45 van de 79
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 oktober 2010 02:18 PM
  [ # 661 ]
MonsieurGrat schreef:

zo heb ik me laten vertellen… als je nog tips heb Patrick, hoor ik het graag Very Happy

Mijn bus verf ik ook altijd met de roller/kwast. Met een goede scheut Owatrol erdoor zodat het lekker strak uitvloeit. De bus volledig verven kost zo’n 100 uur. Een CX zal niet veel sneller gaan.

Tenzij je van plan bent om hier heel veel uur in te gaan stoppen raad ik je af om hier aan te beginnen. Als je het niet écht goed doet (motorruimte, strak plaatwerk, geen stof, juiste temperatuur, etc) raak je de CX aan de straatstenen niet meer kwijt. Daarbovenop maak je de eventuele volgende spuitklus een stuk duurder omdat er van alles hersteld moet worden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 oktober 2010 02:19 PM
  [ # 662 ]
MonsieurGrat schreef:

... rollen of spuiten, dat is dus de vraag….

Ik zeg: spuiten!

In dezelfde kleur, tenzij je de hele auto uit elkaar trekt.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2010 04:45 PM
  [ # 663 ]
Ree schreef:

Tenzij je van plan bent om hier heel veel uur in te gaan stoppen raad ik je af om hier aan te beginnen. Als je het niet écht goed doet (motorruimte, strak plaatwerk, geen stof, juiste temperatuur, etc) raak je de CX aan de straatstenen niet meer kwijt. Daarbovenop maak je de eventuele volgende spuitklus een stuk duurder omdat er van alles hersteld moet worden.

Helemaal mee eens. Doe het goed of doe het niet en spuit gewoon de schadedelen in de originele kleur. Half-werk spuitklussen zien er gewoon niet uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 oktober 2010 04:47 PM
  [ # 664 ]
waterman schreef:

Half-werk spuitklussen zien er gewoon niet uit.

Waarbij je de handelswaarde van de wagen ook in een keer geheel afschrijft tot donorwrak.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2010 04:51 PM
  [ # 665 ]

Het is gewoon zonde. Nu besteed Daan een boel werk en zorgen aan die auto om de schade netjes te herstellen zodat de waarde van de auto behouden blijft en dan ga je vervolgens die waarde met zeker 80% reduceren vanwege een brakke spuit of (nog erger) rol klus.. Onbegrijpelijk meneer Grad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 oktober 2010 04:57 PM
  [ # 666 ]

En half werk rollen/kwasten ziet er nog veel minder uit! Zeker als je naar een andere kleur gaat. Alle randjes blijven dan ook nog eens wit!

Ervaring: Ik heb de motorkap van mijn GS gerold, daarna met 1000/1200/2000 geschuurd en gepolijst. Resultaat is heel netjes, maar ik was er heel wat avonden zoet mee. (Geeft niet: het is een hobby:-)) Maar achteraf gezien: spuiten was veel sneller en makkelijker geweest. Voor een hele auto is netjes(!) rollen niet te doen. 

Jij wilde de schade toch herstellen omdat de auto representatief moest zijn als je bij klanten kwam? Say no more….

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 25 oktober 2010 05:17 PM
  [ # 667 ]

Heren heren…

Om te beginnen: ik blijf het zeggen, en dit is echt de laatste keer, men moet roeien met de spanen die men heeft, en dat is nu nu eenmaal heel beperkend.HET GAAT DAN OOK OM EEN (en ik kan dit niet veel beter benadrukken dan met capslock) TIJDELIJKE OPLOSSING

De strips rondom zijn inmiddels verwijderd, dus de hele wagen zal moeten worden gedaan, de schade delen alleen is allang geen optie meer.

De handelswaarde zal me heel eerlijk gezegd aan mijn uitlaat oxideren, Collette is geen investering of belegging, ze is mijn primaire voertuig, en zal dat wat mij betreft blijven tot zij of ik de pijp aan Maarten geven…

Wat ik ook doe, erger dan de lak was zal het niet worden, de vorige eigenaar heeft hier een regelrechte teringzooi van gemaakt, om dat zijn prioriteiten bij de technische kant van de wagen lagen en het feit dat ze toch bestickerd werd voor de rallyes waarin ze ingezet word…

Ik heb er bewust voor gekozen om nu voor zwart te gaan, als ze weer wit wordt (en ooit zal dat gebeuren) dan gebeurt dat in de originele kleur Blanc Meije, niet in een standaard praxis wit zoals dat nu het geval is, met alle gevolgen van dien rond de overgang van achterscherm naar dak 9dat dan weer wel gewoon de originele lak heeft. En dan gebeurt dat door een professionele spuiter, dat is nu simpelweg echter geen optie. En ik weiger met plaatwerk in tig verschillende kleuren rond te rijden. De gekozen oplossing levert een resultaat dat voldoende is om niet door iedere leek herkent te worden, voldoende om haar tegen de elementen te beschermen, en voldoende om te zorgen dat het er in ieder geval aan te zien is dat ik probeer haar een beetje mooi te houden.

Als een vrouw haar gezicht beschadigd en er is geen geld om het te laten fixen door een plastisch chirurg, dan gebruikt ze tijdelijk make up en accessoires om het in ieder geval toonbaar te maken, echt niet om het vervolgens zo te laten, maar als noodoplossing tot beter mogelijk is, zo moet je dit dus ook zien

Ja ze wordt zo ver mogelijk gestript, tis echt niet dat ik me er even gemakkelijk vanaf wil gaan maken, maar simpelweg dat ik zoals ik nu vaak zat gezegd heb, even niet de reserves meer beschikbaar heb om haar netjes te laten spuiten door een pro. Als dit echt zo aanstootgevend is als sommigen hier lijken te menen, stuur een PB, laat ik je mijn rekeningnummer weten, donaties van harte welkom
Niet iedereen heeft altijd zomaar het geld voor dit soort geintjes beschikbaar, en mocht het je nog niet opgevallen zijn, de creatieven zoals ik hebben de laatste jaren (zeker als je geen subsidie trekt) flinke klappen gevangen, ik heb voor mijn eigen bedrijf vrijwel nul omzet, maar wel tapels aan onkosten en investeringen moeten doen.

Sorry, maar tips en adviezen zijn oprecht van harte welkom, hulp neem ik dankbaar aan, maar ik heb geen trek in eeuwige discussies over gemaakte keuzes, zeker als de discussie geen enkel zicht heeft op of rekening houdt met het feit dat niet iedereen zomaar even potjes geld kan opentrekken.

Belangrijkste is dat het plaatwerk technisch weer op orde is, de wagen technisch ook gewoon top is, de rest is skindeep, puur oppervlakte, en daar kan altijd wat aan gedaan worden als er de ruimte voor is. Onder de huid vindt ik zelf velen malen belangrijker, dat was ook de overweging toen ik haar kocht. Ze was optisch verre van perfect, maar technisch in top conditie…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 25 oktober 2010 05:19 PM
  [ # 668 ]

Melchior… gaat waarschijnlijk spuiten worden, maar als het dan toch rollen wordt… ooit gedact om om de randjes heen te werken… die hoeven echt niet wit te blijven, als je er maar aan denkt dat dingen als deuren en kleppen open kunnen…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 oktober 2010 05:41 PM
  [ # 669 ]

Als je het met een kwast wil doen:

- nat schuren
- ontvetten
- grondverf (donker als ze zwart wordt)
- nat schuren
- nat fijn schuren
- ontvetten
- één maal goede verf met Owatrol, rollen waar mogelijk

Koop goede spullen: bezuinig niet op verf (koop bijvoorbeeld botenlak, maar ga niet naar de gamma), schuurpapier, kwasten en rollers, kwastenreiniger, koop biologisch afbreekbare ontvetter, dan kan je lekker veel gebruiken en stinkt je auto niet naar amonia oid. Denk goed na over de glans van de verf. Verf altijd nat-in-nat. Zoek een goede plek want het is vervelend om afhankelijk te zijn van het weer.

Persoonlijk zou ik er in jouw geval voor kiezen alleen het beschadigde/ vervangen plaatwerk te zo dicht mogelijk bij de originele kleur te verven. Maar goed, je wil zwart, moet je doen, dus! Neem vooral de tijd.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 oktober 2010 05:54 PM
  [ # 670 ]

Zwart is een erg moeilijke kleur om te rollen, houd daar ook even rekening mee. Wit is beter te rollen.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 oktober 2010 06:05 PM
  [ # 671 ]

Ik heb voor mijn Aca hoogglans Sigma coating laten mengen in een kleur welke heel dicht bij een originele citroen-kleur ligt. Een proef-vlakje toonde aan dat dit heel erg netjes kan worden! Goed voorbereidend werk is daarbij erg belangrijk, gebruik vooral ook owatrol door de primer en breng de lagen zo dun mogelijk aan.
Wees niet bang als je een roller-structuur in de nog natte lak ziet, bij de juiste temperatuur en voldoende owatrol trekt dit prima glad voor het droog is. Doe eerst een test-stukje!

Als je budget niet meer toelaat is dit een prima oplossing, vooral omdat je het voor jezelf doet en niet voor een eventuele volgende eigenaar.
Daarbij komt dat in jouw geval het resultaat wel eens mooier kon zijn dan de toestand bij aanschaf.

Veel succes!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 oktober 2010 06:09 PM
  [ # 672 ]
garagestmarien schreef:

Zwart is een erg moeilijke kleur om te rollen, houd daar ook even rekening mee. Wit is beter te rollen.

Ik heb onlangs mijn achterspatbordje welke schade had, in de plamuur gezet en met de-eerste-de-beste zwarte spuitbus in kleur gezet. Hier zie je dus gewoon (bijna) niets van!
Hoewel dit ook een tijdelijke oplossing is, ik wilde een beetje netjes naar een oldtimerdag, vind ik het bijwerken van zwarte lak ontzettend meevallen.

En oh ja, het eerder genoemde driehoekje bij mijn achterspatbord is ook stuk. Hier overheen heb ik (nog) een stukje zwarte ductape, en weet je…. ook dat valt haast niet op!  Laughing

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 oktober 2010 06:16 PM
  [ # 673 ]

Hoeveel ik al niet van deze “tijdelijke” oplossingen heb zien rijden….

Voor sommige auto’s en redenen begrijpelijk maar vaak blijft het erbij om hem netjes te spuiten.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 oktober 2010 06:23 PM
  [ # 674 ]

Hoe vaak ik al niet mensen heb zien genieten van hun “tijdelijke” oplossing! En het mooie is, daarnaast hadden ze allen ook nog de financiële ruimte om de tank vol te gooien. (Wat is het alternatief? Een lening? Een andere auto?)
Alban, het is jouw kar, doe het op zo’n wijze dat je er binnenkort weer van kan genieten, hoe tijdelijk alles dan ook maar mag zijn.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 oktober 2010 06:27 PM
  [ # 675 ]

Rustig maar hoor.

Wat ik er alleen maar mee aan geef is dat het er vaak bij blijft om wat voor reden dan ook. De 1 heeft het financieel ook ruimer dan de ander en het gaat erom dat een ieder plezier beleeft aan de hobby op zijn manier.

En een ieder mag uiteraard zelf weten wat ie met zijn auto doet.

Profiel  
 
 
45 van de 79
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook