




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mellowyellow is ook zo’n zelfbouwdoener…wel steeds koppie er bij houden!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Han S schreef:Als het mag, nog even off topic: de paal is zwaar genoeg, het huis is gestegen en de scheuren zijn weer gesloten.
Hou er rekening mee dat de scheuren relatief snel - ik kan vanaf hier niet beoordelen of dit over een maand of een jaar gaat - weer open gaan staan. Hou het gat voor de zekerheid dus nog even open zodat je nog wat kan nabewerken. Als het goed is, gaan deze zettingen steeds trager. Als het tegenzit blijven ze doorgaan.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
De boel blijft voorlopig nog even open en er komt even verderop een tweede exemplaar onder het motto: gedeelde smart is halve smart. Maar bedankt voor je advies, wordt zeer op prijs gesteld.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Han S schreef:De achterkant van het huis is nu een centimeter of zes omhoog gegaan en de scheuren zijn weer dicht.
Heel interessant vind ik Han!
Ik zou de neiging hebben eerst wat specie/kit/lijm o.i.d. te smeren voordat de scheuren dicht gedrukt worden, voor de stevigheid dan
Als je op hoogte bent voor een nieuw blok en krik er tussen uit haalt, zakt de muur niet weer terug dan? Hoe vang je dat op, en komt er dan uiteindelijk een laatste passtuk tussen?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
De paal is 25 bij 25 cm, ik heb de krik uit het midden gezet en de ruimte er naast opgevuld met betonklinkers en specie. Als dat hard is geworden laat ik de krik lossen en als het goed is blijft het dan gewoon staan zoals het staat. Waar de krik stond vul ik de ruimte op met een tweede stapel betonklinkers en ga ik even verder met de DS. Ik houd de boel in de gaten en over een paar weken ga ik een tweede gat graven om de hoek en de tweede paal er in drukken, maar nu even lekker verder aan de godin.
Toen ik de palen naar beneden drukte heb ik op verschillende plaatsen tegels onder de fundering geschoven en de ruimte opgevuld met stalen strippen en wiggen, zodat als ik de krik liet lossen de boel niet weer naar beneden zakte. De paal kwam wel telkens weer een centimeter of vijf omhoog bij het lossen van de krik.
In het begin van dit draadje zie je foto’s van de onderkant van mijn automobiel en met name waterman maakte de opmerking dat het er niet uitziet als origineel:
Het is er niet door mij in gelast, maar wel goed gedaan en ik vroeg me lange tijd af waarom men niet de originele delen heeft gebruikt. Niet dat zoiets nou zo gewledig in elkaar zit met drie platen op elkaar want dat is meestal verrot. Maar toen kwam ik op een website van een zeer uitvoerige restauratie dit tegen:
De website: http://www.zinkweb.de/ds20/DS20_teil0234.html
Nu vraag ik me af welke delen hier nou zijn gebruikt, want dat lijkt verdacht veel op wat er met mijn DS is gebruikt. Is dat ‘eigen ontwerp’ of zijn dat delen die gewoon te koop zijn. Het lijkt dan wel niet op het origineel, maar in feite is het minder roestgevoelig. Alleen past de onderste sierbeplating er niet omheen, maar dat is ook wel weer op te lossen.





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die waren volgens mij ooit bij citroen te koop. Alleen liepen die aan de zijkant meer naar boven door.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op de foto’s mist de “dekplaat” op de onderzijde van de dorpel. Net zoals die bij jouw auto mist Han. Die plaat geeft wel extra torsiestevigheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat kan hij afgeknipt hebben, hier een mooie dwarsdoorsnede van het origineel:
Interessante website overigens.
waterman schreef:Op de foto’s mist de “dekplaat” op de onderzijde van de dorpel. Net zoals die bij jouw auto mist Han. Die plaat geeft wel extra torsiestevigheid.
Ik begrijp wat je bedoelt en als alles gaaf is zal dat zeker schelen in de stijfheid, maar ik vrees dat een groot deel van de nog rondrijdende DSsen daar niet meer zo gaaf zijn. Daarom ben ik wel tevreden met de stijfheid van mijn dame, hoewel stijve dames vaak geen groot genoegen betekenen, maar in dit geval dus wel.
Kwam een foto van mezelf tegen op een website over Citroens, het zou in ieder geval mijn tweelingbroer kunnen zijn.
Interessante site wel.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuke site, you hairy hippie!
Citroen!
Ik schrok er bijna van, dit zou mijn tweelingbroer kunnen zijn. Leuke site wel hé?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zeker de moeite waard, die site!
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:waterman schreef:Dooie dames zijn nog erger!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.