ik heb een orginle franse trekhaak onder mijn ds zitten.
de rdw wil altijd gegevens van citroen hebben.
hier is niet mer aan te komen.
een medewerker van het fehac heeft een brief opgesteld,en met een copie van mijn andere ds met trekhaak heb ik dit opgestuurd.nu heb ik dus een geldig bewijs.het koste mij wel anderhalve maand geduld gekost,maar werdt wel beloond.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vraag me af: westfalia trekhaken worden in NL gewoon verkocht, grote kans dat je die gekeurd kan krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Strijkeizer schreef:ik heb een orginle franse trekhaak onder mijn ds zitten.
de rdw wil altijd gegevens van citroen hebben.
hier is niet mer aan te komen.
een medewerker van het fehac heeft een brief opgesteld,en met een copie van mijn andere ds met trekhaak heb ik dit opgestuurd.nu heb ik dus een geldig bewijs.het koste mij wel anderhalve maand geduld gekost,maar werdt wel beloond.
Ok, dat is een mooi bericht. Ik heb trouwens van citroen gewoon een brief gehad hoor, met de trekgegevens voor mijn sm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
wat zijn de ervaringen van mensen die rijden met een caravan achter de snoek ?
Mijn vader gaat al jaren met de DSuper5 op LPG uit ‘72 op zomervakantie. Vier personen, hond, bagage, caravan die beladen toch ook over de ton weegt. En dan Frankrijk in. Met vals plat op de snelweg is het uitkijken, oververhitten begint snel. Verder naar het zuiden komen er steilere hellingen. Dan kwam het voor dat we stukjes met 40 km/h over de snelweg kropen. En af en toe weer langs de kant staan om af te koelen… Op hetere dagen bleven we soms bewust waar we waren, omdat rijden niet op zou schieten en alleen maar ergernis bij ‘moeders’ zou veroorzaken vanwege het regelmatige vele stilstaan om af te koelen… En dan heeft mijn vaders DS nog een extra koelfan ook, geloof ik.
M.a.w. een caravan achter de DS is mogelijk. Het zal echter waarschijnlijk niet het reisgemak bieden van veel andere auto’s.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hmmm…
Eigenlijk weet ik hier niets vanaf, maar ik kan me deze discussie herinneren waaruit blijkt dat je met een ongekeurde trekhaak ook meer gewicht mag trekken omdat de regel ‘goedgekeurde trekhaak bij een aanhanger boven de 750kg’ uit de wetgeving is verwijderd.
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
ikzelf heb ongeveer 10000km met caravan door frankrijk gereist.
van noord naar zuid en van west naar oost.
mijn caravan woog totaal 1200 kg.
ik heb nooit koelproblemen gehad,wel heb ik er en extr koelvin van een I.E in geplaatst.
zelfs de brug bij Le Havre was geen probleem.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De vraag is hier net wat kán, maar wat mág.
Volg je hart, gebruik je hoofd.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb nog even e.e.a. na lopen zoeken en denk dat Ree gelijk heeft! De wet is gewijzigd met betrekking tot het keuren van trekhaken. Neemt niet weg dat het trekgwicht op het kenteken vermeld moet worden, al was het alleen maar voor de verzekering.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik heb de rdw even gebeld en dom gedaan alsof ik weer een inleg velletje voor mijn trekhaak aan wil vragen ....dat kan niet
de rdw heeft geen gegevens voor trekgewichten van een citroen ds .
er zijn drie mogelijkheden
1 kenteken opsturen met zelfde verzoek , vinden ze die gegevens vermelden ze het op het kenteken, hebben ze het niet word je kenteken terug gestuurd (aangezien ze al zeggen niets te hebben lijkt me dit onnodig)
2 je ds bij de rdw laten keuren op wat die KAN trekken (lijkt me ook onnnodig en vast kostbaar)
3 als er meerdere van dit type ds rondrijden (zo zeiden ze dat) waar op het kenteken vermeldstaat wat het geremde trekgewicht is moet ik even twee kentekens doorgeven van een ds21 met dus een kenteken waar dat op vermeld staat en dan nemen zo het zo over op de mijne . (dat is dus bewijs dat er al eens naar gegeken is en als het op een auto goedgekeurd is kan een zelfde type dat zo overnemen en op kenteken krijgen)
voor die laatste ga ik!
dus nu mijn vraag wie heeft er een ds21 met op het kenteken het trekgewicht vermeld ??? en wie wil er zo vriendelijk zijn dat ik dat kenteken mag doorgeven als bewijs voor de trekhaak. 1 is eigenlijk al genoeg maar liefst twee kentekens . er word verder niets mee gedaan alleen gecontroleerd wat de vastgestelde trekgewichten zijn.
alvast bedankt!
het moet op het kenteken we een ds 21 zijn dat was de enigste eis.
ik had ook vermeld dat ik een westfalia trekhaak had maar dat maakte niets uit zei ze ....
(andere mensen die het zelfde hebben met een id 19 of ds 23 kunnen dit dus ook maar dan moet jke zelfde type hebben als je eigen ds .... alleen type ds of id accepteren ze niet)
mijn ds21m blijkt een overgangsmodel te zijn een id19 van 1969 ...is een ander nummer in gezet (moet zeggen dat dat wel heel netjes gedaan is .. maarja hoort niet) , maar goed ik laat hem er wel om rijden het zal me een worst wezen . persoonlijk houd ik wel van een basis ds zonder stuurbekrachtiging en het mooie overgangsdashbord oud type in het zwart. en de dame rijd er niet minder om.









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
reeband schreef:
dus nu mijn vraag wie heeft er een ds21 met op het kenteken het trekgewicht vermeld ??? en wie wil er zo vriendelijk zijn dat ik dat kenteken mag doorgeven als bewijs voor de trekhaak. 1 is eigenlijk al genoeg maar liefst twee kentekens . er word verder niets mee gedaan alleen gecontroleerd wat de vastgestelde trekgewichten zijn.
alvast bedankt!
het moet op het kenteken we een ds 21 zijn dat was de enigste eis.
ik had ook vermeld dat ik een westfalia trekhaak had maar dat maakte niets uit zei ze ....![]()
(andere mensen die het zelfde hebben met een id 19 of ds 23 kunnen dit dus ook maar dan moet jke zelfde type hebben als je eigen ds .... alleen type ds of id accepteren ze niet)
Sorry Reeband, niet voor jou, maar wellicht voor mensen met een DSuper/ID20: Mijn DSuper (ID20 op kenteken) heeft op het kenteken een trekgewicht van 1200 kg vermeld. Indien gewenst kan ik een kopie kentekenbewijs scannen en mailen naar geinteresseerden. (auto in 2000 ingevoerd met ‘franse’ trekhaak)
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mijn DS21 i.e. heeft staat bij de RDW als DS21 geregistreerd dus ik ben ook wel geïnteresseerd in DS21 kentekens met geregistreerd trekgewicht.
Willen ze een kopietje hebben van het kentekenbewijs, of is het kenteken zelf al genoeg, waarmee ze de gegevens uit hun eigen bestand trekken? Dat scheelt weer gescan en gemail.
Volg je hart, gebruik je hoofd.



Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004
- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
In principe maakt het toch niet uit of het een DS20 of ID20 is?
In dat geval ben ik wel geintereseerd in een scan van boeman.
Mijn DS heeft ook zo’n franse bumperprotector.
Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Mijn DS23ie mag volgens het bijbehorende originele fabrieks document max. 1800kg geremd trekken. Totaal trein gewicht mag 3600(!) kg zijn.
Een poging enkele jaren terug om deze gegevens op het kentekenbewijs te krijgen bij RDW strandde op het feit dat er geen DX5 (23IE) maar een DX3 (21IE) motor in bleek te zitten. Nu ondertussen een DX5 motor, zie topic “motorwissel”, dus maar weer een poging wagen.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 1800 kg geldt alleen voor een aanhanger welke op het hoofdremsysteem van de DS is aangesloten. Ergo: Géén oplooprem, maar hydraulisch bediende remmen welke gevoed worden door het hydraulisch systeem van de DS.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste