











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En om Robert een beetje onder druk te zetten! hahahahaa
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb een jaar of 3 geleden es naar DSadvies gebeld omdat ze een paar hele mooie DSen hadden staan, daar wilde ik naar gaan kijken en belde om een afspraak te maken. Het was een heel erg raar telefoongesprek en kreeg de indruk dat hij mij helemaal geen DS wilde verkopen.. Het is dus nooit een bezoek geworden.
rvdb20 schreef:jantje1948 schreef:Ik denk dat het leasebedrijf er van uitgaat dat iedereen een pallas wil.
Dat gevoel bekruipt mij ook. Maar misschien kan Eric dat gevoel wegnemen
![]()
Ik moet nog een 2e keer langs om eens wat calculaties te maken.
Vergeet niet dat de aangeboden opties (voortijdig) uit de lease teruggekomen auto’s zijn, waar de ‘kop’ al af is gereden. De Pallas variant is nog in preparatie, daar betaal je de volle mep voor. Zeker als je praat over een leasecontract van 1 jaar. Vooral de blauwe Super5 is een aanrader deze heeft na volledige restauratie 1 tot 1,5 jaar als lease auto gefungeerd voordat de vorige berijder de overstap maakte naar een break.














































Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een leasecontract van een jaar is natuurlijk duur ja. Dat is bijna geen lease te noemen maar eerder huur. Leasen doe je 3 jaar minimaal omdat je anders helemaal leip wordt van de afschrijving die JIJ moet ophoesten voor het leasebedrijf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wellicht een overbodige opmerking maar: Ik wil even duidelijk stellen dat ik geen negatief verhaal ophoud over DS Advies! Ik vind het juist geweldig wat Robbert doet door zijn leaseconstructie. Daarmee houd je de DS wel op de weg.
Erict schreef:Vergeet niet dat de aangeboden opties (voortijdig) uit de lease teruggekomen auto’s zijn, waar de ‘kop’ al af is gereden. De Pallas variant is nog in preparatie, daar betaal je de volle mep voor. Zeker als je praat over een leasecontract van 1 jaar. Vooral de blauwe Super5 is een aanrader deze heeft na volledige restauratie 1 tot 1,5 jaar als lease auto gefungeerd voordat de vorige berijder de overstap maakte naar een break.
Klopt Eric. Daarin zit inderdaad een nuancering. Echter zou dat inhouden dat een Pallas welke al klaar staat ook voor minder gereden zou moeten kunnen worden.
Maar de DSuper5 wil ik zeker nog een keer beter gaan bekijken. Jammer dat er niet meer foto’s van online staan.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971