5 van de 40
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic MyWay RNEG
MichielC5
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 17-11-2007

Gepost: 01 juli 2011 11:46 PM
  [ # 61 ]

Ik heb vernomen dat met de komst van firmware versie 31 ook de USB-box weer gaat werken. Ik wacht in spanning af…..

C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine

Profiel  
 
Hans de G.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 10-06-2011

- 2CV 18 pk
- GS/GSA ?
- BX Palmares
- C3 1.4 Exclusive
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTR Coup
- C3 e-HDi Selection
Gepost: 05 juli 2011 11:48 AM
  [ # 62 ]

Ik sluit me graag aan bij de klagers over het MyWay systeem. Twee weken geleden de nieuwe C3 e-HDi Selection in ontvangst genomen (zeer tevreden over de auto!!!), maar erger me aan het verouderde kaartmateriaal.

N.a.v. de posting van Mo.K (20 juni 11:13) ga ook ik de vraag voorleggen aan de dealer om gratis vervanging te krijgen.

mvg,
Hans

Profiel  
 
Hans de G.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 10-06-2011

- 2CV 18 pk
- GS/GSA ?
- BX Palmares
- C3 1.4 Exclusive
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTR Coup
- C3 e-HDi Selection
Gepost: 05 juli 2011 12:08 PM
  [ # 63 ]
Assutec schreef:

ik heb een bluetooth telefoon htc hd2 die is verbonden met myway. als ik handmatig bel hoor ik de ander over de speakers. hoe kan ik zelf draadloos praten zonder hd2 op stoel te hebben. heb ik bluetooth headset nodig om te praten, want de ander hoor ik via autospeakers. of is er een andere oplossing?

De vraag is me niet helemaal duidelijk. Zelf heb ik een C3 e-HDi met MyWay. Zowel de HTC Desire HD als de HTC HD2 zijn gekoppeld met MyWay via Bluetooth. Spreken gaat via de in de linker A-stijl ingebouwde microfoon, de ‘tegenpartij’ hoor ik via de speakers.

Jouw vraag wekt de indruk dat de microfoon niet naar behoren werkt.

mvg,
Hans

Profiel  
 
Hans de G.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 10-06-2011

- 2CV 18 pk
- GS/GSA ?
- BX Palmares
- C3 1.4 Exclusive
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTR Coup
- C3 e-HDi Selection
Gepost: 06 juli 2011 10:45 PM
  [ # 64 ]

Helaas is de reactie van Citroën Nederland bedroeven. Zie onderstaand (ik negeer de onzinnige disclosure voorwaarden in het antwoord bewust):

Wij vinden prettig te vernemen dat u onlangs eigenaar bent geworden van een Citroën C3. Wij betreuren het dat de kaartdata van het navigatiesysteem in uw auto niet aan uw verwachting voldoet.

De kaartversie 2010-2011 is de meest recente kaart die op dit moment geleverd wordt in nieuwe Citroën’s welke zijn uitgerust met het MyWay navigatiesysteem. Onze kaartleverancier Navteq geeft aan dat het kan zijn dat er bepaalde wegen of verkeersituaties niet in de kaartdata zijn verwerkt, omdat op het moment dat deze kaart updates zijn geproduceerd bepaalde wegen of situaties nog niet volledig afgerond waren en daarom ook nog niet of nog niet volledig opgenomen zijn op de nieuwe kaarten.

Verder heeft Navteq te maken met de tijd die er zit tussen het afnemen van de NAVTEQ database door de systeemfabrikant. Die in opdracht van CITROËN de compilatie van de kaartdata doen en ervoor zorgen dat de informatie goed werkt in het CITROËN navigatiesysteem. Dit proces neemt ± 6 maanden in beslag daarom is er altijd een achterstand is met de werkelijkheid. Er is één keer per jaar een nieuwe update beschikbaar. De fabrikant bepaald de frequentie van levering van updates. Wij als importeur van nieuwe Citroën’s in Nederland hebben geen invloed op

Wij kunnen ons uw teleurstelling hieromtrent enigszins in voorstellen, en kunnen ons voorstellen welke ongemakkelijke situaties er zouden kunnen ontstaan, wanneer het MyWay navigatiesysteem u niet volledige hulp kan bieden bij het navigeren van de door u gekozen route.

Wij kunnen gezien het feit dat uw auto nu voorzien is van de meest recente kaartversie (versie: 2010-2011) en er geen andere kaart beschikbaar is, niet aan uw verzoek voldoen kosteloos een nieuwe kaartupdate te leveren.

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Lies Van Der Linden

Citroën Klantenservice


De dealer is slechts in beperkte mate bereid om iets te doen. De email is helaas veelzeggend:

We zijn blij dat u het maximale uit het My Way systeem wilt halen. Uiteraard zijn we altijd bereid u daarmee van dienst te zijn.

De C3 is geleverd met de laatst uitgebrachte SD Card. Eind van het jaar komt er inderdaad weer een update. Echter wil dat nog niet zeggen dat de nieuwe weg bij Zevenhuizen daarbij is geplaatst.
De wegen en daardoor de SD kaarten zullen namelijk altijd ( soms met 2 ½ jaar vertraging ) blijven wijzigen.  Navtech heeft er voor gekozen om dat niet te kunnen updaten maar verplicht de klant om een geheel nieuwe SD kaart te kopen à € 199,—.

Tegen de tijd dat de nieuwe SD kaart op de markt is, wil ik u best wat tegemoet komen qua prijs.
We voelen ons echter niet verplicht deze gratis leveren, aangezien u nu de laatst beschikbare SD kaart heeft.
Als service hebben we nog wel de flitspaal informatie bijgeleverd wat normaal ook een betaalde mogelijkheid is.

Een My Way systeem is geen TomTom en Tomtom is geen My Way. Beide systemen hebben voor- en nadelen te opzichte van elkaar en zijn beide niet perfect.  Bijvoorbeeld live verkeersinformatie is bij My Way altijd oproepbaar en gratis…… bij TomTom een betaalde functie.

Hopelijk zal het systeem de pret in de C3 niet drukken.

Met vriendelijke groet,


Kortom, Citroën levert mooie auto’s met helaas inferieure navigatie software. Waarvan akte.

mvg,
Hans

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 09 juli 2011 02:16 PM
  [ # 65 ]

Ik vind het persoonlijk een grof schandaal dat men 199 euro durft te vragen terwijl men voor 100 euro tegenwoordig een nieuwe tomtom of iets dergelijks kan kopen met de meest recente kaarten. het is een echte misser van citroen dat ze voor het navteq
systeem hebben gekozen en niet zoals Fiat voor tomtom waarbij je voor 7,95 elke 3 maanden je systeem kan updaten…..
het myway systeem vergalt voor mij wel een gedeelte van het rijplezier op deze wijze.

victor

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 10 juli 2011 02:37 PM
  [ # 66 ]

Ach… Peug vraagt nog enkele euro’s meer voor dezelfde update.
Bij mijn vorige VDO Dayton was de update ook niet bepaald gratis. Overigens wel een fijn systeem. (vond hem fijner als onze Tom XL)

De Myway i.c.m. met het complete optie pakket (select myway comfort) was gelukkig niet al te duur.
Blijft toch verrekte handig dat ie er altijd in zit en niet los meegenomen dient te worden.

Dacht dat overigens Renault gekozen had voor Tom en Fiat/Alfa voor een of ander vaag Windows systeem…


Tekst gewist Geen aanzet tot illegale handel hier. Zie forumregelement  excaim

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
RobC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 04-03-2011

Gepost: 10 juli 2011 04:01 PM
  [ # 67 ]

Als Citroen de update voor een redelijke prijs aanbied gaan mensen niet proberen via een illegale kopie dit zelf werkend te krijgen!!!

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 juli 2011 04:09 PM
  [ # 68 ]

Dat geloof je toch zelf niet?

Als ik zie hoeveel mensen proberen illegale kopiën van TomTom te bemachtigen en die te installeren, dan klopt dat prijsverhaal gewoon niet.
Want die updates zijn zeeeer redelijk geprijsd, ook die voor de Carminat TomTom in de Renault.

Groet,
JW

Profiel  
 
RobC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 04-03-2011

Gepost: 10 juli 2011 04:25 PM
  [ # 69 ]

Ik heb zelf ook de updates van TomTom en ben daar erg tevreden over. Wat ik bedoel te zeggen is dat Citroen eigenlijk voor haar klanten de updates in de vorm van een abonnement zou kunnen aanbieden voor de prijs die acceptabel is..

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 25 juli 2011 12:02 AM
  [ # 70 ]

clean

Na overleg hebben wij besloten alle posts omtrent de illegale kopieën van kaarten te verwijderen. Dit forum wenst niet geassocieerd te worden met illegale praktijken. Wij verwachten van gebruikers dat zij de forumregels respecteren.  excaim

 

Nu weer ON TOPIC.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 25 juli 2011 03:42 PM
  [ # 71 ]

Als ik gebeld word dan is ieder nummer onbekend. Terwijl ik wel gewoon een lijst met contactpersonen kan doorbladeren via het myway systeem.

Ik gebruik een Iphone 3G.

Iemand anders die dit probleem ook heeft gehad en dit heeft opgelost? Ik zie ook geen mogelijkheid om de contactpersonen echt in het systeem te zetten? Want hij laadt ze van de telefoon iedere keer toch?

Profiel  
 
DS3Breda
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 25 juli 2011 04:01 PM
  [ # 72 ]

bij mijn HTC is hij eenmaal gesynchroniseerd, na elke latere aanmelding controleert het systeem volgens mij enkel de nummers. Wanneer er een telefoonnummer gewijzigd is zal hij deze wijzigen.

Over de video die ergens te zien is (met de nieuwe firmware) zou dit call-id probleem voor de iphone ook opgelost moeten worden

DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway

18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 25 juli 2011 05:23 PM
  [ # 73 ]

toch belachelijk dat een iphone die 2 jaar oud is dat die niet werkt met een nieuwe auto. onbekende beller….

blijkbaar zijn er nog meer mensen hier op het forum met dat probleem.

Iemand die het al heeft opgelost?

Profiel  
 
DS3Breda
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 26 juli 2011 09:37 AM
  [ # 74 ]

Marien, zie mijn vorige antwoord, wachten op de nieuwe software… (October als het goed is)

DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway

18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 26 juli 2011 05:21 PM
  [ # 75 ]

hoe weet je dat dit oktober beschikbaar komt? en valt dit gratis te updaten?

Profiel  
 
 
5 van de 40
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook