20 van de 33
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 december 2010 11:51 PM
  [ # 286 ]

Toch moet je een probleem met bijvoorbeeld de ontsteking niet helemaal uitsluiten, zeker omdat je aangeeft dat je op benzine lichte schokjes voelt. Zulk soort kwaaltjes verergeren als je op LPG rijdt, want dat systeem reageert gevoeliger op onregelmatigheden.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 06 december 2010 02:32 AM
  [ # 287 ]

Ik had ook bij mijn CX op lpg dat deze niet altijd lekker liep. Wat echt hielp was de valse lucht verhelpen bij de carburateur! Daarna nieuwe bougies, bougie kabels inspuiten en goed leggen en nieuwe rotor/verdeelkap. Natuurlijk het stellen van de kleppen en contact punten gelijk mee genomen. Hierna liep en loop nog steeds perfect, met -10 op lpg starten en op het einde van de straat de choke uit zetten (mijn choke regelt alleen het toerental). Zijn geen dure ingrepen en heel makkelijk zelf te doen en hopelijk in jou geval weer een perfect rijdende CX op lpg. Zijn een paar basis dingen maar kunnen een hoop schelen, op mijn carburateur zat een dopje los waardoor deze valse lucht trok!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 december 2010 09:47 AM
  [ # 288 ]

@waterman: Bedankt, je hoort van me!

@cxfanatic: Ik heb die schokjes op benzine al drie jaar, en ze zijn precies hetzelfde gebleven. Al die drie jaar heb ik perfect op LPG gereden, totdat nu de LPG problemen optreden en steeds erger worden. Dus het lijkt me toch niet de ontsteking.

@mbender: Ik heb een LPG-injectie systeem dat (helaas) niet zo simpel werkt.

Profiel  
 
Gepost: 06 december 2010 12:32 PM
  [ # 289 ]

Bij mij zaten er erg veel brakke contacten in de bedrading van de lpg-installatie, dat kan met dit vochtige weer natuurlijk ook wel een rol spelen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 december 2010 12:48 PM
  [ # 290 ]

wat voor installatie ligt erin?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 december 2010 02:48 PM
  [ # 291 ]

OMVL Dream. Ik heb vanochtend even een nieuw stukje slang gemonteerd, en de injectoren gereinigd door twee keer remmenreiniger in de slang te gieten en te starten. Verder ook nog een ander klein lekje opgelost. Toen moest ik werken, dus vanavond even een proefritje maken om te zien of het nu over is. Anders heb ik nog een batterij tips van waterman gekregen om te proberen. Smile

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 december 2010 11:29 PM
  [ # 292 ]

Nou, vanavond een uitgebreide proefrit gemaakt en het lijkt er zowaar op dat de problemen opgelost zijn!! dance

Niet te vroeg juichen natuurlijk, maar toch. De nieuwe slang van de verdamper naar het filter heeft helaas niet zo’n mooi bochtje als de oude, dus ik heb hem iets ruimer gelegd. Niet echt netjes op deze manier, maar het moet maar. Misschien probeer ik nog een slang met een bochtje te scoren later.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2010 11:35 PM
  [ # 294 ]

Als ik die foto bekijk zie ik echter wel een paar brakke massa aansluitingen bij dat deksel boven de V-snaren. Loop die bedrading nog eens goed na Wink En denk om wat ik zei over de ontsteking.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 december 2010 09:44 AM
  [ # 295 ]

Ja, dat relais bovenop het V-snaar deksel is niet het toppunt van schoonheid. Ik zal die aansluitingen even controleren, wel zag ik dat de LPG computer direct op de accu aangesloten is. Met AMP stekkertjes weliswaar maar het ziet er fris uit.

Over de ontsteking: twee graden vroeger was het toch, dus 27 graden ipv 25 graden op het vliegwiel? Dat is dus de verdeler een stukje met de klok mee draaien als het goed is. Ik moet zeggen, dat ik de neiging heb om het nu even te laten staan omdat het al drie jaar goed werkt zo; dan na de wintersport lekker experimenteren. Wink  Krijg je dan overigens niet een beroerd rijgedrag op benzine?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2010 10:20 AM
  [ # 296 ]

Die 2 graden ga je op benzine niet merken. Feitelijk kan je, als je alleen op lpg zou rijden, de ontsteking tot wel 5 a 7 graden vroeger zetten zonder ellende. Maar omdat jouw auto op benzine start en warm loopt hou je het gewoon lekker op 2 a 3 graden verder vervroegen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 december 2010 11:12 AM
  [ # 297 ]

OK. Ik bedenk nu: de rotor draait 1-3-4-2, dus met de klok mee, dus de verdelerkap moet tegen de klok in om iets te vervroegen. Right?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2010 11:14 AM
  [ # 298 ]

Beste pak je de stroboscoop er even bij Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 december 2010 11:17 AM
  [ # 299 ]
fluidphreak schreef:

OK. Ik bedenk nu: de rotor draait 1-3-4-2, dus met de klok mee, dus de verdelerkap moet tegen de klok in om iets te vervroegen. Right?

Right!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 december 2010 09:03 PM
  [ # 300 ]

Over dat massapunt: ik heb het even gecontroleerd en het is inderdaad niet heel solide. Sowieso is dat deksel natuurlijk niet bedoeld om optimaal te geleiden. Ik kan natuurlijk de stekkertjes verbeteren en een extra massadraad er naar toe trekken, maar dan creer je eigenlijk een massalus.

Het lijkt me beter om het massapunt helemaal te verwijderen, een massadraad te trekken vanaf het centrale massapunt bij de accu, en die te verbinden met de twee draden die daar massa moeten krijgen (relais en lambdasonde), liefst via solderen natuurlijk. Mee eens?

Profiel  
 
 
20 van de 33
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook