3 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic MyWay RNEG
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 mei 2011 01:19 PM
  [ # 31 ]
Hififreak schreef:

Ik denk…

Juist. Nergens op gebaseerd dus, alleen maar een vermoeden. Dan zou ik voor beginnen te klagen toch eerst even wachten op die update. Blijken dat inderdaad alweer verouderde kaarten te zijn, dan heb je reden tot klagen. Nu is het helemaal nergens op gebaseerd, toch? Wink


Met een positieve instelling is het leven een stuk aangenamer. Very Happy

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 mei 2011 02:38 PM
  [ # 32 ]

Ook een kaart die in juni 2010 uitgekomen is met een DataBase van Q3/09 kun je niet echt oud noemen.

Die DB Q3/09 wordt in september afgesloten, en moet vervolgens nog gecompileerd en bewerkt worden voor het Harmann-Becker Myway systeem. Daarna komt de distributie.

In de heeeel goede tijd van de VDO systemen, met een zeer grote omzet, zou er dan wellicht een DB Q4/09 gebruikt geweest zijn, maar jonger zeker niet.

Over dit onderwerp is heel veel geschreven, ook door Navteq op het NavigatieForum

Groet,
JW

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 24 mei 2011 07:42 AM
  [ # 33 ]

Hallo JW, kun jij mij dan uitleggen waarom het TomTom dan wel lukt iedere 3 maanden een update te verzorgen. Bij mijn punto evo kon ik iedere 3 maanden een update online doen en betaalde daar euro 9.95 voor. Wat ik begrijp op het forum kost een navteq update euro 195,- met inderdaad kaarten van minimaal 9 maanden oud.

groeten Victor

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 mei 2011 10:16 AM
  [ # 34 ]

Ook Citroën zou dat kunnen doen, elke drie maanden een update uitbrengen. Echter men heeft geen zin om de daaraan verbonden kosten voor z’n rekening te nemen. Want die zijn hoog, een update kopen van Navteq, dat kost vele tonnen.

TomTom is eigenaar van TeleAtlas, en heeft het daarom wat makkelijker om regelmatig updates uit te brengen.

Overigens, heb niet de illusie dat die altijd aktueel zijn.
Elke kaartenbakker, of ‘ie nou TeleAtlas of Navteq heet, is afhankelijk van gegevens die hij aangeleverd krijgt door wegbeheerders, gemeentes, provincies en noem maar op. Als die niet vertellen dat er ergens iets gewijzigd is, hoe moet TeleAtlas of Navteq dat dan weten?
En als ze het al wél weten, zullen ze dat eerst ter plekke moeten gaan controleren dmv veldwerk. Zoiets wordt gedaan in batches, niet elke individuele nieuwe rotonde of wat dan ook wordt apart gecontroleerd, dat kost veeeeeel te veel geld.

Zoals hierboven geschreven: heeeeel veel is daarover te lezen op het NavigatieForum.

Groet,
JW

Profiel  
 
DS3Breda
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 24 mei 2011 04:20 PM
  [ # 35 ]
Assutec schreef:

hoe kun je in ds3 myway display wijzigen van 2D naar 3D?

assutec, het kan toch wel op de normale versie, zie bijgevoegde screenshots (dit menu krijg je door op de ronde knop te drukken die op de radio zit….

Onderstaand = 2.5D beeld

Onderstaand = 2D beeld

DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway

18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.

Profiel  
 
Assutec
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 29-11-2010

- C3 C3 1.6 EHDI 90 Collection airdream
Gepost: 25 mei 2011 11:51 PM
  [ # 36 ]

Dank voor reactie. Beeld is niet helemaal 3D maar ziet er mooi uit. Kaaarten 2010-2011 vallen best mee, want nieuwbouwwijk in de buurt met kleine weggetjes staan er op. Binnenkort reizen naar Spanje. Ben benieuwd hoe navigatie het dan doet.

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 26 mei 2011 07:48 PM
  [ # 37 ]

Hopen dat je niet over de A2 langs Eindhoven hoeft, want die staat er dan weer niet op. Wink

Profiel  
 
kappies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 03-04-2011

Gepost: 27 mei 2011 08:07 PM
  [ # 38 ]

En als je denkt van ik ga vanaf Capelle a/d ijsel naar Zoetermeer tussen door langs Zevenhuizen nou dan geeft hij echt aan dat je door het gras moet
Dan Zoetermeer in, kan ook niet over de inmiddels 1,5 jaar oude (nieuwe)  verlengde Australiëweg
Dus het is inderdaad oude zooi die kaarten foei citroen very angry

Profiel  
 
Mo.K
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 14-03-2011

Gepost: 27 mei 2011 09:42 PM
  [ # 39 ]

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Ach een weiland valt nog mee. Ik woon bij het Oldambtmeer. Myway wil dat ik verdrink want het wil dat ik door het meer ipv de wegen gebruik, ach ik woon er sinds 2006, vandaar dat de kaart nog niet actueel is. Als je iets van de wereld wilt zien moet je de wegen rondom de stad Utrecht of Groningen nemen. Je krijgt verwijzingen naar vele straten behalve de goede, wel zie je veel van de omgeving, ook mooi, maar helaas niet de bedoeling. TIP gebruik je oude Garmin 2009-2010 die kent de straten en wegen wel!!!

Profiel  
 
kappies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 03-04-2011

Gepost: 28 mei 2011 10:39 AM
  [ # 40 ]

Ja dat is wel leuk allemaal maar daar hebben we geen navi myway voor gekocht

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 28 mei 2011 11:21 AM
  [ # 41 ]

inderdaad is dit zeer slechte pr voor het myway systeem, maar je wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Ik wil voorstellen…. edit mod. Om de woorden van onze voorzitter in een ander, reeds om diezelfde reden gesloten topic nog maar eens te quoten;  excaim

Lucas Unger schreef:

Wij faciliteren geen collectieve klaagzangen.

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 30 mei 2011 10:05 AM
  [ # 42 ]

Hallo

Ik heb inmiddels ook een email aan navteq zelf gestuurd met het verzoek de meest actuele kaarten en dan bedoel ik ook actueel… beschikbaar te stellen.
Ik blijf jullie informeren over reacties van zowel citroen als navteq.

groeten victor

Profiel  
 
eendmans
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 17-12-2004

- ID/DS DSuper 5
- SM 3.0 Carb bvm5
- GS/GSA GSA Break 1299 Cottage
- DS 7 DS7 Crossback E-Tense 4x4
Gepost: 30 mei 2011 11:07 PM
  [ # 43 ]

NAVTEQ BEPERKTE GARANTIE
NAVTEQ garandeert, met inachtneming van de waarschuwingen zoals hieronder uiteengezet, dat de
Database gedurende een periode van 12 maanden na het verkrijgen van de Database, in hoofdzaak
zal functioneren in overeenstemming met de ‘Criteria voor Nauwkeurigheid en Volledigheid’ van
NAVTEQ, geldend op de datum waarop u uw exemplaar van de database hebt verkregen; deze
‘Criteria voor Nauwkeurigheid en Volledigheid’ worden u op uw verzoek ter beschikking gesteld door
NAVTEQ.
Indien de Database niet functioneert in overeenstemming met deze beperkte garantie, zal NAVTEQ
zich redelijkerwijs inspannen om uw nietwerkende Exemplaar van de database te repareren of te
vervangen. Indien de Database na deze inspanningen niet functioneert in overeenstemming met de
garantie zoals hierboven beschreven, hebt u de keuze tussen het verkrijgen van een redelijke
vergoeding van de prijs die u hebt betaald voor de Database of ontbinding van deze Overeenkomst.
Het voorgaande is NAVTEQ’s totale aansprakelijkheid en uw enige verhaalsmogelijkheid jegens
NAVTEQ. Behoudens voor zover uitdrukkelijk bepaald in dit artikel, verleent NAVTEQ geen
enkele garantie of verklaring met betrekking tot het gebruik van de Database of de resultaten
die u met behulp hiervan kunt verkrijgen, in de zin van foutloosheid, nauwkeurigheid,
betrouwbaarheid of anderszins. NAVTEQ garandeert niet dat het Product foutloos is of zal zijn.
Mondelinge of schriftelijke informatie of adviezen die u door NAVTEQ, uw leverancier of door enige
andere persoon worden verstrekt, houden geen garanties in en houden in geen enkel opzicht
uitbreiding in van de hierboven omschreven beperkte garantie in. De in deze Overeenkomst
omschreven beperkte garantie laat rechten die u kunt ontlenen aan eventueel toepasselijke
bepalingen van dwingend recht met betrekking tot verborgen gebreken onverlet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 31 mei 2011 08:12 PM
  [ # 44 ]

met andere woorden, je hebt geen poot om op te staan…...

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 juni 2011 03:08 PM
  [ # 45 ]

De vraag is of het probleem zit in de kaart DB, dan wel in de SW van het MyWay systeem.
Als die niet goed omgaat met de coderingen zoals door Navteq gebruikt, krijg je heel rare dingen. En dan wordt de vraag: wie is daarvoor verantwoordelijk?

Op het NavigatieForum is dit probleem enige malen aan de orde geweest.
Daarbij bleek dan veelal de fout te liggen bij de Navi-fabrikant, vaak ook veroorzaakt door een goedkope inkoop policy van de Navi-fabrikant.
Bedenk daarbij dat er niet maar één DB versie van een bepaalde datum bestaat, maar heel vele, elk met een eigen prijskaartje. En als je lekker goedkoop uit wilt zijn koop je een uitgeklede versie, maar daar staat dan ook lang niet alles op Surprisedops:

Voor wat het verder waard is: MyWay is een Harman-Becker systeem.
De nieuwe eMyWay komt (weer) van Magneti-Marelli, zo heb ik elders gelezen.
De vraag is dan ook of PSA nog veel aan het H-B systeem gaat sleutelen…..

Groet,
JW

Profiel  
 
 
3 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook