2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Restauratie/herbouw van een volledig uitgebrande DS
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 september 2010 01:51 AM
  [ # 16 ]

Dit chassie komt toch niet uit borculo?????????????

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 30 september 2010 10:09 AM
  [ # 17 ]

Ja, hij komt inderdaad uit borculo

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 30 september 2010 10:58 AM
  [ # 18 ]

Welke DS gaat nou een nieuw leven krijgen de PALLAS met onderdelen van de D-SUPER.Of blijft de D-SUPER gewoon rijden maar wordt de PALLAS opgebouwd uit de onderdelen van de oude DS waar over gesproken wordt,kom er even niet uit als ik je verhaal lees.

Dus de vraag is dus blijft de uitgebrande PALLAS de PALLAS of niet.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 30 september 2010 09:50 PM
  [ # 19 ]

de uitgebrande pallas word herbouwd met de onderdelen van de dsuper,

en word dus ook weer een d super, aangezien we alleen het chassis hebben, er is totaal niet meer aan te ontdekken van een pallas uitvoering…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 oktober 2010 01:14 AM
  [ # 20 ]

Ik weet niet wat je gaat gebruiken van die uitgebrande DS
Maar reken erop dat deze voor je neus wegrot sorry maar hier is wel iets van poederschuim ofzo gebruikt
Je holle ruimtes velsnaden enz enz.
Na de brand heb ik haar gezien nog niks geen roest een week later je raad het al kompleet verroest
onder het plastic
Als je deze wil behouden is naar mijn mening alleen optie om haar te laten beitsen dan pas zul je er zeker van zijn dat alle roest en AANGEVRETEN materiaal kwijt zult worden.
Desal niet te min weet ik wat het is om een DS bij de deurstijlen door te zagen
http://picasaweb.google.nl/ankefrank/AutoHenk3?feat=directlink
Succes groet frank
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/vVA5mi0HIGXJVcshJNtGlg?feat=directlink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 oktober 2010 02:23 AM
  [ # 21 ]

De brand is inderdaad niet heftig geweest heeft ook op You tube gestaan.
Krom of uit gegloeid zal ze zeker niet zijn.
Dus richten niet noodzakelijk.
Nog maals succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 01 oktober 2010 10:59 AM
  [ # 22 ]

Waar ben je beter mee af,de huidige D-SUPER lassen en restaureren,of de PALLAS een nieuwe indentiteit geven ik zou het zo even niet weten,trouwens ook hier is helaas weer sprake van omkatten!!

Brandschades is trouwens altijd lastig om te restaureren,op de plekken waar brand is geweest zal altijd roest zitten,tussen felsnaden,tussen dubbel plaat,echt op ieder plekje waar brand is geweest,dus weet wat je doet.
Ik begrijp dat je eraan begonnen bent in ieder geval succes

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 01 oktober 2010 03:24 PM
  [ # 23 ]

als we het dak vervangen, zijn we 80% van de brand schade kwijt, de bodem is nagenoeg niet aangetast, de motor ruimte is kaal, maar als je een frame laat stralen, ben je precies net zo ver,


omkatten? hoezo?

je rijd met je gerestaureerde DS naar de douane, je verteld je verhaal, laat een paar foto’s zien, en je krijgt kosteloos een document waarin staat dat je onder toezicht, en met goedkeuring van de dienst doende beambte het chassis nummer hebt ingeslagen..

niks omkatten.
en daarbij komt, ik denk dat zeker 75 procent van de DSen in NL voorzien zijn van een kenteken wat niet via de RDW is afgegeven persoonlijk heb ik daar ook helemaal geen problemen mee.

mijn eigen Ds was een id20 nu een ds20..

wat betreft het roesten, als een stuk blank staal in de regen staat, is hij na 2 uur al roestig, ik las pijpleiding, zodra de las afgekoeld is, en het regent is hij al roestig… dus als een frame wat gebrand heeft een week buiten staat, al was het alleen maar vochtig, dan zal hij inderdaad flink roesten, maar dat wil nog niet zeggen dat hij dan ook rot…

het motto wat men hier heeft: vake bei te bange…

oftewel, vaak ben je te bang

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 oktober 2010 03:47 PM
  [ # 24 ]
sloopkogel schreef:

omkatten? hoezo?

je rijd met je gerestaureerde DS naar de douane, je verteld je verhaal, laat een paar foto’s zien, en je krijgt kosteloos een document waarin staat dat je onder toezicht, en met goedkeuring van de dienst doende beambte het chassis nummer hebt ingeslagen..

Dat kan je tegenwoordig rustig vergeten! Je moet eerst met het wrak naar de douane, dat laten zien, en dan pas mag je verder.

ik denk dat zeker 75 procent van de DSen in NL voorzien zijn van een kenteken wat niet via de RDW is afgegeven persoonlijk heb ik daar ook helemaal geen problemen mee.

Wij wel: zie regel 8 van de forumregels maar even Wink

8. Respecteer de nederlandse wet.
Het is verboden handelingen te bespreken welke bij wet zijn verboden. Hieronder vallen dus ook zaken als het overschrijden van een geldende maximumsnelheid, rijden op de openbare weg met een auto welke niet is voorzien van een geldig kenteken en het vervalsen van een voertuigidentiteit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 01 oktober 2010 03:58 PM
  [ # 25 ]

Sluit ik mij bij aan,het chassis nummer van de D-Super gaat op het pallas chassis verder door het leven dit mag helaas niet.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 01 oktober 2010 05:26 PM
  [ # 26 ]

dat mag zeker wel!!!!! als je het maar bij de douane meld.

ik heb een 2cv ook een nieuw chassis, van een duitse eend gebruikt, het oude nummer zit er nog in, ben er mee naar gronnigen gereden, en daar bij de douane geweest, verhaal verteld, en binnen 2 min was de hele zaak geregeld.

geen enkel probleem!!!!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 06 oktober 2010 10:58 PM
  [ # 27 ]

Hoe gaat dat dan in zijn werk,je bent aardig zeker van je zaak maar ik ben nog niet overtuigd.

Heeft bijvoorbeeld de Pallas nog een kenteken,zo nee dan kan ieder willekeurig DS chassis worden aangedragen voor het overzetten van een chassisnummer.Slaat het RDW bij eventuele goedkeuring het nummer van de D-super in het Pallas chassis?

Wat moet je doen met het oude chassis nummer van de D-super moet je die zelf vernietigen.
Wat moet je trouwens bij de douane melden of laten zien,een heel chassis of wordt dit schriftelijk afgehandeld.

Verder ben ik niet zo bang uitgevallen,maar brandschades benader ik altijd wel voorzichtig.Brand veroorzaakt altijd meer schade dan wat je in eerst instantie zou zien.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 06 oktober 2010 11:05 PM
  [ # 28 ]
sloopkogel schreef:

en daarbij komt, ik denk dat zeker 75 procent van de DSen in NL voorzien zijn van een kenteken wat niet via de RDW is afgegeven persoonlijk heb ik daar ook helemaal geen problemen mee.

mijn eigen Ds was een id20 nu een ds20..

In mijn directe omgeving zou ik niemand weten die in het bezit is van een DS met zeg maar een foutief kenteken,ze zullen er heus wel zijn maar echt geen 75 procent.

Profiel  
 
Zweefteef
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 25-01-2004

- ID/DS DS20 Pallas
- 2CV kitcar
Gepost: 08 oktober 2010 01:05 AM
  [ # 29 ]

Het ombouwen van een ID naar een DS maakt nog geen DS. Hoogstens een ID met DS onderdelen.

Ooit, ooit, ooit zal ik het snappen. Ik heb al kennis genomen van de hydrauliek. Niet dat ik dat dan ook snap.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 oktober 2010 08:55 AM
  [ # 30 ]
sloopkogel schreef:

en daarbij komt, ik denk dat zeker 75 procent van de DSen in NL voorzien zijn van een kenteken wat niet via de RDW.

Ik ben een paar jaar schade en waarder expert geweest. In de tijd heb ik heel veel ID’s en Ds’sen getaxeerd, met name voor “CitroKlassiek”. In al die jaren ben ik maximaal 10x een auto tegengekomen waarvan het chassisnummer niet klopte of niet bij dat model hoorde. In het geval van de D’modellen is er ook helemaal geen reden om met nummers te knoeien, want ze zijn allemaal belastingvrij, invoerheffingen hoeven sinds 1992 ook niet meer betaald te worden en het heeft een negative invloed op de waarde van het voertuig. Het rotzooien met nummers zou alleen nodig zijn als er geen papieren van het voertuig voorhanden zijn of de auto gejat is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook