3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Inbouw lpg DS
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 06 februari 2011 02:24 PM
  [ # 31 ]

Die maak ik voor je, maar dat kan even duren: de DS staat met pyama aan in de stalling. Binnenkort ga ik er heen en zal de Bugaboo ff meenemen.

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 06 februari 2011 02:57 PM
  [ # 32 ]

Hieronder een paar foto’s van onze bugaboo (frog, voorloper van cameleon) in onze DS met 80L LPG tank.

het zitje ligt onderin, samen met losse beugel en achterwielen

daarbovenop het frame.

nog genoeg ruimte over voor een paar tassen erop.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 06 februari 2011 03:30 PM
  [ # 33 ]

Kijk, daar heb ik wat aan! Ik ga dus op zoek naar een normale 80L tank!

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 06 februari 2011 04:26 PM
  [ # 34 ]

Bedankt Boeman! Zeer nuttige info! Wel Cameleon wielen trouwens he Wink

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 februari 2011 04:31 PM
  [ # 35 ]

Ik ben blij dat ik een sm heb, daar past die kindershit niet in namelijk Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 06 februari 2011 04:34 PM
  [ # 36 ]

Nou.. voor kindershit hebben ze iets verzonnen he. En dan past prima in een SM. Zo klein is die auto ook weer niet. KLIK

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 februari 2011 09:30 PM
  [ # 37 ]

Kofferbak is tussen de bekleding van de wielkasten zo’n 97 cm breed (Sedan uitvoering).
De kofferdeksel is best nog wel bol (ik heb er geen bekleding tegen). Als je het niet zeker weet, voorzichtig dicht doen, dan heb je ook geen deuk.
Trouwens, alles wat niet in de kofferbak past, kan bij de achterpassagiers op het voeteneinde. Zolang je met een kinderwagen zit, hebben de passagiers achterin nog geen behoefte aan die ruimte.

Succes !
Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 06 februari 2011 09:51 PM
  [ # 38 ]
rvdb20 schreef:

Bedankt Boeman! Zeer nuttige info! Wel Cameleon wielen trouwens he Wink

Scherp gezien! Ik bedenk me net dat het seatframe van een cameleon ook groter is dan een frog, en dat de duwstang uitschuifbaar is, zal morgen even opmeten of dit gevolgen heeft.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Gepost: 06 februari 2011 09:52 PM
  [ # 39 ]

Het past in elk geval makkelijker dan achterin de CX.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 06 februari 2011 10:36 PM
  [ # 40 ]

Of je bouwt de LPG tank pas in als je geen kinderwagen meer nodig hebt. Kinderen kosten nu eenmaal geld (zeggen ze) Wink

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 06 februari 2011 10:58 PM
  [ # 41 ]

Ja maar de kinderen zijn er al (ben het bonnetje kwijt Smile) en de gastank (maar dan die stomme donut) ligt al in de DS en die verkoop ik echt niet!

Zie trouwens net dat mijn avatar hopeloos verouderd is: inmiddels is de cabrio Bleu Platine (net als die van papa)

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 684
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 06 februari 2011 11:55 PM
  [ # 42 ]

Het “kindershit-tijdperk” ben ik allang voorbij. Ze studeren tegenwoordig, kosten klauwen vol geld en staan geregeld in de rij om mijn auto te lenen…..
Om weer even op het onderwerp terug te komen, ik begrijp uit het verhaal van DriverD en z’n GS dat het zwevend monteren wel kan/mag. Uiteraard met de voorgeschreven bouten en plaatjes. Kun je ook makkelijker de afdekplaat boven de stabilisatorstang verwijderen om bv de wagenhoogte af te stellen.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 februari 2011 12:19 PM
  [ # 43 ]

Inderdaad,

Die afdekplaat is de reden dat de LPG-bom in mijn DS23 ook iets hoger gemonteerd is….

Citroen!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 februari 2011 02:07 PM
  [ # 44 ]

Even een zijspoortje,

De LPG aansluiting is netjes langs de benzine vulslang aan te sluiten. Let er wel op dat in Europa 3 verschillende aansluitingen gebruikt worden en dat alle drie dus moeten passen. In dit geval komt de plaatsing een beetje kritisch omdat er dan niet heel veel plek over blijft.
Een waterpomp-tang is in dit geval handig om in de auto te hebben liggen (om de vulnippel te wisselen).

Groetjes en succes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 februari 2011 02:16 PM
  [ # 45 ]
DriverD schreef:

Inderdaad,

Die afdekplaat is de reden dat de LPG-bom in mijn DS23 ook iets hoger gemonteerd is….

Bij mij ligt ie op de balk en kan het schot er net onderdoor…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook