























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Haha, black is beautiful…! Mat wordt het toch?
Goed om te zien dat Collette onderhanden wordt genomen.
patje74 schreef:Trouwens, is dat ingelaste hoekje tussen spatbord en achterdeur een kant en klaar reparatie-deel?
Dat stukje plaat kan je gewoon kopen bij cx-basis,je moet alleen 2 gaten boren waar die bout doorheen gaat waar het achterschotje mee vast zit














































Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed werk Daan! ziet er keurig uit man!
Tja, dat zwart is erg mooi als ie écht goed strak is en voor het spuiten ook écht goed gestript is. Dus, deurklinken er uit, alle ruiten er uit enz enz. bumpers er af, en van binnen en van buiten spuiten incl. de motorruimte. Dat kost wel wat, maar goed werk is nou eenmaal niet goedkoop. Alleen het buitenkantje spuiten ( de poolse methode) is natuurlijk zonde omdat je dat altijd zal blijven zien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ah, gevonden! Bedankt, die zal ik ook maar even bestellen, ik heb daar ook schade.
daan schreef:patje74 schreef:Trouwens, is dat ingelaste hoekje tussen spatbord en achterdeur een kant en klaar reparatie-deel?
Dat stukje plaat kan je gewoon kopen bij cx-basis,je moet alleen 2 gaten boren waar die bout doorheen gaat waar het achterschotje mee vast zit
oww, en de stukjes uit de binnenkant overzetten, die helpen dat ding te begeleiden… en dat is nog een hele stunt
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
waterman schreef:Goed werk Daan! ziet er keurig uit man!
Tja, dat zwart is erg mooi als ie écht goed strak is en voor het spuiten ook écht goed gestript is. Dus, deurklinken er uit, alle ruiten er uit enz enz. bumpers er af, en van binnen en van buiten spuiten incl. de motorruimte. Dat kost wel wat, maar goed werk is nou eenmaal niet goedkoop. Alleen het buitenkantje spuiten ( de poolse methode) is natuurlijk zonde omdat je dat altijd zal blijven zien.
tja… ze gaat voor het schilderen goeddels gestript worden, maar zal toch een beetje de “poolse methode” worden, de portemonnee dicteert momenteel wat dat aan gaat. maar is dan ook een tijdelijke oplossing… ja ik weet: het beter in 1 keer goed. Da’s leuk als het kan, maar als het niet kan, dan in ieder geval zo goed mogelijk.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Als de auto binnenkort in basis maar weer goed is dus de schade gewoon 100 procent goed gemaakt,als je over een jaar of 2 de hele auto laat spuiten dan pluk je op dat moment de vruchten weer van.
Schilderen van een auto is ook niet mijn ding,maar volgens mij gaat dit toch een verrasend effect geven.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Schilderen in de zin van rollen?
mijn idee…
moet alleen mijn planning misschien wel even aanpassen… 4 weken tot mijn streef datum, dat zou nog wel eens krap kunnen worden…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
patje74 schreef:Schilderen in de zin van rollen?
dat moet ik nog even bekijken (let wel: TIJDELIJKE OPLOSSING) er zijn een paar opties, maar geen van allen ideaal…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met de juiste voorbereiding en het juiste materiaal kan dat best mooi worden!
zo heb ik me laten vertellen… als je nog tips heb Patrick, hoor ik het graag
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan zou ik haar toch liever spuiten.
Kijk maar eens op het ds forum hoe mooi je dat zelf kunt doen.
En omdat je een effen lak hebt kun je daarna ook nog polijsten Zou haar dan zelf weer de orginele kleur spuiten hoef je maar één kant.
SUCCES.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
de sierstrips zijn rondom verwijderd, dus nee, dan hoef ik niet maar 1 kant…
besides… ze is al een keer deels over gedaan, alles behalve het dak, en dat is te zien, want er is een afwijkende kleur wit gebruikt… dus we gaan toch echt voor de hele auto… rollen of spuiten, dat is dus de vraag….
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zou toch echt voor spuiten gaan kun je jezelf goed leren.
als je de laatse deur gedaan hebt weet je precies hoe het moet.
Er is alleen één gouden regel maak naar iedere spuitbeurt je spuit GOED schoon.
helemaal uit elkaar en met thinner schoon maken
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.