28 van de 79
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 augustus 2010 09:00 PM
  [ # 406 ]

Dat is toch best prijzig.Volgens mij was ik veel minder kwijt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2010 09:01 PM
  [ # 407 ]

Nou, een nieuwe injector is natuurlijk nog duurder Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 13 augustus 2010 12:13 AM
  [ # 408 ]
waterman schreef:

Onder de injectoren zitten natuurlijk ook nog 2 afdichtrubbers per injector. Die moet je ook vervangen als je toch bezig bent. Trouwens, voor het stellen van de klepjes moet je ook de bougieschachtrubbers en de klepdekselpakking vernieuwen. Het stellen van de kleppen dient bij KOUDE motor te gebeuren.

Waterman: die injectorrubbers is nieuw voor mij - leek volgend project.

Maar: wissel je bij iedere keer kleppen stellen die dikke klepdekselpakking!? En iedere keer de bougieschachtrubbers? Of adviseerde je dat voor een recent aangeschafte CX, waarbij onduidelijk is wanneer dit voor ‘t laatst gebeurd is?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 augustus 2010 09:00 AM
  [ # 409 ]

Voor de bougieschaften kan je Vitron O-ringen gebruiken. Deze hoef je daarna nooit meer te vervangen. Na ja, nooit… ze gaan iig heel lang mee, is mij verteld door een specialist.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2010 09:03 AM
  [ # 410 ]

Inderdaad, als je Viton-O ringen gebruikt gaan ze zeker 5 tot 10 jaar mee. Te koop bij van der Laann in Abbenes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
trouwe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-01-2010

Gepost: 13 augustus 2010 09:39 AM
  [ # 411 ]

Viton is een merk naam van Dupont. Een soort kunstof die weer zijn eigen specifieke eigenschappen heb.

m.v.g. Paul

Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2010 09:41 AM
  [ # 412 ]

Ja, en? Eriks is de hoofdimporteur van dat spul. Die zitten in Alkmaar, maar ze leveren niet aan particuliere en alleen in grote hoeveelheden. Van der Laan kan gewoon 4 ringetjes leveren voor normaal geld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 augustus 2010 10:55 AM
  [ # 413 ]

Grat kan je je topictitel iets korter maken, het verprutst de layout en je kan zo niet op de laatste pagina klikken.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2010 10:56 AM
  [ # 414 ]

Dat regel ik wel even Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 13 augustus 2010 11:11 AM
  [ # 415 ]
Rogier 1975 schreef:

Maar: wissel je bij iedere keer kleppen stellen die dikke klepdekselpakking!? En iedere keer de bougieschachtrubbers? Of adviseerde je dat voor een recent aangeschafte CX, waarbij onduidelijk is wanneer dit voor ‘t laatst gebeurd is?

De klepdekselpakking is van een flexibele kunststof gemaakt. Ik heb die nu voor het eerst vervangen nadat ik de auto 10 jaar geleden heb gekocht omdat hij olie begon te lekken. Dus iedere keer na het stellen vervangen vind ik overdreven. Je kan zelf goed beoordelen hoe het met de veerkracht van de pakking staat. De bougieschachtrubbers heb ik zelfs nog nooit vervangen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 augustus 2010 11:32 AM
  [ # 416 ]

Inderdaad, je moet gewoon de eerste keer alle rubbers vervangen. Daarna hoeft het echt niet elke keer. Gewoon even kijken of alles nog lekker soepel is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2010 11:38 AM
  [ # 417 ]

Precies.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 augustus 2010 08:59 PM
  [ # 418 ]

gespot !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 16 augustus 2010 05:59 PM
  [ # 419 ]

Dank voor de tip en fb, zeker zaken om rekening mee te houden

Gezien de tijdsdruk en het momenteel toch iets te beperkte budget; gaan we echter voor de volgende oplossing:

De Injectoren gaan we eerst doen met Webb, kijken hoeveel zoden dat aan de dijk zet. In het later stadium (na wat gespaar) kunnen we altijd nog een stap verder gaan…

De kleppen laten we gewoon stellen, mar ik zal mijn neef wel even naar de Kleppakking laten kijken, zoals gezegd, die is nog relatief nieuw, drie jaar oud, dus ik hoop stiekem dat deze nog even mee kan. Ik zal van de week wel even bellen met DS keizer voor prijs indicatie, altijd handig om te weten.

Daarnaast heeft zich inmiddels een nieuw probleem aangediend :S

Gisteren de koets gepolijst met Commandant 4, prachtig resultaat, nog steeds niet perfect, maar een duidelijke vooruitgang. ‘s Avonds de dame weer onder mijn raam geparkeerd en nog even nagelopen met een doek om wat rest vuil te verwijderen. Niks aan het handje, Vanochtend loop ik nar mijn auto en wat zie ik? Een onverlaat heft zijn scooter of fiets tegen de neus op gestuiterd en een flinke kras op de motorkap achter gelaten.. Aaargh, ik heb staan zieden, geen hond die natuurlijk weet wat er gebeurd is, dus dat kan ik qua verzekering wel vergeten.

De kras zit tot op het staal, dus er moet snel wat gebeuren om roest te voorkomen. Overspuiten in zijn geheel is momenteel geen optie, en zelf in dezelfde kleur wit gaat geen plan worden, want dan krijg je onomstotelijk subtiele maar irritante kleur verschillen. Creativiteit is dus vereist. Daarom hebben we de volgende oplossing bedacht (ja ik weet het, dit zal gelden als vloeken in de kerk voor een aantal onder jullie, ben er zelf ook niet gelukkig mee, maar t’is beter dan roest) we gaan de kap, op de randjes rond gril en koplampen en de bobbel, mat zwart lakken, je moet maar zo denken, het sluit in ieder geval aan bij de race hisstorie, op een ietwat knullige manier… maar als het de roest maar voorkomt, zo gauw er geld is om de neus en flanken helemaal onder handen te nemen, dan trekken we dat we weer recht…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 16 augustus 2010 06:07 PM
  [ # 420 ]

Als je met je verzekering iets wilt, moet je aangifte doen bij de politie en het dan claimen (mits je allrisk verzekerd bent…).

Ik had hetzelfde in 2008 (alleen iets heftiger; 1500 euro schade Wink)

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
28 van de 79
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook