MonsieurGrat schreef:Melchior… gaat waarschijnlijk spuiten worden, maar als het dan toch rollen wordt… ooit gedact om om de randjes heen te werken… die hoeven echt niet wit te blijven, als je er maar aan denkt dat dingen als deuren en kleppen open kunnen…
Wat ik bedoel is dat als je rolt, dan nevelt er geen verf naar binnen. Dus in de openingen tussen deuren, kleppen etc blijft dan wit. Dat valt bij zo’n groot kleurverschil enorm op. En al die deuropeningen met een kastje doen is ook een enorm werk, zeker als het dekkend moet.
Verder heb ik op zich alle begrip voor je low budget oplossing, maar daarbinnen kun je allerlei keuzes maken. Met heel verschillende resultaten.
Ik ken een voorbeeld van iemand die zijn gestripte 205 prachtig wit heeft gespoten met bussen van Action. Is echt prima gelukt voor een paar tientjes.
Zelf gebruikte ik voor het schuifdak van mijn GS de gele spuitbussen van Action. Die kosten € 2,- per stuk! Kleur is nagenoeg hetzelfde als de AC333 op mijn auto. Alleen voor de laatste laag heb ik een dure op kleur gemaakte bus gebruikt. Dakje is perfect geworden tegen lage kosten.
Wees slim en maak handige keuzes waar je geen spijt van krijgt.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’














































Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Melchior schreef:Wees slim en maak handige keuzes waar je geen spijt van krijgt.
Een handige en goedkope oplossing is het spuiten van één complete zijkant. Gewoon in het wit. De door de TS gekozen optie is én niet de voordeligste, en niet de mooiste en al helemaal niet de handigste.
Just my two cents.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wil je goedkoop en mooi, dan heb ik een tip voor je deuren en reparatiestuk mooi strak maken,primer erover acrylaat wit bij de Action netjes opschuren met 1000 waterproof goed afnemenen stofvrij maken
In Haarlem, Parklaan zit Kees ten Wolde benzineklep meenemen eerst even cleanen voor de juiste kleur
2 proffesionele spuitbussen ( deze hebben 2 spuitmonden ) met de goede kleur eur 40,- het resultaat is gewoon perfect als je later je hele auto wil spuiten zal het niet opbranden.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:Melchior schreef:Wees slim en maak handige keuzes waar je geen spijt van krijgt.
Een handige en goedkope oplossing is het spuiten van één complete zijkant. Gewoon in het wit. De door de TS gekozen optie is én niet de voordeligste, en niet de mooiste en al helemaal niet de handigste.
Just my two cents.
Ligt er wel aan hoe de rest van de auto is. Anders heb je wel 1 heel glimmende zijkant.














































Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb vaak genoeg een zijkant na het spuiten gematteerd en gepoetst. Dat lost het probleem een heel eind op. Alles kan hé, met spuiten en de nabewerking. Hoogglans, zijdeglans, ei-glans, mat-glans. Het is maar hoe je het na het spuiten en uitharden aanpakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je ziet maar één zijkant tegelijk, dus een beetje verschil in glans boeit niet direct.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’














































Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Overigens, ik lees dat de auto ooit weer in de originele kleur “blanc meije” moet worden. Waarom niet nu één zijkant in die kleur, en volgend jaar de andere kant of bv het dak of de motorkap? Wit = wit, dus dát kleurverschil ziet een leek niet én je hebt zo een mooie mogelijkheid om stukje bij beetje de auto in de juiste kleur wit te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daarbij is wit DE kleur om evnetuele oneffenheden te maskeren. Zwart absoluut niet!
Even voor de duidelijkheid Alban heeft toen de auto bij mij stond de auto ontdaan van al haar sierstrippen,dus ook de brede strippen halverwege de deuren.Hij wil gewoon weer terug naar de basis vormgeving dus een auto zonder stripjes en andere opleuk dingen.
Dit betekent wel dat de auto in zijn geheel een costmetische opfris beurt moet/zal krijgen.
Of dit door middel van rollen of spuiten is,en welke kleur zwart of wit ja dat is aan Alban zelf.
We wachten af
Zoals Daan als zegt, 1 kant is GEEN optie, want rondom de strips verwijderd en dus moeten rondom die paddestoeltjes waar die op bevestigd zitten weggeslepen worden, daarnaast is de linker achterdeur dermate ver heen dat ik daarvoor al een vervanging heb die er zsm in komt. (Dit had ik toch allemaal al ergens beschreven, of heb ik latijn geschreven?) Tevens worden de voordeuren zodra ik daar vervanging voor heb uitgewisseld, omdat ook daar de roestvorming verder is dan gehoopt.
Waterman/Melchior.. 1 kant per keer zou zelfs, als de linker flank verder nog in orde was, en zelfs met wit voor mijn idee geen optie zijn. Ik weet niet of je ooit goed nar Blanc Meije hebt gekeken, maar op mijn auto valt het verschil tussen het wit van de flanken en motorkap mij in ieder geval gruwelijk op ten aanzien van het dak dat origineel is.. op de motorkap is het verschl ook goed te zien als je kijkt naar de kras die ik een paar weken terug met een lakstift heb bij gewerkt, de lakstift is in Blanc Meije, nog steeds een door Citroen geleverde kleur, dus originele lakstift kunnen krijgen, de rest van de kap is over gerold in wit door de vorige eigenaar… Blanc Meije heeft een sterke gele overtoon, de meeste witten, zoals degene die dus bij het rollen gebruikt is zijn juiste blauwer (dat geeft dat fijne frisse effect, net als het blauwsel dat ik voor mijn witte hemden gebruik)
Of een leek het kleurverschil ziet zal me dan even worst zijn, ikzelf irriteer me al aan dat plekje op de motorkap en de overgang van zijscherm naar dak… Mijn klanten zien het misschien niet, maar IK wel, en dat gaat echt aan me vreten…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
MonsieurGrat, wat mij betreft hoef je je niet te verdedigen, het is jouw auto en al wil je haar paars of geel groen maken, het is jouw keuze aangepast aan jouw budget.
Als jij de auto wilt rollen moet je dat gewoon doen, spuiten kan altijd nog.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wel een vel topic zo. Ik heb een aantal jaren geleden mijn GSA in Portugal laten spuiten (woonde daar), auto gewoon naar toegebracht zonder iets te doen. Drie weken later een prachtig strak gemaakte GSA (alle stukken plaatwerk hadden wel wat schade roest/deuk) terug en maar 750 euro lichter. Hebben daar perfect werk voor gedaan. Ik had toen ook drie kleuren plaatwerk, maar de auto is wel weer in de originele kleur gespoten. Weet niet wat jij wil besteden en gaat mij ook niks aan. Wil je er alleen op attenderen dat je met een brakke CX op vakantie kan gaan en met een prachtige terug keren. Al is het maar om nog wat extra verwarringen en opties in de strijd te gooien.
groeten!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je haar niet bestikkeren
Ieder geval heel veel succes met de rest van je keuzes en laat je niet gek maken.
doe wat je het beste vind en laat de rest maar praten.
ooit komt het goed.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Niemand hoeft zich hier te verdedigen. Het mooie van dit forum is dat je (al dan niet) je voordeel kunt doen met de ervaringen van anderen. In mijn geval is dat 35 jaar prutsen met Franse auto’s, waarvan 3 in de mooie kleur Blanc Meije. Veel foute keuzes heb ik in die jaren zelf al eens gemaakt. Dat geeft soms aanleiding om te reageren op de plannen van anderen. Maar ik ben zelf ook eigenwijs genoeg om adviezen (die me niet bevallen) in de wind te slaan. Moet kunnen, even goeie vrienden.
Overigens is Blanc Meije een kleur waarvan ook talloze (sterk verschillende) varianten bestaan, zo heb ik mogen ervaren.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’














































Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MonsieurGrat schreef:Daarnaast is de linker achterdeur dermate ver heen dat ik daarvoor al een vervanging heb die er zsm in komt. (Dit had ik toch allemaal al ergens beschreven, of heb ik latijn geschreven?) ...
Meneer Graat, ik denk dat je een beetje op je toon moet gaan letten want dit komt niet erg vriendelijk over.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste