70 van de 79
« Eerste  < Vorige 68 69 70 71 72 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 december 2010 05:04 PM
  [ # 1036 ]
freek schreef:

En de SM krijgt hier een waarde 0,339.

Hier van het padje af cheese . Tcoh best een scherpe waarde. Leuk te weten.

Steekt de black beast een beetje leuk af tegen de sneeuw ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 december 2010 07:58 PM
  [ # 1037 ]
graddus schreef:
jantje1948 schreef:
freek schreef:
jantje1948 schreef:

Bij mijn weten was de cx de eerste auto waarbij motor, koppeling en versnellingsbak in lijn dwars voorin geplaatst werden. (daarvoor alleen bak onder motor)

Was dat niet de Austin Mini in 1959?? gulp

1959 weet ik niet, wel de mini!

Een mini heeft de versnellingsbak in het carter, dus die was het zeker niet.

Freek bedoelde dat de mini de bak onder de motor had.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 04 december 2010 02:21 AM
  [ # 1038 ]
Mulder schreef:
JaapJ schreef:

Whahaha, mijn pa kocht een CX in de jaren 70 in Australie. Als je nog gelooft dat een CX niet innovatief/spectaculair was, had je de blikken en reacties van de bevolking aldaar toen moeten zien…

(en ja, ook in Australie waren er al auto’s in de jaren 70….. Smile )

Maar die Australiers verplaatsten zich daarvoor enkel op kangoeroes.

Begrijp me goed, dat mensen (ook nu nog) af en toe verbaasd omkijken als ze een CX voorbij zien rijden bestrijd ik niet. Spectaculair vind ik de CX dan ook nog steeds, als ik het een doodnormale auto had gevonden reed ik er niet mee. Maar dat is wat anders dan innovatief.

Maar goed, dit is allemaal misschien wat off topic. Een apart draadje…?

Een monteur van een Australische garage langs de highway waar m’n pa met pech stond (want ook in Australie was het een Citroen), weigerde ook maar een poot uit te steken toen m’n pa de motorkap open deed, dus de CX was al innovatief mbt tot hoeveel techniek / m3 er ingepropt kon worden. De looks, het out of space klokkenspel, de vering, de diravi, de enz…..Het was geen run of the mill autootje hoor. En de kangaroo verklaring laat ik even van mijn rug glijen, OK ?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 04 december 2010 02:31 AM
  [ # 1039 ]
MonsieurGrat schreef:

Misschien moeten we ons dan eerst afvragen hoe je innovatie definieert…

Ja vrijwel alle technieken in de CX zijn eerder gezien, maar nooit eerder zo gecombineerd.. de koets was voor zijn tijd opvallend getekend, en had ook nog eens een uitzonderlijk lage Cw-waarde (hiermee het probleem van verouderde motoren deels omzeilend) en was qua belijning duidelijk hgeen sedan, maar zou als je niet beter weet vaak voor hatchback aangezien worden, in een marktsegment waar dat pas in de jaren tachtig uberhaupt meer voorkwam (muv de SD1 van Rover, en de Gamma Berlina van Lancia, die kort na de CX op de markt kwamen, ook wel een knap wagentjes trouwens en de Renault 20/30) of als acceptabel werd beschouwd en zelfs toen, eigenlijk vooral een Frans fenomeen bleef.

..............Tegenwoordig gaan merken als Mercedes hiermee de hoort op en noemen het innovatief, menig DS rijder die ik ken is dan ziedend en roept dat het een Citroen uitvinding is, maar da’s klinkklare onzin, zelfs de Tucker Torpedo uit 48 had ze al, maar dan enkelvoudig en als middelste gemonteerd… en toch is het op de DS een innovatie, en nu op de moderne auto’s opnieuw, ze komen beschikbaar voor een groter publiek, en zeker nu, is er een kans dat het ooit een standaard wordt voor alle auto’s, iets wat Tucker niet gelukt is (niet omdat het Tucker was, maar omdat hij de wereld tegen zich zag)

De grootste innovatie in de geschiedenis van de mensheid was de uitvinding van de punt , om een zin te beeindigen en dus zodanig de schrijver de kans te geven een nieuwe zin te beginnen….Alles tbv de leesbaarheid. Hevig onderschat, die uitvinding…...Laughing

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 december 2010 02:45 AM
  [ # 1040 ]

lol, opmerkingen over ontbrekende hoofdletters aan het begin van een zin had ik dan eerder verwacht. Ach, ieder zijn schrijfstijl, en die va mij is veelal zoals ik spreek, onnodig langdradig, met overvolle volzinnen.. ieder zijn ding.

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 december 2010 04:15 AM
  [ # 1041 ]

hmm, kan de laatste post niet aanpassen, da’s suf… ontbreekt een smiley of twee

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 december 2010 08:38 AM
  [ # 1042 ]

De aanblik vanochtend vroeg toen ik naar kantoor moest Very Happy

Leuk, maar zal blij zijn als de lente haar hoofd roert

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 04 december 2010 09:50 AM
  [ # 1043 ]

Geduld,lente komt vanzelf,trouwens foto’s in de sneeuw doen het altijd goed!!

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 december 2010 09:53 AM
  [ # 1044 ]

lol, idd, maar ik heb sowieso een broertje dood aan de winter, het enige waar ze goed voor is, is de leuke foto’s. buiten dat is het voor mij alleen heeeel veel kou, en spierpijn en rugpijn en constant op mijn snufferd want ik kan niet fatsoenlijk lopen in die gladheid… maar ja, zoals je zegt, alles komt vanzelf weer terug, en gaat van zelf weer voorbij…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 04 december 2010 05:07 PM
  [ # 1045 ]

Gaan die zijknipperlichtjes er nog af als ze in de lente opnieuw gespoten gaat worden?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 04 december 2010 05:24 PM
  [ # 1046 ]

ik hoop van wel, maar ik kan daar nu nog niks over beslissen. Eerst eens kijken wat voor opties ik tegen die tijd heb.  kan even zo goed eindigen met het vinden van een slanker model repeaters en die ervoor in de plaats zetten

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 05 december 2010 07:09 PM
  [ # 1047 ]
MonsieurGrat schreef:

De aanblik vanochtend vroeg toen ik naar kantoor moest Very Happy

Nu al heimwee naar het witte ??  Smile

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 05 december 2010 07:24 PM
  [ # 1048 ]

Ik vind een witte CX sowieso het mooist Cool, maar dat is een kwestie van smaak geloof ik.

Ik hoop dat Collette ooit weer mooi maagedelijk wit wordt Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 07:33 PM
  [ # 1049 ]

Ik vrees dat het met die maagdelijkheid niet meer goed gaat komen na deze verkrachting…....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 05 december 2010 07:37 PM
  [ # 1050 ]

Hahhahahahahaaa,......

Jeroen

Profiel  
 
 
70 van de 79
« Eerste  < Vorige 68 69 70 71 72 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook