10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
eerste ds kopen
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 21 oktober 2010 12:38 PM
  [ # 136 ]

on topic betekent hier dat het over Citroens gaat gitar

Maareuh, als het geen DS meer gaat worden, wat versta jij onder een klassieker!? Moet dat 25 jaar of ouder zijn, of…? Ik zou anders lekker voor een type 2 of 3 BX gaan, (relatief) goedkoop in aanschaf, bij afdoende onderhoud betrouwbaar en roesten zeer weinig.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2010 12:41 PM
  [ # 137 ]

On topic betekent dat het over Citroën DS gaat, en wel over de vraag: “Eerste DS kopen”. Daarover gaat het hier.

Citroen!

Profiel  
 
glopper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010

- DS 3 1.6 VTi So Chic
Gepost: 21 oktober 2010 12:43 PM
  [ # 138 ]

oke een bx’je dus? euhm peugeot hoort eigenlijk wel bij citroen he.. maar ja nu ik weet dat mijn vader er ook een wil dan snel maar gaan studeren en veel autokennis opdoen! en dan over een jaar of 5 hopelijk het moment!

Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 oktober 2010 12:57 PM
  [ # 139 ]
glopper schreef:

oke oke, zijn er verder dan de ds nog leuke klassiekers voor een jonge knul van 18? Ik heb zitten kijken naar een youngtimer: peugeot 205 Gti 1.9 die leek mij erg leuk…

Geen enkele auto is vergelijkbaar met de Godin, ga daar nou maar van uit. Ik ben nu met mijn twaalfde DS bezig en die wordt mijn laatste, die houd ik tot het bittere end. Ik heb al 34 jaar een prachtige Jaguar, maar ook dat is niet vergelijkbaar met een DS, in de verste verte niet.

De DS is een van de, zo niet de grootste mijlpa(a)l(en) in de auto historie en zo’n auto bezitten is in deze dagen een groot voorrecht. Want stel je voor: 1955 en tussen de hoge hoedjes van Ford en Opel, met de wokkelveertjes voor en de bladveertjes achter, staat op een plateau met een hek er omheen een op een auto gelijkend ruimteschip zonder wokkels en blaadjes, maar welke veert op stikstof volgens de wetten van Boyle . Niemand heeft haar horen lopen of zien stijgen of dalen want dat is 55 jaar na dato nog altijd een sensationeel gezicht. Maar in de eerste week worden er wel vele duizenden exemplaren van besteld.

Een auto die zijn tijd vele tientallen jaren vooruit is en kwa comfort en techniek met niets anders te vergelijken is. Zelfs een Rolls Royce van die tijd is een hok vergeleken met de DS. Kwa design is zij zelfs 55 jaar later nog steeds niet geëvenaard, laat staan overtroffen en volgens mij gaat dat ook niet gebeuren.

Goed, kwa veiligheid, zowel actief als passief stelt het niet veel voor en de latere XM en C series hebben niet voor niets een hydractief systeem, maar als je geen haast hebt is het veergedrag van een DS onovertroffen. Ik heb een hydractieve XM, maar persoonlijk vind ik de DS fijner als het om zweven gaat.

Bij een goede DS duw je de achterkant met één hand zo 15 centimeter naar beneden, het is gewoon waanzinnig mooi.

Zo, wil je nu nog steeds een Peugeot 205?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2010 01:03 PM
  [ # 140 ]

Laughing

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10590
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 oktober 2010 01:51 PM
  [ # 141 ]

Dat kan niemand je verbeteren, Han!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 oktober 2010 02:07 PM
  [ # 142 ]

Don’t get me started Jan, ik kan een hele dag over de DS praten zonder dat het vervelend wordt.

Dit is een Opel van 1955, moet ik meer zeggen?

Gisteren reed iemand bij mij het pad op met een Peugeot 407, nam de bocht te krap en reed de hele zijkant aan flarden. Dat boeit me totaal niet, zou het een DS zijn geweest dan zou ik zeer verdrietig zijn geworden.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 21 oktober 2010 03:58 PM
  [ # 143 ]

Mooi betoog voor de DS! Kan ik me enkel bij aansluiten!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 oktober 2010 04:05 PM
  [ # 144 ]
Han S schreef:

kwa comfort ...kwa veiligheid

Kwa?? HAN TOCH! nono

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 21 oktober 2010 05:14 PM
  [ # 145 ]
glopper schreef:

nee sorry ‘t wordt een ds of geen oudje… Een ds heeft iets speciaals, is mooi en rijdt volgens mij ook nog super!

nono


Ik denk niet dat je weet wat je wilt. Automaagden… Wink

.komma

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 oktober 2010 10:22 PM
  [ # 146 ]

Han, neem die jongen een keer mee in je DS…

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 21 oktober 2010 10:29 PM
  [ # 147 ]

@Han mij heb je overtuigd ! Wink maargoed je kan ook met een gs/gsa/bx/cx beginnen, die zweven ook prima en dat voor een stuk minder euro’s. En een eendje is ook gewoon ontzettend leuk trouwens, zeker als je jong bent ( ook als je oud bent trouwens).De Ds is inderdaad de mooiste en de meest comfortabele wat mij betreft, maargoed als je net begint heeft ze wat haken en ogen wat betreft kosten en onderhoud/ zelf onderhouden.

@glopper peugeotje 205 is natuurlijk wel hele andere koek. Vergeet het zweven en de kenmerkende dashboards/foefjes, maargoed wat dat betreft zit je hier op het verkeerde forum Wink

Succes!

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 oktober 2010 10:57 PM
  [ # 148 ]

Allemaal leuk en aardig, een CX zweeft ook en een XM koop je voor weinig, rijdt geweldig en is een en al comfort en beleving en een hele echte grote Citroen.

Maar de DS is een ander gevoel, het verschil tussen jazz en rock and roll zeg maar. Als je ziet hoe de DS bedacht is, hoe dat in elkaar zit en welke geniale vondsten daar in zitten dan wil je vandaag nog zo’n machine kopen.

En dat is een verstandige zet want je zult zien dat op termijn een echt goed DS voor veel mensen een onbetaalbare droom zal blijven. Kijk nou bijvoorbeeld eens op de website van SPAM, hoe zo’n DS wordt gerestaureerd en bedenk eens hoe die er straks bij zal staan. Alsof hij vorige week de fabriek heeft verlaten en als je die voor 25 mille kan kopen en je hebt dat geld, dan moet je daar geen seconde over nadenken en die Godin per direct aanschaffen, want zo zijn er nog maar weinig te vinden.

Wrakken in overvloed hoor, kijk maar op Marktplaats en je ziet in één minuut tien jaar werk voorbij scrollen.

Zo had ik een discussie over de DS op een ander forum en iemand zei dat die techniek voor hem veel te ingewikkeld is. Nou kan ik me dat met een halfautomaat wel voorstellen, maar een ID of D Special is niet per se erg ingewikkeld en voor een handige jongen is dat met de hulp van een forum allemaal prima te doen en als je door krijgt hoe het werkt valt het allemaal wel mee.

Glopper, ik zeg: koop er een die de moeite waard is en je zult nooit spijt hebben dat je de stap hebt genomen en als je er goed op past wordt zij alleen maar meer waard. En als je een goede baan hebt en wat centen overhoudt koop je een knappe XM en houd je de DS voor de mooie zonnige dagen.

Je zult merken dat als je in een grote Citroen stapt, je het gevoel hebt dat je thuis bent gekomen.
Veel plezier!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2010 11:01 PM
  [ # 149 ]

Han, Hulde!

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 oktober 2010 11:05 PM
  [ # 150 ]

Han… Han Han…een DS Jazz? Neah… een DS is.. tja.. easy listening. Een SM, that’s jazz Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook