




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waar woon je ergens?
Citroen!
DriverD schreef:Waar woon je ergens?
Putte, N.br.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Te ver om even naar toe te rijden voor mij. Misschien kan een ander forumlid dat dichterbij woont eens meekijken?
Citroen!
Hoi DriverD,
Bedankt voor je aanbod helaas is de situatie niet anders. Ik wil er voor gaan om dit probleem zelf op te lossen. Ja ik heb vandaag op eerste kerstdag een boek gevonden bij een kennis `het beste autohanboek´ daar staat veel in ook over storingen. Heb al een uurtje gestudeerd, en probeer dit in de loop van volgende week tot uitvoering te brengen. Niet dat ik het niet leuk zou vinden om met jouw samen de klus te klaaren, maar als ik er zelf niet aan begin, je begrijpt wat ik bedoel.
Vriendelijke groeten,
Cees





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Begrijp het. Veel succes!
Citroen!
Goedemiddag allemaal,
Zag deze middag een gaatje om naar buiten te schietten naar m’n DS. Mijn vrouw was even weg, dus vandaar. Ik zit nog steeds zonder vonk, daarom heb ik de bobine eruit gehaald en aangesloten op mijn andere DS. Perfecte vonk. Dus daar ligt het niet aan. Weer terug geplaatst, de 123 weer terug geplaatst, alles aangesloten dus. Kapje van de 123 omgedraaid en met een schroevendraaier via het kleppendeksel massa gemaakt naar het kleine koolborsteltje toe. Dan heb ik een heel klein vonkje, dat bijna niet is waar te nemen. Weet iemand raad in deze?
Heb ook nog toen de 123 gedemonteerd was even met mijn multimeter gemeten en deze sloeg uit, als ik de + van mijn multimeter aan de rode draad koppel en buitenkant draad zwart tegen het huis drukte van de 123. Mag dit ja, of nee?
Groet,
Cees
Cees1900 schreef:Goedemiddag allemaal,
Heb ook, toen de 123 gedemonteerd was, even met mijn multimeter gemeten en deze sloeg uit, als ik de + van mijn multimeter aan de rode draad koppel en buitenkant draad zwart tegen het huis drukte van de 123. Mag dit ja, of nee?
Groet,
Cees
Als hij op contact staat wel.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je nog een DS hebt, zou ik die 123 even overzetten op die auto, weet je meteen of het daaraan ligt. 123 kan ook wel eens kapot gaan natuurlijk.
Citroen!
Hallo iedereen,
Allemaal nog de beste wensen voor 2010! Het probleem is verholpen. Zit nieuwe elektronica in min 1 2 3 heb weer een perfecte vonk, contact aan en genieten alles is oke.
Bedankt iedereen die heeft meegedacht, ben werkelijk zeer tevreden over dit forum.
Alleen had ik het weer niet mee voor wat betreft de reparatie’s en zat zowat alles tegen.
Vr.gr.
Cees





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Was de 123-ontsteking kapot? Onder garantie gerepareerd?
Citroen!
DriverD schreef:Was de 123-ontsteking kapot? Onder garantie gerepareerd?
DriverD, inderdaad de elektronica was stuk. Heb contact opgenomen met het bedrijf, alles keurig netjes opgelost met garantie, geen kosten van mijn kant. Toi toi toi voor het bedrijf.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kijk, dat is goede service!
Citroen!















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Principe van verbranding: Temperatuur (compressie & vonk), brandstof en zuurstof, de laatste in de juiste verhouding en de eerste in de juiste mate.
Vonk: Hoe zijn je bougies (juiste voeler-maat, niet verkoold) ?
Brandstof: Kun je zien dat er brandstof naar de carb. komt (wellicht op het benzine-filter te zien) ? Misschien zit hier een verstopping, ook bij de carb zit een zeefje wat kan verstoppen.
Zuurstof: Zit er misschien een verstopping in je filterhuis / aanzuigbuis ?
Heeft de auto lang stil gestaan ? Heeft de auto een geschiedenis van soortgelijke problemen ?
Heb je bij je laatste rit je LPG tank leeg-gereden ? vaak zit onderin de tank drap / condenswater wat je verbranding aardig in de war kan schoppen in dit geval.
Tip bij moeilijk starten: zet de hoogte-versteller in de laagste stand zodat de motor niet tijdens het starten ook nog eens de weerstand van het omhoog pompen van de auto moet overwinnen. Mocht de auto aanslaan, wel de versteller weer terug zetten !
Dit even als algemeen storings-opsporingsbericht bij dergelijke problemen.
Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij doet ie het al lang weer hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Eh, ja. Doordat ik op een klein scherm zit te werken had ik niet door dat er meerdere pagina’s waren en daarmee dus ook al een oplossing. Ik heb het verhaaltje ver-algemeniserd.
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.