














Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Toch moet je een probleem met bijvoorbeeld de ontsteking niet helemaal uitsluiten, zeker omdat je aangeeft dat je op benzine lichte schokjes voelt. Zulk soort kwaaltjes verergeren als je op LPG rijdt, want dat systeem reageert gevoeliger op onregelmatigheden.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik had ook bij mijn CX op lpg dat deze niet altijd lekker liep. Wat echt hielp was de valse lucht verhelpen bij de carburateur! Daarna nieuwe bougies, bougie kabels inspuiten en goed leggen en nieuwe rotor/verdeelkap. Natuurlijk het stellen van de kleppen en contact punten gelijk mee genomen. Hierna liep en loop nog steeds perfect, met -10 op lpg starten en op het einde van de straat de choke uit zetten (mijn choke regelt alleen het toerental). Zijn geen dure ingrepen en heel makkelijk zelf te doen en hopelijk in jou geval weer een perfect rijdende CX op lpg. Zijn een paar basis dingen maar kunnen een hoop schelen, op mijn carburateur zat een dopje los waardoor deze valse lucht trok!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
@waterman: Bedankt, je hoort van me!
@cxfanatic: Ik heb die schokjes op benzine al drie jaar, en ze zijn precies hetzelfde gebleven. Al die drie jaar heb ik perfect op LPG gereden, totdat nu de LPG problemen optreden en steeds erger worden. Dus het lijkt me toch niet de ontsteking.
@mbender: Ik heb een LPG-injectie systeem dat (helaas) niet zo simpel werkt.


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij mij zaten er erg veel brakke contacten in de bedrading van de lpg-installatie, dat kan met dit vochtige weer natuurlijk ook wel een rol spelen.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wat voor installatie ligt erin?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
OMVL Dream. Ik heb vanochtend even een nieuw stukje slang gemonteerd, en de injectoren gereinigd door twee keer remmenreiniger in de slang te gieten en te starten. Verder ook nog een ander klein lekje opgelost. Toen moest ik werken, dus vanavond even een proefritje maken om te zien of het nu over is. Anders heb ik nog een batterij tips van waterman gekregen om te proberen.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nou, vanavond een uitgebreide proefrit gemaakt en het lijkt er zowaar op dat de problemen opgelost zijn!!
Niet te vroeg juichen natuurlijk, maar toch. De nieuwe slang van de verdamper naar het filter heeft helaas niet zo’n mooi bochtje als de oude, dus ik heb hem iets ruimer gelegd. Niet echt netjes op deze manier, maar het moet maar. Misschien probeer ik nog een slang met een bochtje te scoren later.


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik die foto bekijk zie ik echter wel een paar brakke massa aansluitingen bij dat deksel boven de V-snaren. Loop die bedrading nog eens goed na En denk om wat ik zei over de ontsteking.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, dat relais bovenop het V-snaar deksel is niet het toppunt van schoonheid. Ik zal die aansluitingen even controleren, wel zag ik dat de LPG computer direct op de accu aangesloten is. Met AMP stekkertjes weliswaar maar het ziet er fris uit.
Over de ontsteking: twee graden vroeger was het toch, dus 27 graden ipv 25 graden op het vliegwiel? Dat is dus de verdeler een stukje met de klok mee draaien als het goed is. Ik moet zeggen, dat ik de neiging heb om het nu even te laten staan omdat het al drie jaar goed werkt zo; dan na de wintersport lekker experimenteren. Krijg je dan overigens niet een beroerd rijgedrag op benzine?














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 2 graden ga je op benzine niet merken. Feitelijk kan je, als je alleen op lpg zou rijden, de ontsteking tot wel 5 a 7 graden vroeger zetten zonder ellende. Maar omdat jouw auto op benzine start en warm loopt hou je het gewoon lekker op 2 a 3 graden verder vervroegen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
OK. Ik bedenk nu: de rotor draait 1-3-4-2, dus met de klok mee, dus de verdelerkap moet tegen de klok in om iets te vervroegen. Right?














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Beste pak je de stroboscoop er even bij
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:OK. Ik bedenk nu: de rotor draait 1-3-4-2, dus met de klok mee, dus de verdelerkap moet tegen de klok in om iets te vervroegen. Right?
Right!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Over dat massapunt: ik heb het even gecontroleerd en het is inderdaad niet heel solide. Sowieso is dat deksel natuurlijk niet bedoeld om optimaal te geleiden. Ik kan natuurlijk de stekkertjes verbeteren en een extra massadraad er naar toe trekken, maar dan creer je eigenlijk een massalus.
Het lijkt me beter om het massapunt helemaal te verwijderen, een massadraad te trekken vanaf het centrale massapunt bij de accu, en die te verbinden met de twee draden die daar massa moeten krijgen (relais en lambdasonde), liefst via solderen natuurlijk. Mee eens?