





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:Het lijkt me, dat je over het algemeen moet gaan voor herstel van hetr origineel in plaats van een hobby-oplossing, die later een nieuw probleem oplevert. Deurpanelen lijmen bijvoorbeeld. Zorgt er nu voor, dat je een probleem hebt. Ga voor het enige juiste en je bent voor langere tijd verlost van de problemen.
Hij heeft het over die rubbers aan de bovenkant en die vallen niet te herstellen.
Wellicht zijn identieke exemplaren ooit gebruikt in andere auto’s uit die tijd, maar hoe goed zullen die nog zijn? Het hele CX Série 1 deurbekledingsconcept is zwak, dus wat dat betreft had men niets geleerd van de DS.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Een bijkomend probleem is dat er in de loop der jaren best veel verschillende rubbers zijn toegepast volgens mij… Ik heb in het clubmagazijn echt al best veel verschillende soorten zien liggen.
Als ze nagemaakt gaan worden c.q. als we (de club dan) ze na gaan maken, heb ik er absoluut oren naar. Mocht ik ooit nog nieuwe panlen krijgen, het leer een beetje op kunnen lappen, zijn die rubbers zo’n beetje het enige dat storend gaat blijven.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
ik zal zo als ik ga kijken wat ik verder nog over de ramen kan uitdokteren even een fotootje of twee maken van de rubbers waar ik het over heb, dan weten we zeker dat we allemaal over dezelfde rubbers praten
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Ik meen,het is alweer een tijdje geleden dat ik een serie 1 CX heb gereden maar ik meen dat de schakelaars van de ramen in de middenconsole zitten.
Waarschijnlijk komt er een spanningsvoerende draad uit bij de schakelaars,die zich splits over deze twee.
Omdat allebei de voorramen het niet meer doen verdenk ik deze draad van draadbreuk.
Wat ik al zei pak een voltmeter en meet even of op deze draad spanning staat.
Ik zeg altijd begin bij de bron in dit geval de zekeringnen,deze zijn blijkbaar goed en hierna ga je gewoon verder de draden af.
Uiteindelijk beland je bij de raammotoren,deze zijn gewoon goed bij jouw,het gebeurt echt zelden dat twee raammotoren het op de zelfde tijd begeven.
Je kan de schakelaar trouwens ook even overbruggen,dan weet je zeker of de schakelaar wel of niet goed is
tis opgelost.. heel knullig, draadje los bij de zekering…. ze doen het weer…
Besloten dat ik snel maar eens een schema moet gaan maken van welke zekering bij welke circuits horen… had ik al lang geleden gedaan moeten hebben…
Bedankt voor de tips desalniettemin… de volgende keer zul je zien dat het een van die dingen is
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
het is gelukkig gevonden !
en, ja het is vaker een dergelijke storing bij deze dames. draadje aan stekkertje in de stekkerbus…. of bij de zekering in dit geval. soms alleen beetje lastig te vinden.
doet je rechter buitenspiegel het nu ook weer ??
die krijgt stroom via dat joystickje in dat bakje in de middenconsole.
2 schroefjes los, bakje er uit, en dan zie je een bundeltje kabeltjes hier aan hangen. 4 gaan naar je spiegel. de 2 extra/buitenste zijn de binnenkomende massa en +. dus zo te controleren waar het probleem zit.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
hmm, de rechterspiegel zal het voorlopig niet meer doen, de stekker daarvan is los aan het spiegel eind… nadat de spiegel er eerst afgetrapot, en daarna afgereden werd, is dat gefixt door een oud mannetje met een lading metaal kit, maar het stekkertje, kwamen we later achter had ie niet aangesloten.. vermoed dat dat oorspronkelijk ook het probleem was… als ik vokgend jaar de duiten heb voor een nieuw laklaagje op flanken en neus, laat ik die spiegel vervangen door een reserve exemplaar dat al in de achterbak ligt…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ja, je had daar eerder al iets over geschreven. ik dacht dat die nieuwe er al op zat.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Zo, gisteren eindelijk mijn KNAC plaatje gehad en op de grill geplaatst… goh wat een nostalgie, vroeger had mijn pa altijd op zijn minst twee van die dingen op de GSA zitten, toen nog van die grote ronde gevallen, nu een klein schildje, hoekig en strak, maar erg klassiek van vorm.
Vandaag maar eens nieuwe foto’s gedaan
Met een blik onder de motorkap:
en gewoon wat mooie plaatjes:
Maar goed, mijn weekend zit er weer op, morgen om 5 uur mijn nest uit en op naar mijn werk, dus ik ga er een einde aan breien, althans, dat gaan we proberen…
trusten dames en heren…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor!
Die omgevingen ook
Briljante foto’s. Hulde.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ah, u is ook fan van dezelfde locatie als waar ik fan van ben…
Anyway, mooie foto’s van een mooie CX. Fraai!














































Totaal aantal Berichten: 43378
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die foto’s zijn zeker fraai. Jammer dat dat KNAC plaatje een enorme dissonant is op die CX. Alsof je een typeplaatje van een Opel Astra op een vliegende schotel plakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Eigenlijk hoort er heel symmetrisch nog een ANWB schildje aan de andere kant zeker ?
Zonder gekheid: mooie foto’s van mooie auto (Serie1 vind ik in wit wél mooi, S2 niet zo) en gave industriële locatie.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dank dank, helaas was ik hel dom vergeten de batterijen van de camera op te laden, dus er kwam nog al abrupt een einde aan..
@Michael Oud; idd, ik blijf maar op die plek terug komen, of het nu voor foto’s van modellen is, of van Collette, of van evenementen of het landschap, het blijft trekken…. Eigenlijk zou ik er het liefst gewoon wonen…
@Waterman, tja, da’s een kwestie van smaak… Ik vind het ergens wel bij een klassieker horen, en zoals gezegd, een heel stuk daarvan is gewoon Nostalgie, naar de auto’s van mijn pa eind jaren 70, begin jaren 80.
@Rogier, yep, als ze die dingen nu nog deden… ach, ik vind nog wel eens iets om er naast te hangen, overigens denk ik dat dit plaatje iets te dicht bij de Double Chevron zit
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela