Robin Visser schreef:Je buurtgenoten gaan heus niet aan de haal met dat ding. Krijgen ze niet voor elkaar. En daarbij weten ze waarschijnlijk beter dan jij wat geld oplevert op de tweedehandsmarkt. Een CX doet niks.
Alle kostbaarheden uit het zicht in de kofferbak en dan op slot. Mocht er iest in de auto liggen en deze daarom wordt opgebroken, ben je al te laat tegen de tijd dat ook maar iemand heeft omgekeken waar het alarm vandaan komt. Alleen om het jatten van een auto tegen te gaan, heeft mijns inziens een alarm zin.
Diefstal van de wagen is niet waar ik me druk om maak, wel evt. vandalisme, een logee van me heeft zijn S4 naast collette staan, en die had binnen twee dagen de krassen van afgunst te pakken, dader meteen te grazen want alarm, en voor de deur geparkeerd, dus we konden zo zien wie het was….
voor wat betreft de spulletjes, tja, ansich natuurlijk groot gelijk, moet alleen eens kijken wat mijn verzekeraar daar over zegt, staat me vaag bij dat die een alarm op voertuigen die voor vervoer van mijn apparatuur gebruikt worden eist, maar weet het niet zeker..
hoe dan ook, zelfs zonder alarm blijft de wens voor een werkende CV met afstandsbediening bestaan…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mooie auto!
Maar inderdaad. Een alarm heb je meer last van dan dat het handig is. Als je niet lekker slaapt kan je beter een radiografische massa schakelaar op de accu plaatsten, te koop voor een prikkie bij de ANWB. Waardevolle spullen moet je nooit in een auto achterlaten. Wil de dat toch doen, dan is de kofferbak van een CX berline misschien wel de meest veilige plek die je maar kan bedenken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het mooiste zijn alarmsystemen met startonderbreking. Die CX’en heb ik evengoed binnen 3 minuten lopend
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Hey MonsieuGrat, welkom op het forum en wat is Colette een schoonheid!
ORGA-nummer is heel vaak niet aanwezig of niet te zien, Citroen is er officieel in 1976 mee begonnen (ORGA-nummer 0001 betekent dat een auto op 9 november 1976 uit de fabriek is gerold, elk nummer verder is een dag later) maar het oudste ORGA-nummer dat ik, als administrateur van het CX-Register van de CX Club, ooit daadwerkelijk op een auto gestempeld heb gezien stamt uit 1981. Als het er wel is, dan zit het onder de motorkap, op de wielkast aan bestuurderszijde.
Hier een foto van een ORGA-nummer (kleur van de letters is afhankelijk van de wagenkleur, deze foto komt niet van een CX)
Over de afstandsbediening, ik weet bijna zeker dat dat hetzelfde is bij een serie I als bij een serie II (toch, mede-forummers?) en als dat klopt, dan is het een fluitje van een cent: bij de afstandsbediening wordt een soort insteekmodule, de ontvanger zeg maar, geleverd en die wordt in een ‘stopcontact’ van de CV gestopt. Bij mijn serie II zit dat ‘stopcontact’ links van de voetenbak van de passagier (onderinin de middenconsole dus), kwestie van dat stuk bekleding met drie schroefjes weghalen, zender er in klikken en je afstandsbediening doet het. (als je hem verkeerd erin steekt klapt de zekering, als hij het niet meteen doet, eerst de zekering controleren)
Ik heb de mijne bij Dibert (niet Wiebert!) gekocht en met mijn 2 linkerhanden in een kwartiertje gemonteerd, beste 75 euro die ik ooit heb uitgegeven
een radiografische massa schakelaar op de accu? wat moet ik me daarbij voorstellen? klinkt als een soortement startonderbreking?
is nog wel een idee, mar van de andere kant, tis niet diefstal mar vandalisme dat me hier in de buurt zorgen baart…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
jmmj schreef:Hey MonsieuGrat, welkom op het forum en wat is Colette een schoonheid!
ORGA-nummer is heel vaak niet aanwezig of niet te zien, Citroen is er officieel in 1976 mee begonnen (ORGA-nummer 0001 betekent dat een auto op 9 november 1976 uit de fabriek is gerold, elk nummer verder is een dag later) maar het oudste ORGA-nummer dat ik, als administrateur van het CX-Register van de CX Club, ooit daadwerkelijk op een auto gestempeld heb gezien stamt uit 1981. Als het er wel is, dan zit het onder de motorkap, op de wielkast aan bestuurderszijde.Hier een foto van een ORGA-nummer (kleur van de letters is afhankelijk van de wagenkleur, deze foto komt niet van een CX)
Nou, gan we vanavond nog eens naar zoeken, met een beetje geluk kunnen we in het CX-register een nieuw oudste ORGA nummer noteren… zal wel even een vochtige doek meenemen, viel me vanacht toen ik aan het kijken was op dat het zo smerig was dat het zomaar kan dat ie onder het vuil verstopt zit.
jmmj schreef:Over de afstandsbediening, ik weet bijna zeker dat dat hetzelfde is bij een serie I als bij een serie II (toch, mede-forummers?) en als dat klopt, dan is het een fluitje van een cent: bij de afstandsbediening wordt een soort insteekmodule, de ontvanger zeg maar, geleverd en die wordt in een ‘stopcontact’ van de CV gestopt. Bij mijn serie II zit dat ‘stopcontact’ links van de voetenbak van de passagier (onderinin de middenconsole dus), kwestie van dat stuk bekleding met drie schroefjes weghalen, zender er in klikken en je afstandsbediening doet het. (als je hem verkeerd erin steekt klapt de zekering, als hij het niet meteen doet, eerst de zekering controleren)
Mooi, da’s een zorg minder, dat moet me toch redelijk afgaan, daar trouwens meteen eens kijken of daar het probleem zit voor wat betreft het niet fuctioneren van de CV ansich
jmmj schreef:Ik heb de mijne bij Dibert (niet Wiebert!) gekocht en met mijn 2 linkerhanden in een kwartiertje gemonteerd, beste 75 euro die ik ooit heb uitgegeven
LOL, m’n tante, wat ben ik slecht in namen, ik presteer het nog over mijn eigen nam in de war te raken, laat staan andermans naam, maar deze zal nu wel blijven hangen.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
MonsieurGrat schreef:
jmmj schreef:Dibert (niet Wiebert!)
LOL, m’n tante, wat ben ik slecht in namen, ik presteer het nog over mijn eigen nam in de war te raken, laat staan andermans naam, maar deze zal nu wel blijven hangen.
Ach, je had 5 van de 6 letters goed, bij de meeste spelletjesprogramma’s was je door naar de volgende ronde hoor












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Het mooiste zijn alarmsystemen met startonderbreking. Die CX’en heb ik evengoed binnen 3 minuten lopend
![]()
![]()
Van een CX met originele startonderbreking wordt de code toch in de ECU opgeslagen?
Volgens het boekje moet de ECU vervangen worden bij het verliezen van de code.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]
iemand hier op ‘t forum vertelde geloof ik dat je dat zo kan resetten. stroom er af, en paneel uitpluggen of zo…. weet de details zo even niet meer. wel handig om dit maar eens te gaan opzoeken. wie weet dit ??
nu verder met Colette; mooie wagen !!
zorg goed voor de carrosserie / plaatwerk. op tijd zaken behandelen ! anders haalt de roestduivel je vanzelf een keer in. heeft Dibert al een antiroest behandeling gedaan ? daar in onderhoud of in de A’dam regio ? doe je zaken zelf ..... ?
mbt niet functionerende centrale vergrendeling en rechter buitenspiegel, zal dus wat bekabeling zijn met slechte (geen) verbinding.
zit de bediening voor de rechter spiegel in de middenconsole of op de deur ? als ie in de middenconsole zit, pakt ie daar zijn stroom op voor de spiegel, en niet in de deur. anders zit ‘t stroom probleem in de deur.
links doet ‘t wel ?
mbt vergrendeling, de centrale kast hiervoor zit dacht ik middenin de middenconsole. kan je bij als je dat open dash opbergvakje onderin het midden er uit haalt. bij mij was die overleden. heb evt nog een reserve ergens liggen….
radiografische unit kan je er idd zo aan koppelen dacht ik. zelf nog niet gedaan. Peter / parexample van hier heeft dat recent gedaan.
mbt lastig in z’n eerst zetten, toch een probleem met de drukgroep ..... ? kan ook liggen aan de schakelstangen naar de bak ... ?
ik zou dit even “onder garantie” voorleggen aan Dibert…... koppelingsset vervangen is ook zo wat.
bokken en stoten vanuit stilstand; een en ander afstellen mbt emissie .... ?
toch even langs bij Dibert….. ?
ook voor dat naar links trekken.
verlichting verklikker kan je zo achter het teller blok er bij leggen. daar pak je dan de bedrading op van de verlichting.
mbt achter speakers: die zitten er niet standaard in !
lees maar eens vanaf hier:dit draadje over naplaatsen.
raamrubbers, je bedoelt deurrubbers ?
kijk er even naar. de vroege serie 1 t/m ‘81 (de jouwe ws ook) hadden deurrubbers met een geribbeld oppervlak. de latere hadden een gewoon bol oppervlak. die vroegere zijn dus ook wat lastig te vinden !! ik heb er nog een geribbelde liggen, maar dan voor achter.
mbt leer, jij hebt een GTi interieur, met hoekige hoofdsteunen voorin. dus ook wat lastig om een mooi interieur te vinden. rondje bellen langs de CX dedicated garages…. ?
anders op maat mooi nieuw laten maken !!
beschreven in dit draadje. weet niet op welke pagina d foto’s staan.
plankje boven het handschoenenkastje: dat was een optie. met beetje zoeken wel te vinden.
veel zweefplezier !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Gefeliciteerd met je witte dame, wit staat je CX goed en veel veilige en mooie zweefkilometers toegewenst.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gefeliciteerd met deze mooie witte voiture! Veel plezier ervan!!
[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]
Zeker weten, wat een prachtige locatie. En een hele mooie witte CX, staat super dat wit, heel veel succes ermee in de ghetto (ik woon net over de brug van een (beroemd, iets met bussen) ghetto en kan me helemaal voorstellen waarom je er wel een alarm op wil hebben).
Schitterende auto idd. Valt me op dat ik er een hoop langs heb zien komen de laatste tijd. Ik vind ze schitterend! Ik hoop dat je haar een beetje heel kan houden in die buurt, maar andere buurten zijn geen garantie..ik ben er een aan vandalen kwijtgeraakt in Delft.
Onwijs veel plezier in ierder geval!
cx25gtit2 schreef:zorg goed voor de carrosserie / plaatwerk. op tijd zaken behandelen ! anders haalt de roestduivel je vanzelf een keer in. heeft Dibert al een antiroest behandeling gedaan ? daar in onderhoud of in de A’dam regio ? doe je zaken zelf ..... ?
Plaatwerk zal ik zeker in de gaten houden, dit jaar zijn de centen even ontoereikend voor het betere plaat en spuitwerk, maar dat staat zeker al op de planning voor voorjaar 2011. Ik denk dat over de breedte het onderhoud bij Dibert terecht gaat komen, afgelopen donderdag heeft me een hele goede indruk van hem en zijn jongens gegeven, ik kan niet anders zeggen dan dat het helder is dat deze jongens met liefde en plezier aan onze Franse meisjes werken. Daarnaast zijn ze ook gewoon heel vriendelijk en heel bereidwillig, Dibert heeft zichzelf een eind in de rondte gewerkt om ervoor te zorgen dat ik afgelopen donderdag, na ‘s ochtends to komen kijken, ‘s middags Collette al mee nar huis kon nemen.
Dat neemt niet weg dat de minder complexe dingen waarschijnlijk doormezelf of door mijn neefje gedaan worden (het joch zit op de autovakschool, maar heeft geen idee van auto’s die ouder zijn dan hij is, dus ik heb gezegd dat ie toch maar eens moet gaan leren met klassiekers om te gaan.
cx25gtit2 schreef:mbt niet functionerende centrale vergrendeling en rechter buitenspiegel, zal dus wat bekabeling zijn met slechte (geen) verbinding.
zit de bediening voor de rechter spiegel in de middenconsole of op de deur ? als ie in de middenconsole zit, pakt ie daar zijn stroom op voor de spiegel, en niet in de deur. anders zit ‘t stroom probleem in de deur.
links doet ‘t wel ?mbt vergrendeling, de centrale kast hiervoor zit dacht ik middenin de middenconsole. kan je bij als je dat open dash opbergvakje onderin het midden er uit haalt. bij mij was die overleden. heb evt nog een reserve ergens liggen….
radiografische unit kan je er idd zo aan koppelen dacht ik. zelf nog niet gedaan. Peter / parexample van hier heeft dat recent gedaan.
Bediening van rechterspiegel zit idd op de middeconsole in het muntbakje. Zal als ik van de week een dag vrij ben even een blik onder de tunnel werpen.
cx25gtit2 schreef:mbt lastig in z’n eerst zetten, toch een probleem met de drukgroep ..... ? kan ook liggen aan de schakelstangen naar de bak ... ?
ik zou dit even “onder garantie” voorleggen aan Dibert…... koppelingsset vervangen is ook zo wat.
bokken en stoten vanuit stilstand; een en ander afstellen mbt emissie .... ?
toch even langs bij Dibert….. ?
ook voor dat naar links trekken.
Het lastig in d’r 1 zetten is wisselvallig, maar lijkt steeds minder te worden, evenals het bokken, dus vermoedt dat dat laatste toch aan mijn linker voet ligt. Kijken het nog even een weekje of twee aan,moet komende weken vrij veel rijden, dus dan kunnen we even kijken hoe e.e.a. in deze en aangaande het naar links trekken zich ontwikkeld.
cx25gtit2 schreef:verlichting verklikker kan je zo achter het teller blok er bij leggen. daar pak je dan de bedrading op van de verlichting
mbt achter speakers: die zitten er niet standaard in !
lees maar eens vanaf hier:dit draadje over naplaatsen.
Geniale tip, ik neem aan dat zo’n verklikkerdje bepaalt niet iets is waar je je financieel een buil aan kunt vallen, en niet echt een specifiek merk of type vereist is. Begon al zoiets te vermoeden over de speakers, is gelukkig geen haast bij, de speakers voor volstaan veelal prima voor het soort muziek dat ik tijdens het rijden veelal luister,
cx25gtit2 schreef:raamrubbers, je bedoelt deurrubbers ?
kijk er even naar. de vroege serie 1 t/m ‘81 (de jouwe ws ook) hadden deurrubbers met een geribbeld oppervlak. de latere hadden een gewoon bol oppervlak. die vroegere zijn dus ook wat lastig te vinden !! ik heb er nog een geribbelde liggen, maar dan voor achter.
Nee ik bedoel de rubbers die onderaan de ramen in de deur zitten, als in, de rubbers waar tussen de ruiten omlaag en omhoog schuiven. De deur rubbers alszodanig moet ik wel even naar kijken, aangezien iedere deur andere rubbers boven en onder lijkt te hebben
cx25gtit2 schreef:mbt leer, jij hebt een GTi interieur, met hoekige hoofdsteunen voorin. dus ook wat lastig om een mooi interieur te vinden. rondje bellen langs de CX dedicated garages…. ?
anders op maat mooi nieuw laten maken !!
beschreven in dit draadje. weet niet op welke pagina d foto’s staan.
Mooi, ja, ik ging er al half van uit dat het vinden lastig zou zijn en het er dik in zit dat ik uit eindelijk bij een autostoffeerder terecht ga komen, zeker omdat ik liefst zwart heb. Overigens zou een tweede hands best in wat mindere staat mogen zijn, dwz, craquelle effect mag best, heeft een zekere charme, lichte verkleuring is ook niet zo’n punt, het is tenslotte een klassieker, een geen brandnieuwe auto, zolang er maar geen grote scheuren inzitten, en het wel voorzien is van de hoekige hoofdsteunen ben ik al lang blij…
Hoe dan ook, bedankt voor de geweldige tips en suggesties, en de links, komende weken even e.e.a. afwachten en dan gaan we waarschijnlijk idd even bij Dibert op bezoek, of er moet die tijd nog een gelegenheid zijn om op een meeting met de CX Club wat helderheid te krijgen.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Als je nieuwe bekleding wilt laten aanbrengen, ben je ongeveer 3,5 k kwijt. Voordeel is, dat je dan je deurpanelen ook met leer kunt laten doen. Ziet er super uit, net als in de prestige. Als de kosten een issue zijn en dat is heel goed te begrijpen, dan zoek je het best naar een oud interieur. Daar is best aan te komen. Ik denk, dat er bij Très Beau nog wel wat op zolder staat. Als er delen gescheurd zijn, kun je met zwart leer prima een deelrenovatie laten doen. De bekleder zoekt dan naar het leer, dat het dichtst bij het bestaande leer komt en vervangt de kapotte delen. Het leervet in de kleur zwart doet de rest.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl