Ik zou voor een groen systeem gaan, dat is op basis van minerale olie en bij een kleine lekkage wordt de leiding vet, geen ramp. Bij het rode systeem rot de leiding weg als het een beetje lekt.

Totaal aantal Berichten: 165
- DS 3 1.6 VTi So Chic
dus dat is een vanaf 1967?
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic

Totaal aantal Berichten: 4311
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
glopper schreef:dus dat is een vanaf 1967?
Ja.
Dat sneltypen is niet mijn ding:
Natuurlijk is 67 groen. 66 niet. Daarom! is dit een goed overgangsjaar. Maar het ligt ook aan de ophanging/ wielen. Er is overgegaan van de smalle banden (ook mooi hoor!), met centrale wielmoer naar de 5 gats velgen. Dat was in 65? meen ik. Daarom is de modernere techniek in de 67—-> aantrekkelijk.
De simpelere techniek is de ID serie, Dat is dan geen DS, geen remknop, geen halfautomaat, maar wel zeker dame. Die zijn er ook in tweede en derde neus.. Tenminste,die heten na 70 (?)ook wel D special. D super (5) is al een luxere ID versie, Voordeel is dat er gewone koppeling in hangt en een meer gewoon remsysteem aan boord is.
Misschien moet je, als je uit Amsterdam komt, een in de buurt kijken of er forum genoten zijn die je met een kopje koffie ene toer door en onder hun auto willen geven. van 55 tot 75.. Dan zie je verschillen, geuren en kleuren. Dan kun je in april een doordachte keuze maken voor de dame die jij echt leuk vindt.
Ze zweven allemaal hoor. !
.komma

- DS 3 1.6 VTi So Chic
ik mag binnekort een keer bij auto renaissance gaan kijken moet ze alleen nog wel na 2 weken terug mailen
Vaak is dit soort auto’s wel beter dan de Nederlandse Marktplaats gebakjes.
http://www.leboncoin.fr/voitures/143352848.htm?ca=17_s
Garantie kan ik helaas natuurlijk niet geven.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een DS uit de streek ten noorden van Parijs? Daar hebben ze ongeveer hetzelfde klimaat als hier. Bovendien staat in de advertentie al dat er roest aan de gootjes en schelpjes achter zit…
Citroen!

- DS 3 1.6 VTi So Chic
ik zat ook al te denken aan ‘t klimaat daar ja… Ook zit ik te denken om het vanaf het begin samen te gaan doen met mijn vader. Dan kunnen we meteen een betere ‘basis’ kopen of gewoon wel een die technisch en ‘t chasis wel goed is.
En dan over die site, dat is toch alleen frans? Iemand goede ervaringen met het importeren van een godin uit la douce france? En wat kost dat…?
Je betaald de RDW voor een kentekenkeuring, met of zonder de APK keuring erbij,zoniet dus nog een APK bij willekeurig keurstation, kenteken papieren en de kentekenplaten, indien gewenst nog een schorsing.Reken hier maar +/- 120 tot 150 euro voor, verder je verzekering en transport van de auto natuurlijk, wel zorgen dat de Franse papieren erbij zijn en liefst APK(let wel op dat ie landelijk is en niet voor enkel het departement) kun je rijdend naar de RDW.
trossie6 schreef:Vaak is dit soort auto’s wel beter dan de Nederlandse Marktplaats gebakjes.
http://www.leboncoin.fr/voitures/143352848.htm?ca=17_s
Garantie kan ik helaas natuurlijk niet geven.
Voor 1900 euro moet je geen paleis verwachten. Op de foto’s zelf zie je ook wel wat een treurnis dat is. In Frankrijk weten ze inmiddels ook dat, als de auto in goede staat is, je best een fikse prijs kan/mag vragen. Die zie je ook genoeg op Leboncoin.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Tja,
Er zijn meer DS-en in Nederland dan in Frankrijk. En hier staan er ook en heleboel in schuurtjes en boxxen te wachten op wat aandacht. Dus daarvoor hoef je niet ver weg.
Helemaal naar parijs rijden om er achter te komen dat het niet uit ziet, is toch pijnlijker dan een retourtjes Gorichem.
.komma
1900 euro voor een roestbak die ook nog uit Frankrijk hier heen moet worden gehaald is niet echt goedkoop.

- DS 3 1.6 VTi So Chic
nee daar was ik ook al achter gekomen ja…

- DS 3 1.6 VTi So Chic
volgens mij lijkt dit mij wel wat, zal er alleen wel niet meer staan in april en is voor mij alleen iets boven mijn budget eventueel met m’n vader erbij een mogelijkheid… http://link.marktplaats.nl/380324933
Of het echt was is, weet je pas als je de auto gaat bekijken. Zo op het eerste gezicht lijkt het heel wat, al moet je de deuren restaureren en de complete auto in ieder geval laten spuiten.
Daarnaast ben ik benieuwd naar de staat van het interieur. Ik vind het bij voorbaat al verdacht dat er geen enkele foto van het interieur te zien is.