




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja ja, en nu weer aardig zijn!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
niet erg aardig idd…....
volgens mij was dat een prima uitje naar de sneeuw ! ik zou zeggen een beleving
ik heb haar nog niet dergelijke sneeuw / condities ingestuurd.
en mooie foto van de na de was beurt eerder deze maand !! kleur komt zo mooi uit !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Leuk dat het allemaal goed gegaan is (behalve die sleutel dan)! PE en ik zitten nu met de CX in Parijs. We zijn in 2 parkeergarages geweest, en in beide mocht je niet parkeren met een auto op LPG… Daar moet je dus voor uitkijken als je auto daar op loopt.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Houden jullie je daar aan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik zette mijn auto altijd op benzine voordat ik zo’n garage in ging. Netjes, hè?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Precies, ik ook! Wat een onzinregel. Bij mijn CX ziet geen hond aan de buitenkant dat er LPG ingebouwd is volgens mij…






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
waterman schreef:Houden jullie je daar aan?
Die CX heeft geen LPG, en ook al zou het er in liggen en zou het mijn auto zijn, dan zou ik me er niet aan houden. Ik weet niet hoe PE daarover denkt. Maar wat een onzinregel idd…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





























Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Houden jullie je daar aan?
Als je je er aan houdt kun je niet eens de periferique richting Bordeaux nemen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zo, de heer Heffener is net langsgeweest en heeft een hertaxatie gedaan op 9000 euro. Het bezoekje aan de wasstraat vanochtend was blijkbaar niet voor niets!


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gefeliciteerd. Ben er nu dan maar even extra zuinig op En nu maar afwachten wanneer je een rapport krijgt ...
fluidphreak schreef:Zo, de heer Heffener is net langsgeweest en heeft een hertaxatie gedaan op 9000 euro. Het bezoekje aan de wasstraat vanochtend was blijkbaar niet voor niets!
Ik zat even naar de wintersportfoto´s te kijken van jouw auto en toen zag ik de sticker rechts op de achterklep. Ik heb jouw auto ooit in Luxemburg gekocht. Is in 2004 geweest of zo. Zal eens in het `archief` duiken of ik er nog foto´s van heb….
Ik heb de CX destijds aan Gert de Jong verkocht.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, dat klopt. Volgens mij had je een paar jaar geleden al eens gereageerd. Gert de Jong heeft de auto toen aan een Fries verkocht, die er vrij weinig mee reed. Hij heeft hem na een jaar weer aan mij verkocht. De sticker heb ik inderdaad laten zitten, vond het wel grappig zo.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Na een paar maanden relatieve zorgeloosheid, nu weer een nieuw probleem: niet starten! De startmotor draait goed rond, maar de motor slaat niet aan. Ik heb een bougiekabel losgemaakt en bij het kleppendeksel gehouden: geen vonk. Het gaat om een electronische 2400 ie onsteking. Ik heb alles doorgemeten wat ik kon bedenken en leek allemaal goed:
- hoogspanningsspoel bobine ongeveer 4 k ohm
- laagspanningsspoel < 1 ohm
- opnemer bij de verdeler geeft 800 k ohm, dit lijkt me wel veel
- verder staat er netjes 12 v op de bobine bij contact aan
Er zijn vier contacten op de bobine; voor zover ik kan bepalen zijn de middelste twee voor de opnemer, met 1 ervan 12v. Het buitenste contact naar de radiator toe geeft dan ook 12v, en die stekker gaat naar de computer / injectierelais, want die hoor ik klikken als ik het stekkertje losmaak met de ontsteking aan. Het buitenste contact naar de motor toe, gaat naar de toerenteller. Klopt dit?
Ik had vorige week nog de kleppen gesteld en meteen alle contacten bij de bobine gereinigd en van wat kopervet voorzien. Gisteren nog probleemloos een stukje gereden. Wat zou het kunnen zijn? Ik denk zelf een kabelbreuk, defecte bobine, of defecte opnemer bij de verdeler. Hoe kan ik vaststellen wat het probleem is (heb helaas geen reserveonderdelen om uit te wisselen)? De Haynes bevat geen enkele informatie hierover…
Als iemand een losse 2400 ie ontsteking heeft liggen, wat zijn de weerstanden van de bobine en de opnemer?
Alvast veel dank!



Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Even een rare opmerking, maar toch, is er ook geen vonk direkt aan de bobine?
Dan is er iets met de verdelerkap of rotor.
Zoniet, dan zijn toch vaak als eerste de stekkerverbindingen en bedrading verdacht.
Zelf heb ik daar ook ooit mee te maken gehad met mijn cx 2400 inj.
Wel heb ik ook ooit een defect opnemertje (zg. pick-up) gehad in het verdelerhuis, maar meestal start de motor dan nog wel wanneer deze koud of op bedrijfstemperatuur is, maar niet meer bij lauwe motor.