8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Grote Beurt geven
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 02 maart 2011 01:23 PM
  [ # 106 ]

coole tool. Werkt makkelijker en nauwkeuriger dan een schroevedraaier door het bougiegat…

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 02 maart 2011 05:13 PM
  [ # 107 ]

je moet gewoon een beetje elegant werken en niet vergeten de pen er uit te halen

want dan krijg je dit:

PB

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 maart 2011 06:09 PM
  [ # 108 ]

Kan dus ook met een boortje! Of was die van de Action?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 02 maart 2011 06:25 PM
  [ # 109 ]

Nee, Gedore geloof ik.

PB

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 maart 2011 06:25 PM
  [ # 110 ]

Er zijn houtboortjes die veel weg hebben van metaalboren, alleen de punt is anders geslepen. Een goede echte metaalboor zal onherroepelijk breken in dit geval.

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 02 maart 2011 09:08 PM
  [ # 111 ]

Bij een goede HSS-boor is alleen het onderste (snij)gedeelte doorgehard, de basis is veel minder hard om schokken
en trillingen op te vangen. Anders zou ie veel te snel breken. Als hij er andersom in had gezeten was ie zeker gebroken!

PB
Nu weer on-topic Wink

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 maart 2011 10:44 PM
  [ # 112 ]

Dit is het houtboortje waar ik het over heb en die gaat gegarandeerd krom. Een hss metaalboortje breekt, ook aan de kant die in de boorkop zit.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 maart 2011 11:02 PM
  [ # 113 ]

Allemaal bedankt voor de bijdrage, maar laten we deze discussie maar afronden, het is me duidelijk dat bij voorkeur (zacht uitgedrukt) de pin/boor/spijker er gewoon uit moet, en dat het gebruik van iets bros in plaats van iets taais alleen maar iets is om de schade bij een stommiteit te minimaliseren. Ik ga gewoon de sleutels aan het boortje vastbinden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 03 maart 2011 03:47 AM
  [ # 114 ]

Contact moet aanstaan om onstekingstijdstip statisch af te stellen.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 maart 2011 11:25 AM
  [ # 115 ]

Met het contact uit lukt het ook hoor, moet je wel een multimeter hebben die op weerstand meten staat.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 maart 2011 12:05 PM
  [ # 116 ]
gjvdh schreef:

Contact moet aanstaan om onstekingstijdstip statisch af te stellen.

Voor het plaatsen van 123 moet ik alleen weten wat het statisch ontstekingstijdstip is. Bij mij is dat pen in gat. Daarna kan de pen eruit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 maart 2011 01:17 AM
  [ # 117 ]

Mocht even duren maar ik ben weer verder gegaan. Kleppen gesteld en 123 erin.
Ik kon alleen nog steeds niet vinden waar ik niveau van bakolie kan checken. Met de aanwijzing van Egbert is het in ieder geval nog niet gelukt. Heeft iemand een foto van de peilplug bij een BVH?

Egbert schreef:

Dat is de vulplug.
Aan de Re zijkant ( niet bestuurderskant) Zit een bout, ik dacht sleutelmaat 14. Die er uit en de olie moet net tot de rand van het gat staan: als het er uit loopt is het prima, anders dunne schroevendraaier er schuin in en kijke of er olie aan hangt.

Nu alleen nog even de nieuwe bougies erin, kleppendeksel er op, inlaatspruitstuk monteren, olie er in en aan beide kanten nog het bovenste doorsmeerpunt achter het voorscherm doorsmeren. Daarna: rijden maar.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 19 maart 2011 09:10 AM
  [ # 118 ]

Bij mijn 5-bak zie je hem rechtsonder op de foto ( de bout met de ringen ertussen).

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 maart 2011 09:29 AM
  [ # 119 ]

Hartelijk dank! Ik had hem hoger verwacht, dus ik zocht op de verkeerde plek.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 maart 2011 11:47 PM
  [ # 120 ]

Bakolie gecheckt en in orde bevonden.

Vervolgens de bougies vervangen, toen zag ik dat de bougies van cilinders 1 & 2 een extra ringetje hadden. De linker 2 bougies op de foto’s.


Die van 2 kon er ook af en ziet er uit als op de derde foto te zien is. Waarvoor zijn die ringetjes, en moet ik die ringetjes op de nieuwe bougies overzetten?

Excuses voor de foto-kwaliteit Smile

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook