4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Ds als leaseauto?
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 december 2010 09:53 PM
  [ # 46 ]

DSuper5 is motorisch een DS21 en heeft dus wel de extra warmte- en geluidsisolatie tegen het schutbord, zoals alle ID/DS-en met een motor zwaarder dan 2 liter.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2010 09:56 PM
  [ # 47 ]

Maar niet de dikke tapijten, niet de dubbele isolatie van de motornis, geen tapijten op de balken, een dunne hemel, geen hemelranden… allemaal minder. Een Pallas is niet voor niets vooral veel stiller Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 03 december 2010 10:24 PM
  [ # 48 ]

Leuke discussie wel! Kan ik wel waarderen (zeker als er 2 moderators bij zijn). Maar goed ik moet het gewoon gaan ervaren. Alleen heb ik denk ik wel meer ‘dit is een dagelijks gebruik auto’ gevoel bij een Pallas. Gaat ook om wat je gewend bent.

Moderne auto’s leggen de lat hoger. Daarin moet ik waterman gewoon gelijk geven (luxe went snel). En dat zegt niks over of je 50000 km per jaar kúnt rijden in een DSuper5. Dat geloof ik van harte. Ook dat een Pallas stiller is. Gaat dus om of de DSuper5 acceptabel is voor mij.

Maar ik zou jullie wel wat willen vragen als zijnde kenners (althans meer kenner dan dat ik ben). Wat is jullie gevoel bij de meerprijs van een Pallas in leaseprijs t.o.v. de DSuper5?

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 december 2010 10:29 PM
  [ # 49 ]

Bij een hogere leaseprijs voor een Pallas (t.o.v. een DSuper5) kan ik me niet zo veel voorstellen. Aan een Pallas zitten wel meer onderdelen natuurlijk, maar of dat in de leaseprijs terug moet komen?

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 03 december 2010 10:30 PM
  [ # 50 ]

Vraagje aan de TS, heb je al ooit met een van beide modellen gereden? Dat lijkt me toch wel aangewezen alvorens je je druk gaat maken over de door anderen omschreven verschillen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2010 10:35 PM
  [ # 51 ]
DriverD schreef:

Bij een hogere leaseprijs voor een Pallas (t.o.v. een DSuper5) kan ik me niet zo veel voorstellen. Aan een Pallas zitten wel meer onderdelen natuurlijk, maar of dat in de leaseprijs terug moet komen?

Inderdaad. 250 euro per maand meer? klinkt een beetje belachelijk.

De kosten voor het prepareren liggen wel wat hoger, want er zit meer “trim” op een pallas. Technisch is het echter de zelfde auto. Hoe dan ook: leg mij uit hoe je kan verklaren dat een pallas 250 euro per maand meer mag kosten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 december 2010 11:12 PM
  [ # 52 ]

ik heb een dsuper5 en vind die acceptabel bij +- 130 per uur. tsja.. lawaaiig went snel..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 december 2010 11:16 PM
  [ # 53 ]

Mijn DSuper5 is gevoelsmatig stiller bij 130 km/u dan mijn 23 Pallas. Maar ja, die 23 heeft een halfautomaat, 4 bak.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2010 11:17 PM
  [ # 54 ]

maar, jij kent het verschil tussen jouw eigen Dsuper5 en een pallas ook. Dat is best veel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 december 2010 11:20 PM
  [ # 55 ]

Klopt. Daarbij: elke DS is anders en bijvoorbeeld het goed aansluiten van de ramen van de voordeuren tegen de rubbers heeft ook veel invloed.

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 december 2010 01:01 AM
  [ # 56 ]
waterman schreef:
DriverD schreef:

Bij een hogere leaseprijs voor een Pallas (t.o.v. een DSuper5) kan ik me niet zo veel voorstellen. Aan een Pallas zitten wel meer onderdelen natuurlijk, maar of dat in de leaseprijs terug moet komen?

Inderdaad. 250 euro per maand meer? klinkt een beetje belachelijk.

De kosten voor het prepareren liggen wel wat hoger, want er zit meer “trim” op een pallas. Technisch is het echter de zelfde auto. Hoe dan ook: leg mij uit hoe je kan verklaren dat een pallas 250 euro per maand meer mag kosten.

Behalve dat een pallas in aanschaf wat duurder is en meer gewild zie ik hooguit een rechtvaardiging van een paar tientjes extra per maand.
Ik denk dat het leasebedrijf er van uitgaat dat iedereen een pallas wil.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 01:02 AM
  [ # 57 ]

Jantje mag niet meer raden Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 december 2010 01:02 AM
  [ # 58 ]
DriverD schreef:

Mijn DSuper5 is gevoelsmatig stiller bij 130 km/u dan mijn 23 Pallas. Maar ja, die 23 heeft een halfautomaat, 4 bak.

En een 21 loopt toch wat minder rauw als een 23.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 december 2010 01:04 AM
  [ # 59 ]
waterman schreef:

Jantje mag niet meer raden Laughing

Ook nog wakker?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 06 december 2010 01:07 PM
  [ # 60 ]
graddus schreef:

Vraagje aan de TS, heb je al ooit met een van beide modellen gereden?

Nope.

graddus schreef:

Dat lijkt me toch wel aangewezen alvorens je je druk gaat maken over de door anderen omschreven verschillen.

Ik maak me niet druk. Ik lees mezelf in. Dus ervaringen van anderen zijn welkom! Dan weet ik waar ik op dien te letten.

jantje1948 schreef:

Ik denk dat het leasebedrijf er van uitgaat dat iedereen een pallas wil.

Dat gevoel bekruipt mij ook. Maar misschien kan Eric dat gevoel wegnemen Smile
Ik moet nog een 2e keer langs om eens wat calculaties te maken.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook