Wij schrijven u nu Live vanuit Collette
Voorzover ik de bekabeling kan zien tusen deur en A-stijl, is deze in orde, ik kan haar ook deels uit de deur trekken, en dat gedeelte lijkt ook in orde.. Dus dan mar proberen om het paneel eraf te krijgen… het schroefje dat achter boven zit is zo los, de onderkant ook, maar ik neem aan dat voor je het paneel fatsoenlijk kunt verwijderen, de handgreep los moet zodat er ruimte is voor de vergrendeling… dat is uiteindelijk nu ook gelukt, maar het gat waar de ontgrendeling doorheen gaat is klein, een wonder dat ze de trigger er doorheen hebben gekregen…
de drukkers aan de voorzijde zijn nog goed en komen met moeite, maar zonder problemen uit het plaatwerk van de deur ansich… struikerlblok is nu de bovenzijde, die lijkt achteraan vastgekit te zijn….
op zoek naar een mes dan maar…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Volgens Vincent van de Muziekboerderij, degene die het werk bij mijn auto heeft gedaan, moet je de drukkers nooit 2 keer gebruiken. Enkel door het verwijderen worden ze slapper. Originele deurdrukkers zijn trouwens nog te krijgen. Sterkere zijn ook te krijgen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Volgens mij nog niet opgenoemd de raamschakelaar is die nog OK,dus met een multimeter de schakelaar goed doorgemeten

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
is mogelijk, die schakelaar, maar dat er meerdere (toch?) tegelijkertijd stuk gaan?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Goede opmerking van Daan, wilde het juist zeggen.
Die schakelaars zijn ook erg berucht om ‘t stukgaan. Zelfs IK heb er geen enkele meer los liggen die écht beide kanten op functioneert.
Achter het paneel kan eigenlijk niet veel meer los zitten dan het stekkertje op ‘t motortje. Draden bij de A-stijlen zijn zoals gezegd ook zeer verdacht. Dát en de schakelaar zijn de Usual Suspects. Briljante film overigens, maar dit geheel terzijde.
Série 1 deurpanelen recht maken en daarna weer ‘deugdelijk’ bevestigen (‘n zeer relatief begrip bij een CX) is mogelijk, maar reken rustig 2 uur tijd per portier in totaal, afgezien van de recht-trek-tijd met de spanbanden, die moet je er zeker 3 dagen tot een week op laten zitten.
Het beste doe je ze er nat op zonder pinnetjes, na drogen er weer af, dan die pinnetjes allemaal inlijmen -vergeet ook die klemmetjes voor het rubber niet, aan de bovenzijde- en dan het paneel pas weer monteren. En dan nog heb je geen garantie dat het écht goed zit, maar dan ben je meestal wel een heel eind in de buurt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hmm, schakelaars had ik ook aan gedacht, maar allebei tegelijk?
Het kabeltje op de linker motor zit idd niet echt stevig, had het zo los, maar kreeg het ook niet fatsoenlijk terug.. lastig werken als het deurpaneel er niet helemaal vanaf komt…de lijm bovenachter zit zodanig dat ik het niet loskreeg…
morgen even verder kijken, en anders voorlopig met de ramen dicht rijden :S
die rubberstrips boven aan de deurpanelen, zijn die nog een beetje te krijgen, of is dat een standaard ding at je bij de autoassecoire boer kunt vinden?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Allebei tegelijk, hmm, wat zit er nog meer op die zekering in jouw GTi? Zou toch erg zonde van je tijd kunnen zijn als het zoiets knulligs blijkt. Maar ja, als alléén de ramen uitvallen denk ik waarschijnlijk té eenvoudig?
EDIT: had niet ver genoeg teruggelezen, al gechecked dus…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
ik heb gisteren alle zekeringen al nagelopen, voorzover ik na kan gaan zijn die allemaal goed.. er valt verder helemaal niets uit.. zelfs de bediening van de linker spiegel (de rechter deed het toch al niet) is er niet mee op gehouden… bedenk me nu opeens dat ik wel vergeten ben de stekkertjes in de motorruimte na te lopen… :S, op het lijstje voor morgen.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, om het zekere voor het onzekere te nemen, zou ik toch alle zekeringen vervangen…. Ik heb het een keer gehad bij de Limo dat ik dacht dat een zekering goed was tot ik hem in stukken uit elkaar zag vallen in mijn hand. Nieuwe gestoken en probleem opgelost.
Ik zou het uitsluiten. Suc6!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
heb ze er allemaal fysiek uitgehaald om te checken… ze zitten op een rot plek om visueel te inspecteren, dus dat leek me een stuk handiger…

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
MonsieurGrat schreef:die rubberstrips boven aan de deurpanelen, zijn die nog een beetje te krijgen, of is dat een standaard ding at je bij de autoassecoire boer kunt vinden?
Lastig en neen.
En ze gaan bijna altijd ‘golven’ door de hitte. En/of het metaal dat het rubber wapent roest weg en breekt, waardoor ze niet meer klemmen.
Zuinig op zijn dus!
Toch is het vreemd dat beide ramen ‘opeens’ niet meer functioneren. Ik begreep dat het alleen de linker was, maar beide dus… schakelaars vallen daarmee waarschijnlijk af.
Logisch nagedacht: het enige dat ze samen gemeen hebben, is de zekering. Check dus ook de bedrading naar die zekering én het contact waar de zekering inzit kan ook makkelijk gecorrodeerd zijn.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
hmmm, da’s minder.. te meer daar die aan de linker kant niet alleen al heel erg golft (rechtsvoor golven ze en voor zit ie daar ook los) maar tevens aan het deurpaneel is vastgelijmd…. misschien een alternatieve oplossing voor die dingen gaan bedenken…
Het lijkt me, dat je over het algemeen moet gaan voor herstel van hetr origineel in plaats van een hobby-oplossing, die later een nieuw probleem oplevert. Deurpanelen lijmen bijvoorbeeld. Zorgt er nu voor, dat je een probleem hebt. Ga voor het enige juiste en je bent voor langere tijd verlost van de problemen.
over het algemeen zou ik het daar helemaal mee eens zijn, echter in dit geval denk ik dat de realiteit misschien wel vraagt om een alternatief, door dat verlijmen goat de strip links wel haast gegarandeerd overlijden. En als vervangende exemplaren al net zo problematisch zijn, doordat het gebruikte materiaal van een kwaliteit is die niet tegen de eigenschappen van de auto (in dit geval de onontkoombare hitte die leid tot golven en loszitten) dan zijn moderne materialen misschien een alternatief… er komt een moment dat je moet kiezen, of wel de andere exemplaren cannibaliseren, dus een teruglopende vloot CX’en, of op kleine punten als dit alternatieve (wat niet perse hobbymatig betekent) oplossingen die een opdrogende vijver van onderdelen niet belasten, maar wel uitkomst bieden…
DE meeste CX-en zijn al overleden. De onderdelen liggen al in diverse depots. Er gaan geen nieuwe CX-en mee ontstaan. Niet te hard zijn voor jezelf. Check bij de mannen van het magazijn of de onderdelen daar beschikbaar zijn en anders bij Tres Beau in Leerdam. Die heeft denk ik wel de grootste collectie onderdelen. Voor hem is het gewoon handel waar marge op zit.