




















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
yke schreef:Ja, werk ze! Zet de laptop ernaast, dan kan je ons op de hoogte houden tijdens je werk en evt nog wat vragen. We zitten aan het scherm gekluisterd..het wordt bijna een reality show op deze manier!
zonder gekheid als we je een beetje kunnen helpen op die manier, graag!
Dan nog even een webcam aansluiten, dan krijg je online commentaar




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
hoe ver ben je nu, morgen grondverf ?????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
ik denk dat ie nog hard aan het werk is of zo hard gewerkt heeft dat ie zich aan het voorbereiden is voor morgen
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Zo, eindelijk beetje bij gekomen
Vandaag was een vermoeiende dag, schuren ging niet zo vlot als ik gehoopt had, omdat ik de motorkap nog een keer onderhanden heb genomen, en daar erg veel tijd aan kwijt was, als ook aan het op en neer rijden naar de Praxis voor extra schuurmateriaal en stickerverwijderaar om de plakband van de sierstrips te verwijderen.
Sputimondjes van de sproeiers er wel uitgekregen, antenne gedemonteerd, als ook de ruitenwisser de laatste deurgrepen (ben er nou achter waaron het deurpaneel in de besturders stoel er niet uit wou, iemand heeft die bovenaan niet alleen vastgelijmd met tig verschillende soorten lijm ( ) maar ook een gat in de bovenste rand van het binnenste plaatwerk geboord en hierdoorheen een schroef in het paneel gedraaid…. De achterlichtbehuizing is er ook uit en tenslotte de daklijsten verwijderd, deze zijn in het proces helaas gesneuveld, dus binnenkort moest ik die maar eens in het magazijn halen…. nooit gedacht dat ze kunstof waren, en hoe hebben ze die er ooit heelhuids opgekregen….
Misschien dat ik er zelfs voorkies ze achterwege te laten, hangt een beetje van het eindresultaat af….
De linkerflank is nu grotendeels geschuurd, alleen een dele van het achterpaneel nog, morgen dus dak en linkerflank. Hopelijk lukt dat binnen de dag, zie ik ook nog kans haar af spoelen en schoon te krijgen, af te plakken en kan ik woensdag alsnog begin met de grondverf…
Ik moet eerlijk bekennen dat ik momenteel een heel dubbel gevoel heb over deze operatie, ik ben enerzijds trots dat ik het; a. probeer, en b. dat het resultaat tot nu toe voor een amateur lang niet slecht is, anderzijds houd ik mijn hart vast en heb ik bij vlagen mijn twijfels over of ik wel de juiste keuze gemaakt heb (tja, simpel eigenlijk, als de situatie anders geweest was, dan had ik deze keuze niet hoeven maken) maar naar de omstandigheden is dit denk ik gewoon de beste weg), twijfel is nu redelijk nutteloos, er is nog maar een weg te begaan, de weg die ik op gereden ben, er is geen ruimte om om te draaien of de wagen in zijn achteruit te zetten.
Ik vind het ook wel heel erg eng om zelf te spuiten (heeft er trouwens iemand enig idee wie hier in Amsterdam spuitbus pistolen verkoopt?)
‘t Is maar goed dat ik weet dat het maar tijdelijk is tot er geld is haar fatsoenlijk onder handen te laten nemen….
De planning moet ik waarschijnlijk herzien, niet veel ruimte voor speling, maar ik heb de ruimte op zijn hoogst tot zondag, bedoeling was donderdag alles weer in elkaar, maar dat gaat hem sowieso niet worden, en vrijdag is mijn verjaardag, dus de belofte aan mezelf moet ik dus in ieder geval breken, daarnaast heb ik vrijdag waarschijnlijk weinig tijd want ik moet mijn huis nog in orde maken voor een pokeravondje die avond. En donderdag ook nog franse les, alhoewel ik die misschien maar eens moest overslaan.
helaas geen foto’s vandaag behalve die 1e,ben er gewoon weg niet aan toe gekomen.
Oww, ook nog even zitten prakiseren over dat onderste scharnier van de linker achterportier, het gedeelte waarmee die aan de B-stijl hoort vast te zitten is dus weg geslepen, nu vraag ik me af of deze in vorm en maat gelijk zijn aan de bovenste scharnieren van de voordeuren, zo ja, dan kan ik die nog van de ouwe rechtervoordeur afhalen. Iemand enig idee? Toen ik het bedacht was ik al onderweg naar huis, dus kon niet meer checken…
Nou ja, nu eindelijk even douchen, en dan slapen, heel lang slapen…..
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ja ja stoffige boel schuren wel afgekregen ???
groet frank succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
“De linkerflank is nu grotendeels geschuurd, alleen een dele van het achterpaneel nog, morgen dus dak en linkerflank” moet natuurlijk zijn “De linkerflank is nu grotendeels geschuurd, alleen een dele van het achterpaneel nog, morgen dus dak en rechterflank”
Frank, nee, helaas niet, uiteindelijk maar halverwege gekomen
Dames en heren, iemand nog een idee over dat scharnier verhaal?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Ja hoor, je kan gewoon het scharnier over zetten. succes!
perfect weer een zorg minder, stap 1 vandaag wordt dus het lospeuteren van oude scharnieren en dze op de “nieuwe” deur plaatsen, kan de deur fatsoenlijk vast, toch wel een prettig idee zo
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Beschik je trouwens over een compressor,met een beetje capaciteit is wel handig als je gaat spuiten
Ik las iets over spuitbuspistolen…..
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
idd, spuitbus pistool… verre van ideaal, maar het kan redelijk uitwerken, heb een aantal nette resultaten gezien die daarmee bereikt zijn, en aangezien het maar tijdelijk is…
vandaag even geprobeerd dat scharnier over te zetten, mar je heb natuurlijk speciaal gereedschap nodig voor het verwijderen van de spanningsbus die daarin zit om de twee delen bij elkaar te houden, en dat ontbreekt nu net… nu ja, de auto is nu bijna helemaal geschuurd, straks na het eten nog even kijken, morgen de laatste laag plamuur schuren en dan kunnen we weer verder…
Als ik eraan denk volgen straks nog wat fotootjes…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
wat bedoel je met spanningsbus?
tja, goeie, ik weet niet zeker of die dingen zo heten, maar het is in feite een rolletje metaal dat door een gat, of in ditgeval drie gaten heen gaat en dan door dat het uit wil rollen zichzelf vastklemt en de twee delen bij elkaar houdt en tegelijk zorgt dat het kan draaien… khoop dat dat verhelderend werkt
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
staat er nu al een kachel ????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
MonsieurGrat schreef:tja, goeie, ik weet niet zeker of die dingen zo heten, maar het is in feite een rolletje metaal dat door een gat, of in ditgeval drie gaten heen gaat en dan door dat het uit wil rollen zichzelf vastklemt en de twee delen bij elkaar houdt en tegelijk zorgt dat het kan draaien… khoop dat dat verhelderend werkt
Je bedoelt de spanstift in het scharnier.