Da’s dus het punt, momenteel aalleen WA verzekerd, full casco stond voor volgend jaar op de planning na een kleine restauratie… :S
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
jammer !
gewoon met lakstift / verfkwastje uit ‘t rek invullen.
met beetje zwarte banen er op krijg ik een “dukes of hazard” gevoel.
later bij verdere restauratie / schade / anderszins de boel strak laten maken en spuiten.
wat je wil.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
CX25GTI, bij stippen is ook nog wel een idee, alhoewel je dan toch een vlek krijgt denk ik..
Strepen gaan het zeker niet worden, idd erg DoH, maar een zwarte auto zoals dat op Europese racers in de jaren 60-80 nog wel gebeurde vind ik dan een stuk minder storend… onder het motto; dat verminderd de reflectie van de zonop de motorkap en bijkomende verblindingen…
Jeroen: hoezo, hoe ga ik dat oplossen in Ruinerwold? die ene kras, hoe gruwelijk vervelend ook, gaat me er niet van weerhouden om daar heen te gaan, te meer daar zelfs heuze wrakken aan rukken…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wat voor spektakel vindt er plaats in Ruinerwold ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
De Oldtimerdag Ruinerwold, dik duizend klassieke voertuigen, van fiets tot tank en alles daar tussen in als het maar voor de weg is bedoeld, of liever, als het mar rijdt, verzameld in een dorpje in Drenthe.

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat balen! Is het niet een low-butget-idee om de hele kap in een vergelijkbare kleur jacht-lak te rollen? Dit kan echt strak worden!
Tot in Ruinerwold! Ik zoek voordien nog wel even contact met je om iets af te spreken, dan kunnen we naast elkaar gaan staan. Gegarandeerd dat je CX dan plots een stuk witter lijkt.
patje74 schreef:Gegarandeerd dat je CX dan plots een stuk witter lijkt.
kijk, zo doe je dat
jacht lak, da’s ook nog een idee… probleem is dat ik eerst een plek moet vinden (dat geld eigenlijk ongeacht de oplossing die ik toepas) waar ik dit binnen kan doen, en waar ze een dag of meer kan blijven staan om te drogen.. een lak stift vooraf gegaan door Scratch-X Blemish remover is dan misschien een goede tussen oplossing…
Oww, ik zal je trouwens even een PB doen met mijn telefoonnummer…
Ik ben van zins om daar idioot vroeg te verschijnen, in de hoop op een mooie stek, en zo veel mogelijk tijd om even rond te neuzen
Daders liggen meestal op het spreekwoordelijke kerkhof blijft zonde weet er zelf ook alles van.
Omdat je toch al van plan bent om de auto vroeg of laat te laten spuiten,gewoon wat er al is gezegd met een lakstift of een witte primer de kras opvullen.

Totaal aantal Berichten: 6508
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zou voor een kras niet de hele kap in een andere kleur gaan spuiten. Als je t.z.t. gaat voor een totale spuitbeurt zou ik het nu bij bijwerken houden. Ik denk dat het zwart maken van de kap een hoop onnodig werk is. En bovendien harder gaat opvallen dan wanneer je de boel gewoon bijwerkt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2779
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mijn witte GSA is in haar Franse verleden goed gebruikt en tot nu toe nooit overgespoten. Vooral de kap is daardoor rijkelijk versierd met grof bijgestipte steenslagplekken. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens aan kwam rijden en dat er meteen iemand naar die kap wees en zei: ‘jeutje, wat een steenslag’.
Met andere woorden, wat in jouw ogen verschrikkelijk opvalt kan een ander volledig ontgaan. Daarom zou ik de beschadiging opvullen met lak en daarna nog een keer nabewerken met een krasverwijderaar. Met een beetje mazzel en beleid kom je heel aardig in de buurt van een glad oppervlak, zodat de eerste aanblik in elk geval weer goed is.
Enneuh, misschien kom ik ook wel even langs in Ruinerwold. Als ik mijn JadeDraak naast jouw wagen parkeer dan ziet gegarandeerd níemand dat krasje meer.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
ruinerwold moet je zeker doen, is absoluut de moeite..
de kras is erg opvallend, heb op kantoor al veel commentaar gehad. en zelfs al was dat niet zo, hij valt mij wel op, en daar gaat het me het meeste om, ik kan me daar echt ongeloflijk aan storen. stom misschien, maar wat dat betreft ben ik erg gevoelig aangelegd…
Ik zal vanavond nog wel even een foto plaatsen.
Ga in eerste instantie proberen bij te stippen, maar als het dan nog opvalt gat de hele kap over, maar dan in zwart, contrasteerd, wat beter is dan een subtiel verschil, en dan zien we volgend jaar wel weer hoe we het doen met de hele auto overspuiten, wat toch een keer moet gebeuren, de lak is niet strak, erg slordig aangebracht en laat rond de deursloten en kentekenplaat achter doodleuk los, zo dat e originele lak boven water komt… besides, de roest ontwikkeling onderaande deuren etc moet toch een keer onderhanden genomen worden, dus dat moet dan ook gebeuren….

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik zou de kras zeker behandelen met een penseeltje aantikken met anti roest en de juiste kleur er over heen. Ondanks dat je ziet dat het behandeld is maskeer je de kras. Als hij direct opvalt zou hij mij ook irriteren.
Misschien is het mogelijk zo’n kras te bewerken met een paintbrusch die ze gebruiken bij het spuiten bij motoren voor afbeeldingen?

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
Gewoon behandelen tegen roest en dan een mooie ralley relateerde sticker erop, is dat geen optie?
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Als je een mooie “Total"sticker kan scoren, bij een Citroendealer?
Hier wat impressies voor het camoufleren.