3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Accu of dynamo defect?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2011 05:30 PM
  [ # 31 ]

Je sluit je contactslot uit….Je zal de eerste niet zijn die….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 juni 2011 06:28 PM
  [ # 32 ]

Accuspanning die zakt tot 8.3Volt geeft toch te denken over de staat van de accu.
Zit er voldoende water in?

Probeer eventueel een andere accu te lenen om uit te sluiten.

knuffel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 juni 2011 07:56 PM
  [ # 33 ]

Over kabels die elkaar afstoten: als er stroom door een kabel loopt ontstaat er rondom die kabel een magnetisch veld. De bewegende lading in de andere kabel ondervindt daar weer een kracht van. Als de stroom echt te groot is (kortsluiting) kun je dus zien dat waar de starterkabels vlak naast elkaar liggen ze elkaar afstoten op het moment dat de startmotor stroom vraagt. Goede kabels kosten al gauw zo’n €20!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 22 juni 2011 05:35 PM
  [ # 34 ]

Vandaag even goede kabels gehaald, lekker dikke voor tot 24V en 500A, met fatsoenlijke klemmen (en als professioneel uitziende bonus
zelfs een soort tussenstekker erin..kun je eerst de klemmen zetten en daarna de twee uiteinden aan elkaar verbinden..pfff?!).

@vlietmansje: kort geleden accu nog gecheckt, stond ie helemaal vol. Maar wel fijn idee dat de accu nog steeds verdacht is, dat heb ik liever dan startmotor Wink

Andere dingen des levens gingen even voor, je kent het wel. Vanavond of morgen pas tijd om ff verder te proberen.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 23 juni 2011 12:20 AM
  [ # 35 ]

Nou helaas, ik moet na vanavond geloof ik toch tot de startmotor-conclusie komen als boosdoener. Het is geen weerstand in contactslot, want sm direct op de pluspool via het open manchetkabeltje geeft ook niet meer dan een klik en een spectaculaire spanningsval van 11-12 naar bijna 2V. (De accu heeft inmiddels wel wat kracht verloren uiteraard, komt in rust nauwelijks meer boven de 12).  Overstarten van andere auto met goede kabels gaf ook geen verbetering. Daarna nog met plusklem zwevend, om de eigen accu even helemaal uit te sluiten…dat gaf ietsje meer halve slagen van de startmotor maar bij lange na niet serieus. Kabel werd wel warm, dus die stroom die liep wel..zal toch echt te veel weerstand uit de startmotor komen denk ik. Nu even tralala alles vergeten en naar bed. What’s left? Aantrekken in zijn twee is natuurlijk ook best bewerkelijk, als het al lukt (niet meteen remdruk, niet echt iets wat je doet met je vrouw in de sleepauto voor je en in een overvol geparkeerd stadswijkje)...toch die antieke slinger maar eens opzoeken dan? Want anders wordt het toch echt ANWB bellen vrees ik, kijken of en hoe die me naar een garage krijgen. Grrrdvvr.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juni 2011 01:06 AM
  [ # 36 ]

Slingeren moet gewoon kunnen lukken!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juni 2011 10:20 AM
  [ # 37 ]

Ja die sm is wel overleden!

Trek ff die startmotor eruit! kan makkelijk op de parkeerplaats! Met hulp van hier lukt het altijd!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 23 juni 2011 05:17 PM
  [ # 38 ]

Kan er vandaag/vanavond niks aan doen..vrijdagmiddag weer. Toch eerst ff die slinger nog proberen ook. Thx vd support Boogaard, ik ben geen grote sleutelheld…ervaring tot nu toe is behalve vloeistofjes bijvullen en luchtfilter schoonmaken alleen accu plaatsen (haha), een keer een wiel verwisselen, temp.meter inbouwen, spanningsregelaar uit/overbouwen, aan ontsteking, bougies en gasinstellingen pielen enzo, deuren en kleppen loshalen, binnenwerk/ruiten deuren etc. leeghalen en die weer opbouwen. En dus plaatwerk wat ik nu aan het verven ben…Zo diep de motorruimte induiken is voor mij dus echt nog wel een serieus avontuur :-O

@driverD: heeft het clubmagazijn toevallig gereviseerde startmotors? Deze zaterdagmiddag open zag ik.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 juni 2011 05:29 PM
  [ # 39 ]

Het is nog een aardig rotklusje hoor, die oude startmotor er uit sleutelen. Als het een beetje meezit krijg je hem er uit als je de motorsteun eerst verwijdert, maar als het spruitstuk los moet heb je grote kans dat er een of meerdere tapeinden breken en dan ben je ff bezig.

Als je het doet zet er dan gelijk een nieuwe Valeo snelstarter in, die worden niet meer gemaakt heb ik gehoord maar zijn nog wel leverbaar. En je weet niet wat je meemaakt, je hebt je motor nog nooit zo snel rond horen gaan tijdens het starten en hij gebruikt minder stroom, plus hij is ook nog kleiner, dus makkelijker te monteren. Hij kost een paar munten, maar dan ben je ook meteen helemaal het mannetje.

Misschien is er iemand bij je in de buurt die je kan helpen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2011 07:02 PM
  [ # 40 ]

Zowel de motorsteun als het uitlaatspruitstuk kunnen in 99% van alle gevallen blijven zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 23 juni 2011 07:17 PM
  [ # 41 ]

Als hij er nog zit zou ik wel even het anti-dreun gewicht loshalen, kun je er makkelijker met je hand achter met manouvreren.Voor de bouten aan de voorkant is een klein maar goed ratelaartje wel prettig en spuit de schroefjes van het beplatingsspul ed. alvast van te voren in met kruipolie(dus geen wd 40 of dat soort vochtverdrijvers) bv. brunox. succes

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 juni 2011 07:38 PM
  [ # 42 ]

Je kunt het hitteschild losmaken van de startmotor, scheelt ruimte bij eruit vogelen.

Heb overigens zelf een super langzame startmotor met 123-ontsteking: start altijd!

knuffel

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 juni 2011 08:22 PM
  [ # 43 ]
waterman schreef:

Zowel de motorsteun als het uitlaatspruitstuk kunnen in 99% van alle gevallen blijven zitten.

Ik zou dat wel eens willen meemaken, ik kreeg hem er met geen mogelijkheid uit, groot barrel van een startmotor en met de motorsteun weg en het contragewicht is het nog een heel gejodel met bijbehorende krachttermen.

Hoe doe jij dat?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2011 10:46 PM
  [ # 44 ]

Magazijn heeft nog een aardig voorraadje nieuwe, snelle, kleine Valeo’s.
Gereviseerd? Dinsdag verkocht ik er nog éém, dacht dat dat de laatste was. We gaan de gereviseerde weer bestellen dan.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2011 10:47 PM
  [ # 45 ]
Han S schreef:
waterman schreef:

Zowel de motorsteun als het uitlaatspruitstuk kunnen in 99% van alle gevallen blijven zitten.

Ik zou dat wel eens willen meemaken, ik kreeg hem er met geen mogelijkheid uit, groot barrel van een startmotor en met de motorsteun weg en het contragewicht is het nog een heel gejodel met bijbehorende krachttermen.

Hoe doe jij dat?

In 3 uurtjes. Maximaal. Er is één uitzondering: een originele, af-fabriek gemonteerde startmotor op een Ds23 injection. Dat is een hele vette, en dat is een gevecht op leven en dood.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook