




























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi!!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
het remt als een leeuw.
Heb jij de remtrommels achter ook nog opgeknapt?
Peter.
Jaja, dat heb ik uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Het is toch een wonderlijke gewaarwording, je moet je voorstellen dat ik een kleine 2 miljoen kilometers in auto’s heb gereden. Het meeste was vanwege mijn werk in de buitendienst van een groot installatiebedrijf waar ik de meeste problemen moest oplossen aan cv installaties, luchtbehandeling, zwembaden etc en dan reed ik in een stationwagen als de Ford Sierra, zo’n Opel hok, zelfs een grote Peugeot en dat soort machines.
De laatste keer dat ik in een DS reed moet geweest zijn in begin 1976 toen ik een prachtige DS21 Pallas had die ik verkocht voor een meer dan goede prijs en ik een Jaguar kocht die ik nog altijd heb.
Deze DS heb ik sinds 25 juni 2010 en vanmiddag was de eerste keer dat ik na 35 jaar weer eens in een DS reed en ik moet je vertellen dat het gezegde: ‘het is alsof je thuis komt’ helemaal klopt. Het gevoel wat de DS je geeft is volstrekt uniek. Het zweven van een DS is toch echt anders dan van een goede XM of een C5 en ik heb het direct herkend, een goed gevoel wat ik 35 jaar niet heb meegemaakt.
Okay, een Jaguar rijdt ook niet verkeerd hoor, maar dat is op geen enkele manier vergelijkbaar met de DS. De Jag 4.2 heeft 2.5 keer het vermogen van de DS en weegt 400 kg meer. Dat is een brute auto, snel, goed sturend en heel stil vergeleken met de DS.
Maar het DS gevoel is eigenlijk onbetaalbaar, hoe je er in zit, een soort kasteel om je heen dat meer vaart dan rijdt. Ouderwetse motor, verre van fel en bruut. De topsnelheid is er wel, maar je bent even bezig. Ach, als ik dat wil pak ik de Jaguar wel en als ik even wil knallen heb ik de Peugeot 206XS en dat is een modern motortje met 16 kleppen en 110 PK in een autootje van een ton. Dat gaat als een speer, maar de DS, ach, ik word er bijna een beetje stil van. Na 35 jaar weer dat hele speciale dat zich niet goed onder woorden laat vatten.
Ik hoop dat ik er nog vaak en met veel plezier in mag rijden, herstel, zweven.





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het is je gegund!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank je wel.
Weet je wat ik ook zo bizar en kenmerkend vind Jan? Als je met een DS hard remt en precies op het juiste moment het rempedaal loslaat, dan rijdt zij een stukje achteruit vanwege de torsiekracht welke nog in de aandrijving zit. Dat had ik vanmiddag meteen weer te pakken, ik heb dat niet met andere voorwielaandrijvers meegemaakt.





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt! Maar het is dan ook een unieke auto…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
nou valt het kwartje Han.
wij hebben afgelopen woensdag, geloof ik, samen een koppie gedaan bij Johan. Ik kwam die benzine vulslang halen. Nu heb ik een gezicht bij het verhaal.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Was dat niet maandag? Heb jij een bril?
25 maart 2011.
25 juni 2010.





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Klopt, kan me alleen niet herinneren of jij met je ds was. Er staan er daar zoveel.
Ik kom heel af toe effe een koppie doen bij Johan, effe lekker ouwehoeren over van alles en nog wat.
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:
25 maart 2011.
25 juni 2010.
Dat was dus echt een bevalling van 9 maanden!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Daar zeg je wat, op de kop af negen maanden en het kind is precies op tijd geboren.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er goed uit Han! Nu genieten en niet zoveel meer over dat Engelse product praten hier!
Citroen!
Okay, maar ergens snap ik dat niet. Op het Jaguar forum is het het ook al zo vreslijk om over een Citroen te miepen (dus post ik daar foto’s van de DS), terwijl het gewoon prachtige auto’s zijn en dat geldt voor meer merken. Zijn we dan zo bekrompen geworden dat we nog alleen maar over een Citroen mogen praten op een Citroen forum en vice versa?
Een feit is dat veel autoliefhebbers meerdere merken aanhangen en opvallend is dat veel Citrofielen ook Jaguars ambiëren en hebben en andersom is dat ook vaak zo.
Voor mij is dat geen enkel probleem en uiteraard gaan we op dit forum niet uitvoerig uitleggen hoe je een ander merk gaat reviseren en restaureren, maar het er terloops over hebben moet kunnen lijkt me.
Han S schreef:Zijn we dan zo bekrompen geworden dat we nog alleen maar over een Citroen mogen praten op een Citroen forum en vice versa?
Dat doet de naam van dit forum wel vermoeden…
Maar af en toe een ander merk benoemen moet kunnen…...