27 van de 79
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 10 augustus 2010 10:20 AM
  [ # 391 ]

Gisteren wederom op het NDSM terrein beland voor wat meer foto’s, ditmaal met geladen batterij (zodat de sessie niet spontaan wordt afgekapt) en opeens besefte ik de tweede rede warom ik iedere keer op die locatie terecht kom: Dit is waar mijn liefde voor de CX begon. Als jong jochie, vond ik de CX eigenlijk maar een slap aftreksel van de DS, te modern, te nieuwerwets, niet onderscheidend, dus negeerde ik ze veelal (tja, sommige inzichten ontwikkelen pas met de jaren) Toen ik naar Amsterdam verhuisde ontdekte ik het NDSM terrein, waar ik in der tijd deze drie foto’s nam:


een CX Tissier Hollander 3 asser, die waarschijnlijk dienst heeft gedaan als snel transport voor dagbladen tussen Amsterdam en Parijs of iets dergelijks, waarvoor deze dingen o.a. gebruikt werden


een ambulance, ik vermoed van Heuliez


een “gewone” serie 2 break

dit was voor mij een reintroductie van de CX, en opeens, sloeg daar een vonk over, zag ik de lijnen in een nieuw licht, een ander licht….

gisteren was ik hier dus weer, en heb ik met een van de bewoonsters van de trams gebabbeld. Ze vertelde me dat ze een vriendin is van de vorige bewoners, die op hun beurt de mannen achter de CX’en waren, de 1 zit nu weer in Zeist en is één van de mannen achter CXtreme, de ander zit nu op het ADM terrein, waar een aantal van deze reuzen nu ook vertoeven. Dat wordt dus de volgende stop voor een shoot (en misschien moest ik maar eens een meet op dat terrein voorstellen) Ze wist me ook te vertellen dat CXtreme per april 2011 het terrein in Zeist (waar ze zelf ook enige tijd te midden van de CX’en gewoond heeft) moet verlaten en daarom een grote hoeveelheid onderdelen en wagens heft de ze voor dien kwijt moeten, mocht dit nog niet gbeurd zijn, misschien iets voor de club en mensen als ons aller Léo om in de gaten te houden?

Hoe dan ook, een deel van het mysterie aangaande de aantrekkingskracht van het NDSM terrein en de oorsprong van mijn liefde voor de CX is daarmee opgehelderd, voor wat betreft het terrein, dat heeft er zelf natuurlijk ook veel me te maken, het is gewoon een hele fijne vrijgevochten locatie, waar Nederland zich wat mij betreft op haar best laat zien, creatief, artistiek, betrokken, en waar iedereen zijn mannetje/vrouwtje stat, voor elkaar, voor het algemeen belang, voor de wereld… een vrijstaat zoals we die meer nodig hebben, mar dat is besides the point…

Dus, nog een kleine selectie uit de foto’s die ik gisteren heb gemaakt:

En binnenkort gaan we de heren en dames op de ADM werf maar eens opzoeken, had al lang moeten gebeuren, dus dit is een mooi laatste duwtje in de rug…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2010 08:03 PM
  [ # 392 ]
Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 augustus 2010 09:24 PM
  [ # 393 ]

Pachtige serie!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 12 augustus 2010 07:42 AM
  [ # 394 ]

Zo, in voorbereiding op mijn Tour de France begin september, besloten om even de kleppen te laten stellen en de injectoren te laten reinigen. Aangezien mijn neef onlangs zijn diploma als automonteur in de wacht heeft gesleept, heb ik hem gevraagd of ie dat zou willen doen, ik weet het, ‘t is een hele gok, zo’n jochie dat nog nooit onder de kap van een CX, of wat voor klassieker dan ook, heeft gekeken, maar onder toezicht van zijn baas en mij, moet dat best lukken…

Ik verwachtte dat hij die injectoren dus wel zou moeten verwijderen, maar heb me laten vertellen dat ze daar tegenwoordig een goedje voor gebruiken dat gewoon door de benzine gemengd wordt (Wepp Injector reiniger) We gaan het zien, de planning is om 3 september bij hem langs te gaan en dan de dag daarop meteen op pad naar het Fransche.

Heb een mooie route uitgestippeld: Mulhouse (Collectie Schlumpf, moest ik toch maar eens in levende lijve aanschouwen) - Beaune - Troyes - Reims.. heb nu al de grootste lol met het plannen van de uitstapjes en wat al niet meer.. Richting Mulhouse doen we via de Duitse Autobahn, maar van daar af tot dat we de laatste dag de Belgische grens weer passeren, blijven Collette en ik lekker weg van de snelweg, Route Departementale en binnen weggetjes, dat gaat het worden.

Nu ik eraan denk, de rubbertjes voor de brandstof toevoer naar de injectoren, en wat andere exemplaren moeten vervangen worden, enig idee waar ik deze het beste kan krijgen? en zijn ze heel specifiek per model, of standaard diameters en dikten?

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 12 augustus 2010 08:54 AM
  [ # 395 ]
MonsieurGrat schreef:

de planning is om 3 september bij hem langs te gaan en dan de dag daarop meteen op pad naar het Fransche.

Zou je dat zo wel doen? Wat nu als er om wat voor reden dan ook iets tegen zit. Dan zit je meteen in de knoei met je planning. Ik zou het (indien mogelijk natuurlijk) liever een weekje eerder doen.

MonsieurGrat schreef:

Nu ik eraan denk, de rubbertjes voor de brandstof toevoer naar de injectoren, en wat andere exemplaren moeten vervangen worden, enig idee waar ik deze het beste kan krijgen? en zijn ze heel specifiek per model, of standaard diameters en dikten?

Redelijk standaard, dikwandige brandstofslang. Ik meen 8 mm.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 09:07 AM
  [ # 396 ]

Onder de injectoren zitten natuurlijk ook nog 2 afdichtrubbers per injector. Die moet je ook vervangen als je toch bezig bent. Trouwens, voor het stellen van de klepjes moet je ook de bougieschachtrubbers en de klepdekselpakking vernieuwen. Het stellen van de kleppen dient bij KOUDE motor te gebeuren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 12 augustus 2010 11:03 AM
  [ # 397 ]

Qua timing heb ik vrij weinig keuze, heb tot mijn vakantie op de dag voor Ruinerwold geen vrije dagen meer, de agenda brst uit zijn voegen met werk enerzijds en werk anderzijds, opgevuld met een sociale verplichting of twee (ma is sinds kort verloofd, dus daar moet ik even extra veel aandacht aan besteden. Dus het is of dan, of niet.

Dank voor de tip over de slangen, gaan binnenkort nog mar even bij een automaterialen handelaar neuzen.

Waterman: hmm, om die rubbers onder de injectoren te vervangen, neem ik aan dat de injectoren er eerst uitmoeten? Idee was juist om dat nu nog even te voorkomen. Moet uiteraard al ras wel een keer gebeuren, maar het overgrote deel van de rubbers in de motor is nog geen 5 jaar geleden vervangen, zo ook de klepdeksel en koppakkingen e.d., of is dit nu een heel naieve gedachtengang? checken kan natuurlijk geen kwaad, en dat zal ik hem dan ook zeker laten doen.

De rubbers van de brandstof toevoer zijn helaas al hard aan het worden en moeten dus wel zsm.

Voor wat betreft die bougieschachtrubbers, nem aan dat die ook redelijk gestandardiseerd zijn en dus bij de betere automaterialen handel te verkrijgen zijn?

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 11:06 AM
  [ # 398 ]

Klepdekselpakking toch zeker vervangen. Deze wordt als eerste hard. Bougieschachtrubbers kun je niet bij de brezan o.i.d. krijgen maar wel bij iedere DS garage, net als de klepdekselpakking. ( DS keijzer, Gilles van ledenberghstraat amsterdam bv). De rubbers onder de injectoren kun je wel gokken, maar vervangen is 10 minuten werk, dus waarom niet. Ook die kun je bij een DS garage kopen, ze zijn gelijk aan die van een DS injection.

Kortom: Doe het goed, of doe het niet!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 augustus 2010 11:14 AM
  [ # 399 ]
MonsieurGrat schreef:

Mulhouse (Collectie Schlumpf, moest ik toch maar eens in levende lijve aanschouwen) - Beaune

Je rjidt langs het Peugeot museum in Sochaux Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 augustus 2010 03:00 PM
  [ # 400 ]

Overigens, zo’n goedje door de benzine gooien is natuurlijk niet gelijk aan ultrasoon reinigen en daarna flow-testen van injectoren. Je kunt dat ook gewoon zelf doen, is bij elke pomp te koop.

Hoe vervang je overigens de rubbers van de injectoren? Die zitten origineel eromheen gekrompen/geperst lijkt het wel, dus niet met slangenklemmen. Hoe krijg je dat weer zo?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 03:41 PM
  [ # 401 ]

Dat kan je zelf helaas niet. Vroeger kon je dat laten doen bij een “Bosch Service” maar ik zoek nog steeds een adres in de regio 020 die dat kunnen. Ik slijp nu de klemrand door en monteer gewoon een nieuw stukje slang ( want dat is het gewoon) met een slangeklem. Gaat prima, maar het ziet er eigenlijk niet uit….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 augustus 2010 04:21 PM
  [ # 402 ]

Check. Er zijn wel genoeg garagebedrijven met een ‘Bosch Car Service’ logo op de buitenkant, maar dat is helaas niet hetzelfde. Ik liep er bij eentje in de buurt naar binnen, en werd verteld dat ze best injectoren kunnen reinigen etc, maar ze sturen ze dan gewoon op. Voor mij niet zo handig omdat ik dan de auto een tijd niet kan gebruiken.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 augustus 2010 04:47 PM
  [ # 403 ]

In den Bosch zit Visser Autoelectra en die doen het wel zelf. Compleet met nieuwe rubbers

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 04:49 PM
  [ # 404 ]

Kijk, niet naast de deur maar tenminste een adres. bedankt voor de tip Freek.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 augustus 2010 05:16 PM
  [ # 405 ]

Harrie Banis in bussum doet het in huis! sOchtends brengen smiddags klaar 35 eu per injector…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
27 van de 79
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook