5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Accu of dynamo defect?
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 juni 2011 05:24 PM
  [ # 61 ]

Paar maanden geleden, maar iemand in Hilversum bood hem aan voor tegen de 200 euro. Bij Chyparse is hij rond 250 euro.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 06:01 PM
  [ # 62 ]

het voordeel is ook dat montage makkelijker is..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 juni 2011 06:38 PM
  [ # 63 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2011 06:45 PM
  [ # 64 ]

Ik snap het niet hoor… Bogaard heeft voor 130 euro een gereviseerde snelstarter ( de kleine valeo dus)... waarom haal je die nou niet op dan? Goed én betaalbaar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 juni 2011 07:05 PM
  [ # 65 ]

Helemaal mee eens, maar ja ik ben niet baas over zijn geldbuidel Laughing

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 24 juni 2011 09:04 PM
  [ # 66 ]

Ergens begrijp ik het, je neemt die “snelstarter” voor 130, ok maar dan moet die van jouw er toch eerst uit, stel dat dat lukt, want je hebt goed gereedschap gekocht, dan is het misschien ook de moeite even naar de koolborsteltjes en de in die buurt wrschl. ontstane vervuiling door koolstofpoeder en gebrek aan smeersel en teveel aan bagger in de buurt van de bendix te kijken, ja dan doet ie het weer en zit je met een snelstarter…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 juni 2011 09:18 PM
  [ # 67 ]

Maar de snelstarter gaat wel drie keer zo snel in het rond, het lijkt wel een supermoderne auto als je het hoort.

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 24 juni 2011 09:22 PM
  [ # 68 ]

Heren, ik snap dat jullie het niet snappen maar dat zegt denk ik vooral wat over al jullie ervaring, die geldbuidel van mij speelt daarna dan pas weer op Wink. En precies wat rockefeller zegt over gereedschap en volgorde van wat je tegenkomt enzo. Ik geloof op voorhand ook helemaal dat montage van zo’n snelstarter een slim idee is en natuurlijk klinkt dat aanbod dan aantrekkelijk, maar ik ben gewoon maar een beperkte sleutelaar en maak me op dit moment veel drukker over hoe ik mijn auto bij iemand (garage) krijg die aan het oplossen kan beginnen door dat ding er eerst uit te werken en dat vaker gedaan heeft. Dan kijk ik graag mee, leer er wat van en bekijk op dat moment wat de schade is, en wat er voor in de plaats moet komen, slechte kabel/aansluiting plus 20 euro borsteltjes en het ding zelf avondje schoonprutsen, of dat het loshalen in uren meeviel en ik het leuk vind om er zelf voor goeie deal een valeo in te zetten. Ik durf best iets te proberen maar het juiste gereedschap kopen, bollen loshalen, trilblokken verwijderen, steuntjes/schildjes ombouwen en zelfs dan nog maar hopen dat het allemaal past en lukt..zijn voor mij iets teveel onbekenden achter elkaar. Dan nog die boutafbreekrisico’s etc., ik heb geen zin om het op straat erger te maken dan het nu is. Voor wie al die dingen al eens in meer of mindere mate heeft gedaan is het vast een no-brainer, voor mij niet!

Concreto wilde het aanslingeren trouwens niet lukken. Gat vrijgemaakt, staaf erin, ff blind voelen en pielen, leek tot het einde toe op goede plek te komen maar bij eraan draaien ging de motor niet mee. Nog oneindig zitten zoeken en roeren of er niet stiekem nog een gat zat, en na zijn vrij later nog in alle versnellingen geprobeerd, al dan niet ontkoppeld enz..maar een tikke schuin naar links richting versnellingsbak/sm ziet er op het oog toch logisch uit. Misschien aangekoekt vuil in dat gat? Maar het klonk toch wel metalig op het eind en hij leek niet verder door te kunnen.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juni 2011 09:41 PM
  [ # 69 ]

Als ik alles nog eens nalees, heb je in de sm een inwendige kortsluiting. Dan helpt koolborstels, aansluitingen schoonmaken etc. echt niet. Wegdonderen is de enige optie!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2011 09:55 PM
  [ # 70 ]

Gereviseerde startmotoren zijn rond de €180,- bij het magazijn (zo even uit mijn hoofd).
Motorsteunen zijn waarschijnlijk zover ingezakt, dat de slinger niet meer in het gat komt.

Citroen!

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 24 juni 2011 10:05 PM
  [ # 71 ]

thx driverD. Hoever moet die slinger wel niet zitten dan en/of hoe ver weg komt er nog een nieuw gat..? Na het bumpergat en het rubberflapje zie je onderlangs door het rooster nog een gat waar ie in verder gaat, en het laatste gedeelte voel je dat hij vrij precies geleid wordt. Er bleef nog 1-1,5 cm over buiten de bumper waardoor je nog wat speling hebt om het handvat rond te draaien. Is er soms nog een beste positie van de versn.bak op moment dat je die slinger erin moffelt?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2011 10:12 PM
  [ # 72 ]

Je moet de slinger echt in het gat duwen, dat vergt soms wat kracht. Zou dat fout gegaan kunnen zijn? Positie van bak? Gewoon in vrij zetten.

Citroen!

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 24 juni 2011 10:24 PM
  [ # 73 ]

@driverD: Heb er op het einde al een paar klappen op gegeven waardoor hij zo strak zat dat je hem met de hand met moeite weer lostrok. Misschien dus die laatste anderhalve centimeter tussen handvat en bumper ook nog verder/“dicht"slaan..?!

@SPAM met zijn visuele super-handleiding: bij de foto’s van het schildje zie ik zowel een plus als min naar de sm incl. relais gaan. Bij mij loopt er alleen de plusdraad vanaf de accu via die ‘voorlangs’ plek. Jou kennende is dit hoe het origineel hoort te zitten. Misschien had/heeft mijn sm geen (kloppende of onderlangs/intussen losgevallen) aarding?

@jantje48: Die interne kosrtsluiting zou mij ook niks verbazen en dat wegdonderen zal ik dan met liefde doen, ik zou op dit moment sowieso niks liever doen dan me afreageren op een stuk ijzer Smile ..maar dan wel pas als hij eruit is. En dat kan uiteindelijk best op mijn eigen stoep moeten gebeuren maar zover ben ik dus nog niet Wink

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 juni 2011 10:54 PM
  [ # 74 ]

Naar de startmotor gaar alleen de (dikke) plusleiding en de (12 volts) stuurkabel voor de aansturing van het relais ( in feite een 12V aansturing, indien contactsleutel wordt geactiveerd).

Aarding wordt verkregen door montage tegen het motoblok en de diverse bouten die dan aarde maken.

De derde draad op de startmotor is een draad die aanwezig is op de Valeo startmotor.

Succes

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 juni 2011 10:58 PM
  [ # 75 ]

Er lopen twee draden naar de startmotor: een dikke, vast plusdraad, en een kleine, geschakelde plus. Massa maakt de startmotor doordat die tegen het blok aangeschroefd zit.

Als je aan de sleutel draait zorgt het contactslot dat er spanning komt op het kleine draadje. Die laat in de startmotor iets bewegen zodat de startmotor via de dikke draad gaat draaien.
Als je de sleutel loslaat/terugdraait valt de spanning op het kleine draadje weg en vervolgens zorgt een veer in de startmotor dat die vanzelf stopt.

Duidelijker?

knuffel

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook