Totaal aantal Berichten: 6508
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
La Reine?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Vanmiddag in Vijfhuizen op het Floriade-terrein:
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Cire schreef:Vanmiddag in Vijfhuizen op het Floriade-terrein:
Yes! Eindelijk een keer gespot! Dank je wel Cire

Totaal aantal Berichten: 34
- ID/DS ds/fd
- C5 2.0 HDi 110 break
- Xsara xsara 16i coupe automaat
- CX RD Turbo
Kunstenvliegwerk schreef:Gespot op koninginnedag in Garnwerd. CX pallas 2200. Mooi exemplaar. Al bekend op dit forum?
Garage Timmer ?
BETER GELAST DOOR EEN DWAAS DAN GELEASED DOOR DE BAAS
Vandaag zag ik in Haarlem deze Prestige rijden. Geen idee of ie ook bij Citromobile is geweest.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Op de valreep vandaag even een leuk kiekje geschoten van Harold en Robert Opron voor de auto. Saillant detail van tijdens het diner is dat Opron het niet zo op de Chapronauto’s heeft.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 255
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Daarom staat hij er ook voor natuurlijk….
‘t was een leuke, bijzondere dag

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:Vandaag zag ik in Haarlem deze Prestige rijden. Geen idee of ie ook bij Citromobile is geweest.
Ik heb in elk geval wel zo’n Prestige T2 in deze kleur op CitroMobile gezien, gezien er daar niet heel erg veel van zijn lijkt me de kans vrij groot

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Robin Visser schreef:Op de valreep vandaag even een leuk kiekje geschoten van Harold en Robert Opron voor de auto. Saillant detail van tijdens het diner is dat Opron het niet zo op de Chapronauto’s heeft.
Leuk Robin, is Dhr Opron na zo’n weekend als eregast nog altijd zo bescheiden over de ontwerpen waar hij in de jaren 70 leiding aangaf? Heel bijzonder dat hij hiervoor op 80 jarige leeftijd naar Vijfhuizen is gekomen!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Het was inderdaad erg leuk. Heel leuk ook om mede-gastheer te zijn geweest. Hij vertelde nog het jammer te hebben gevonden dat de regering de overname door Peugeot heeft geakkordeerd in plaats van geld te hebben geleend. In zijn optiek had Citroën met de CX weer boven jan kunnen komen om zo een lening weer af te lossen. Ach, het is maar goed ook dat het zo is gelopen. Anders had de wereld nooit kennis gemaakt met de Renault Espace, ik denk toch de aartsvader van de MPV’s, de veel kleinere Fiat Multipla niet meegerekend.
We dwalen af. Effe kijken of ik nog wat leuke spots kan vinden… Ja
Op weg naar CitroMobile op zaterdag een brakke break:
En op de weg terug na het diner als ik het goed zag Leontien nog even voorbij gestoven:

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het verband tussen de overname van Citroën door Peugeot en het ontstaan van de Renault Espace moet je me nog maar eens een keer uitleggen…

Totaal aantal Berichten: 6508
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Denk dat Robin bedoelt dat Opron bij Citroen was gebleven (en dus niet naar Renault was gegaan) als Peugeot de boel niet had overgenomen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik kan me iets herinneren dat ze bij Peugeot inderdaad niet zo enthousiast waren over de MPV. Feit is, dat hij is vertrokken bij Citroën en dat bij Renault deze MPV is ontstaan. Nou ben ik door mijn foto’s heen om weer bij de draad te komen.
sterker nog: PSA heeft het ontwerp van de Espace naar de prullenbak verwezen omdat ze er geen heil in zagen ...
Wie wil er nu een platic auto, die niet roest en waar je met 7 man in kunt zitten?
PSA maakt toch alleen maar auto’s die roesten?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Grappig, ik wist niet dat Opron ook verantwoordelijk was voor de eerste Espace. Heb ik altijd een mooi ding gevonden. Hoewel er niets over Opron staat op de Espace pagina op Wikipedia…