1 van de 26
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
123-LPG: Pools alternatief, nu incl katalysator
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 mei 2011 09:44 PM

Eindelijk heb ik dan mijn 123-LPG.
Vorig jaar was hij al aangekondigd op Citromobile: De Lambda sonde gestuurde LPG regelaar.
Deze week heb ik hem binnen gekregen en vandaag heb ik hem ingebouwd.
Nog een flinke klus. Ik heb er voor gekozen om de Lambda sonde hoog in de vlampijp te plaatsen. Daarvoor moest de vlampijp er af, gat er in boren en er een moer M18x1,5 op lassen.



Ik had nog een vacuum nippel op het inlaatspruitsuk zitten, want die heb je ook nodig.

Daarna is de rest van de inbouw niet erg veel werk meer.

Met wat CV fit werk kon ik de unit vast zetten op de verdamper.

Daarna kan je de laptop er op aansluiten en inderdaad zien dat de regelaar voortdurend aan het bijrgelen is en dat de Lambda waarde voortdurend wat varieert.

Heb nog geen proefrit gemaakt, dat is voor morgen.
Tijdens het rijden moet je ook nog wat afregel werk doen met de laptop ( door de bijrijder)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 mei 2011 09:46 PM
  [ # 1 ]

Heel mooi, maar eigenlijk moet de lambdasonde écht in het deel zitten waar alle uitlaatgassen van alle clinders aanwezig zijn. Onder in de vlampijp dus eigenlijk. Ik denk niet dat het veel zal uitmaken overigens.

Wat irritant is: ik heb 2 van die dingen besteld, 6 maanden terug. Nooit meer wat van gehoord. Toch maar weer eens gaan bellen dus…. hmz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 14 mei 2011 09:48 PM
  [ # 2 ]

Ik ben benieuwd naar de resultaten van de proefrit. Mooi werk weer.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 mei 2011 09:56 PM
  [ # 3 ]
waterman schreef:

Heel mooi, maar eigenlijk moet de lambdasonde écht in het deel zitten waar alle uitlaatgassen van alle clinders aanwezig zijn. Onder in de vlampijp dus eigenlijk. Ik denk niet dat het veel zal uitmaken overigens.

Heb ik over zitten dubben.
123 beveelt aan om zo dicht mogelijk bij de motor te plaatsen. De proef DS van hun had hem in het spruitsutk zitten zodat zelfs maar 1 cyl gemeten werd. Dat zag ik niet zitten,die moer lassen op het spruitstuk is vragen om problemen. Meer naar beneden dan zit de sonde in de nattigheid onder de auto. Op zich is dat niet zo’n probleem, maar er zit helemaal geen connector bij de sonde, laat staan een waterdichte.


MBT de bestelling:
Heb hem via LeenAPK besteld, had hem de volgende dag al in huis.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 mei 2011 09:57 PM
  [ # 4 ]

Duidelijk Egbert. Laat je ook even weten hoe de calibratie verloopt? Mooi apparaat hé!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 mei 2011 09:59 PM
  [ # 5 ]

Mooi werk hoor!
Ben benieuwd of het verbruik vermindert door deze regeling.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 mei 2011 10:00 PM
  [ # 6 ]

Dat zou je toch wel gaan denken…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 mei 2011 10:03 PM
  [ # 7 ]

Inderdaad.

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 mei 2011 10:06 PM
  [ # 8 ]

Is wel de bedoeling dat gebruik omlaag gaat, voor een mooi stukje techniek alleen als speeltje is 300 Euro wel veel.
Maar het is wel een prachtig apparaat. Kan haast niet wachten om morgen te gaan rijden en tunen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 mei 2011 10:09 PM
  [ # 9 ]

We zijn allen benieuwd naar de resultaten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 mei 2011 10:10 PM
  [ # 10 ]

Zit ie in de break of in de cabrio?
Zie het vast wel op “Het Duifje”?

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 mei 2011 10:18 PM
  [ # 11 ]

Hij zit in de break, de DS cabrio rijdt gewoon op benzine ( 110 Euro voor een volle tank)
Ik neem hem mee naar “Het Duifje”

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 mei 2011 11:00 PM
  [ # 12 ]

wat moet je allemaal afregelen dan via de laptop?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 mei 2011 11:31 PM
  [ # 13 ]

De minimum, maximum en default klep opening.
Is van belang voor rijden als de lambda sonde nog koud is en geen signaal geeft. Ook voor het starten van belang.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 14 mei 2011 11:41 PM
  [ # 14 ]

Je kunt hem dus ook zonder 123-onsteking gebruiken, of is dat niet aan te raden?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Gepost: 14 mei 2011 11:44 PM
  [ # 15 ]

Het een heeft niets met het ander te maken, op de fabrikant na.

Profiel  
 
 
1 van de 26
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook