8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
ID uit 61 erbij!!
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 mei 2011 05:26 PM
  [ # 106 ]

Heeft iemand enig idee wat voor materiaal de motor is? (carter etc)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 mei 2011 05:33 PM
  [ # 107 ]

Het motorblok is van gietijzer, het carter is van een vrij ranzige aluminiumlegering.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 mei 2011 11:54 PM
  [ # 108 ]

Op onderstaande foto is de zij/onderkant van een ‘nieuw’ koppelingshuis (motorzijde) te zien. In m’n hand heb ik het stukje van het oude koppelingshuis wat er bij mij op die plek uit is gebroken. Hier zit nog een stukje met bout aan wat van de motor(?) gerukt is. Is dit van de motor? Of het Carter? Of iets anders. Iemand enig idee?

Profiel  
 
Gepost: 20 mei 2011 12:05 AM
  [ # 109 ]

Het ziet er uit als aluminium, dus het zal zeker niet van het blok afkomstig zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10489
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2011 12:11 AM
  [ # 110 ]

Voorhoek van de carterpan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 20 mei 2011 12:49 AM
  [ # 111 ]

Dat jullie dat kunnen zien… Uiteraard moet ik gewoon de boel loshalen om alles goed te kunnen bekijken, maar daar heb ik nu nog even geen tijd voor. En omdat ik me toch een beetje zorgen maak zit ik me alvast wat voor te bereiden. Om de carterpan te vervangen moet waarschijnlijk wel de hele motor eruit?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 mei 2011 01:36 AM
  [ # 112 ]

Ja, maar als je de bak er uit moet halen is het geen groot probleem om de hele handel er uit te takelen. Heb je een takel of een motorkraan?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2011 10:45 AM
  [ # 113 ]
AZ schreef:

Op onderstaande foto is de zij/onderkant van een ‘nieuw’ koppelingshuis (motorzijde) te zien. In m’n hand heb ik het stukje van het oude koppelingshuis wat er bij mij op die plek uit is gebroken. Hier zit nog een stukje met bout aan wat van de motor(?) gerukt is. Is dit van de motor? Of het Carter? Of iets anders. Iemand enig idee?

eeehhh ik zie een remchijf en een uitsparing voor de startmotor. Dit is toch de klok (bakzijde)?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 20 mei 2011 12:01 PM
  [ # 114 ]

Ik heb zo vaag het vermoeden dat de foto gespiegeld is, anders klopt er echt iets niet Very Happy

Edit: Als je de foto een kwartslag rechtsom draait klopt het beter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2011 12:08 PM
  [ # 115 ]

dan nog. Ik zit in de bak te kijken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 mei 2011 12:16 PM
  [ # 116 ]

Ik denk dat het een kwestie is van begrijpend lezen is, hij zegt:

Op onderstaande foto is de zij/onderkant van een ‘nieuw’ koppelingshuis (motorzijde) te zien. In m’n hand heb ik het stukje van het oude koppelingshuis wat er bij mij op die plek uit is gebroken. Hier zit nog een stukje met bout aan wat van de motor(?) gerukt is. Is dit van de motor? Of het Carter? Of iets anders. Iemand enig idee?

Je ziet een bellhouse van de andere bak en hij houdt het afgebroken deel van zijn oude bak bij de plaats waar het thuishoort. Maar er zit nog een stuk van de andere kant aan, dus van de motorzijde en hij vraagt zich af of dat van het cylinderblok is of van het carter.

Volgens mij is het een stuk van het carter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2011 12:19 PM
  [ # 117 ]

aha.. van het carter denk ik. EEn oor eraf. kan geen kwaad als het niet lekt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 mei 2011 12:28 PM
  [ # 118 ]

Het is belangrijk dat motor en bak op zoveel mogelijk plaatsen met elkaar verbonden zijn. Doe je dat niet, dan breekt het af. Ik heb dat zelf ook al meegemaakt. 2 onderste boutjes weggelaten bij onze rally ds. Neem een drempel met aardige snelheid, krak… De meneer die de DS25 turbo heeft gebouwd overkwam het zelfde. Zijn CX oliecarter miste 2 montagegaten aan de onderzijde. De bak zat daar dus niet vast op de motor. Bruggetje op de A44 met 140… KRAK..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 mei 2011 12:35 PM
  [ # 119 ]

Het is een stukje dat uit het carter is gebroken en waterman heeft volgens mij gelijk. Die bout heeft wel degelijk een functie, het is de onderste bout en die zit er niet alleen om de boel op zijn plaats te houden. Als die los zit of ontbreekt komt er een veel grotere kracht op de er boven gelegen bout en dat is volgens mij dat ding met dat rare koppie.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 20 mei 2011 12:58 PM
  [ # 120 ]

Hier voor de duidelijkheid een wat uitgezoomde foto.

Profiel  
 
 
8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook