2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ds als leaseauto?
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 19 november 2010 10:49 AM
  [ # 16 ]

Is het geen optie om een keer (ergens) een weekje een DS te huren? Lijkt me ideaal voor jou!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 21 november 2010 11:53 AM
  [ # 17 ]

Ik ga binnenkort een keer naar DS Advies. Dan ga ik daar wel vragen wat er mogelijk is…

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 26 november 2010 12:10 PM
  [ # 18 ]

OK even een zijstapje maar wel in relatie tot leaserijden: zelf kopen op basis van Mobiliteitsvergoeding. Dat scenario ben ik aan het uitrekenen. Gewoon voor de volledigheid.

Graag zou ik jullie ervaringen horen over wat een veilige inschatting is van jaarlijkse kosten bij het rijden van een DS. Er zijn hier genoeg mensen die hem dagelijks rijden toch??

Ik schat in rond de 25000 km per jaar te rijden.

De posten die ik dan zie zijn de volgende:

- Afschrijving:
- Onderhoud:
- Banden:
- All-Risk Verzekering:
- Brandstof (uitgaande van 1:8): +/- 2500 euro

Dan heb je uiteraard nog de investering die ik zou moeten doen in een geschikte ID/DS. Iemand een (zeer) grove indicatie wat een voor dagelijks rijden geschikte DSuper of DS Pallas mag kosten? Doe ik de werkelijkheid veel geweld aan als ik roep: 12500-14000 voor een DSuper5 en 14000-17500 voor een DS Pallas??

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2010 12:35 PM
  [ # 19 ]

Ik geloof dat we in een ander topic laatst hebben uitgerekend dat je tussen de 20 en 30 ct per km uit zou komen voor een CX van 20 jaar oud. Dat is best te vergelijken met een DS, al is de eerste investering voor de aanschaf van een DS veel hoger.. Maar stond het nou…

EDIT: Hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203115/P660/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 26 november 2010 05:32 PM
  [ # 20 ]

Voor de prijs die je noemt voor een Dsuper moet je écht wel een hele goede kunnen kopen. Neem een expert mee bij het bekijken, in de zoektochten naar DS-en met m’n vader heb ik opgeleukte wrakken gezien van 10.000 euro maar ook super goede en mooie auto’s voor 6000 euro…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43464
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2010 05:35 PM
  [ # 21 ]

Persoonlijk zou ik voor een pallas gaan als je 25k per jaar gaat rijden. Een pallas is vooral stiller en dat is fijn als je lange stukken moet rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 26 november 2010 05:37 PM
  [ # 22 ]

Dat had stiekem al de voorkeur Wink

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 november 2010 12:41 PM
  [ # 23 ]

Hoi,

Zoals jullie weten rijdt ik nu bijna 5 jaar dagelijks afwisselend in een 23 injectie en een 21-er, beiden pallas. Hierbij wordt 45 duizend kilometer per jaar afgelegd en rijdt ik op gas.
Ik kan gemiddeld 28 ct per kilometer declareren hetgeen netto ongeveer op 22 ct per kilometer uitkomt (alles boven de 19 ct wordt gebruteerd) Ik zet deze declaraties op een aparte rekening hetgeen ongeveer op 12,5k bruto en 10k netto per jaar uitkomt. Met ongeveer 3500 euro aan gas per jaar, 700 euro aan verzekering houd ik dus tussen de 8400 en 5800 euro over voor reparaties en onderhoud.

Als ik de rekeningen optel van het afgelopen jaar, kom ik daar niet mee uit (motorrevisie 23injectie) wel als ik het over de afgelopen 5 jaar uitzet. Aankoop DS en afschrijving laat ik buiten beschouwing.
Het laatste omdat de auto’s eigenlijk steeds beter worden en m.i. hun waarde blijven behouden. Maar dat laat ik graag aan de experts op dit forum over.
Tevens moet je voor een echte vergelijking ook eens nadenken hoeveel je de prive bijtelling van een leasebak kost.

grtz

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 november 2010 12:47 PM
  [ # 24 ]

En elke dag ben ik toch weer die directeur die in een DS rijdt, sommige dingen zijn onbetaalbaar!

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 03 december 2010 04:29 PM
  [ # 25 ]

Even een update. Inmiddels wat contact gehad en een Pallas past niet binnen mijn leasebudget. Voornamelijk door de hogere aanschafprijs en dat er 2x zoveer uren gaan zitten in het prepareren van een Pallas dan in een normale ID/DS.

Dus mits ik mijn werkgever akkoord kan krijgen ziet het er vooralsnog naar uit dat een leaseavontuur zou kunnen aanvangen in ofwel DSuper5 ofwel in een ID19 Special. Beide hebben plussen en minnen. Heb de DSuper5 zien staan tijdens mijn bezoekje. Maar dat was in een donker hoekje. Nadeel optisch vond ik de zwart scai bekleding. Heb liever stof. Leer is Pallas daar begin ik niet over Wink

Zijn nog wat hobbels te nemen voordat dit echt doorgang kan vinden. Maar zijn jullie iig weer up-to-date.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 03 december 2010 05:45 PM
  [ # 26 ]

Er is ook Ds met leer, zonder Pallas (zie cursus boek). Dus die optie is er wel. Mooi scai eruit, mooi leer erin. Smile

Veel snelweg is en 5 bak wellicht beste optie, ivm geluid idd. Afgelopen week groningen eindhoven tilburg groningen gereden. Dan mis ik die 5de wel met mn halfautomaat Sad.

.komma

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 03 december 2010 05:52 PM
  [ # 27 ]

Denk dat de DSuper5 de meest verstandige keus is ja. Voordelen van de ID19 zijn dat daar als stof in zit + een schuifdak…

Overigens pak ik mijn cursusboek er net bij en zie toch echt vermeld dat leer alleen een optie was op de Pallas. En dat is dan dus nog een DS. Op de ID’s (en dat is de DSuper ook) is nooit leer geleverd.

Overigens… als we originaliteit loslaten en gewoon brutaal wel leer in een DSuper5 willen.. Wat kost dat grapje dan? Voor een setje Tabac? Hoeft niet op de komma nauwkeurig maar zou graag een indicatie willen weten.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 december 2010 06:03 PM
  [ # 28 ]

een rootje of 3…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 december 2010 06:07 PM
  [ # 29 ]

overigens is het prepareren van een pallas niet echt duurder dan een dsuper5..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 03 december 2010 06:07 PM
  [ # 30 ]

Zo hee! En wat is de waarde van Targa? (lees inruil)
en Velours?? Scheelt dat nog veel? Of kun je dat net zo goed leer nemen?

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook