Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, zo te zien kom je wel al gauw op een euro of 20-25 voor een setje van 2 per auto, want ik tel geloof ik 4 kleuren, en we zullen wel 50 stuks ofzo moeten bestellen denk ik. Ik vind dat niet erg, maar ik weet niet hoe de rest ertegenaan kijkt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik tel al zes kleuren in het ontwerp en als je de tekst ‘citroen forum’ onder het logo i.p.v. zwart rood zou maken, zit je nog op vijf.
En dan zijn het waarschijnlijk ook nog eens niet de standaardkleuren die zij leveren, en moet je dus specifieke PMS-kleuren laten aanmaken.
Duur grapje, of je moet het ontwerp vereenvoudigen.

Totaal aantal Berichten: 17421
- CX 2400 Super
Kijk, hier is iemand aan het woord die verstand van drukwerk heeft. Ik ben er zeker van dat Jaco en Marcel samen tot een mooi en betaalbaar eindontwerp kunnen komen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als Marcel hulp nodig heeft, mag hij gerust bij mij aankloppen. Maar ik waak ervoor me teveel te bemoeien met zijn ontwerp.

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Omdat een rallyschild eigenlijk niet het uitgangspunt was en ik vind dat je eerst van het mooiste uit moet gaan, is voorgaand ontwerp ontstaan.
Om een rallyschild qua kosten en uitvoerbaarheid binnen de perken te houden lijkt me een goede optie om alleen voor het rallyschild - als dat en commite wordt besloten dat het er moet komen- het ontwerp aangepast wordt.
Om dit verder te stroomlijnen zal ik rechtstreeks met Jaco contact opnemen en samen met hem de beste mix van kosten en haalbaarheid samenstellen. Het resultaat daarvan komt vanzelf weer hier tevoorschijn.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Totaal aantal Berichten: 9363
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zeer mooi persoonlijk zou ik het zo laten ,lekker net iets anders dan dat standaard gedoe.
laat het dan wat duurder zijn maar dan heb je ook wat.
Voor de rest laat ik me verassen.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Niet dat ik mee ga naar Parijs,
maar ik rij regelmatig mee in oldtimerritten bij mij in de buurt en een rallyschild op een serie 1 krijgen gaat niet geweldig. Het ding zit half op de gril half op de motorkap, je eerst de motorkap openmaken ding vast maken en dan voorzichtig dicht laten vallen zodat het ding niet geplet wordt. En bij warm weer zit het ding mooi voor je radiateur, geen aanrader voor de koeling.
Persoonlijk zou ik zeggen maak mooie stickers oid die je op de motorkap kunt plakken.
Voor diegene die meegaan veel plzeir gewenst.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 27964
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan hem ook gewoon met zuignappen ergens op een raam plakken
marcelka schreef:Om dit verder te stroomlijnen zal ik rechtstreeks met Jaco contact opnemen en samen met hem de beste mix van kosten en haalbaarheid samenstellen. Het resultaat daarvan komt vanzelf weer hier tevoorschijn.
Ik hoor het wel als mijn hulp gewenst is.
Ik doe het met plezier, ook al ben ik er niet bij.
We kunnen ook voor één schildje per CX gaan, dat scheelt ook in de kosten! Maar misschien is er een minimum afname?
Dit is een goede plek bij serie2. Idd niet voor de grill ivm koeling zoals Mark terecht zegt. Maar met brede dubbeltape blijft hij ook goed op de motorkp zitten. Althans, da’s mijn ervaring met rally’s
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

- CX 2400 Super
Mark Gielen schreef:Niet dat ik mee ga naar Parijs, maar…
... maar je kunt je nog bedenken!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 2400 Super
Van de voorpagina
Op dit forum is spontaan het idee ontstaan om met een groep CX’en naar Parijs te rijden en daar de twee Citroën-heiligdommen C42 en Conservatoire te bezoeken. Dit evenement vindt plaats van zaterdag 10 tot en met maandag 12 september 2011. Deelname staat open voor alle liefhebbers van de Citroën CX en van gezelligheid.
Nathalie
De aanleiding voor dit evenement is een foto van Nathalie op de Champs-Elysées. Nathalie is de fraaie CX 25 GTi van forum-lid Peter, alias “par eXeMple!”. In het topic over Nathalie heeft Peter’s zoon Tjerk een mooie foto van deze auto op de Champs-Elysées in kerstsfeer geplaatst. Toen deze foto verscheen, werd al snel de vraag gesteld: “Wat is er nu mooier dan een CX op de Champs-Elysées?” Het antwoord liet niet lang op zich wachten: “Een groep CX’en op de Champs-Elysées!”
Een verjaardagsfeestje?
Zo is het idee ontstaan om met een groep CX’en naar Parijs te rijden. In verdere discussies op het forum, eerst in het topic over Nathalie, later in een eigen topic 37 jaar CX op de Champs-Elysées, heeft het idee steeds meer vorm gekregen. Omdat het prikken van een datum voor een grotere groep altijd lastig is, wilden we aanvankelijk de CX voor ons laten kiezen. Op 28 augustus 1974 kwamen immers de testvoertuigen uit Lapland bij de toonzaal aan de Champs-Elysées voorrijden om zo de officiële start van de verkoop luister bij te zetten. We zouden dus op 28 augustus 2011 de 37e verjaardag van onze elegante auto’s kunnen gaan vieren. Omdat we echter ook het Conservatoire wilden bezoeken, hadden we de planning niet volledig in eigen hand. In aansluiting op het verjaardagsweekend waren er geen bezoek¬mogelijk¬heden meer, zodat we het feestje naar 10 tot 12 september verlegd hebben.
Het programma
We willen op zaterdag 10 september rond het middaguur verzamelen. Dit zullen we doen op de parkeerplaats van een restaurant in de onmiddelijke nabijheid van de snelweg Antwerpen-Brussel-Bergen, zodat de deelnemers een lichte lunch kunnen nuttigen en vervolgens richting Parijs kunnen rijden. Op zaterdagmiddag bezichtigen we een kasteel of een abdij net ten noordoosten van Parijs, vlakbij ons hotel te Senlis. In Senlis is het gemakkelijker parkeren dan in Parijs zelf en bovendien is het gunstig gelegen ten opzichte van het Conservatoire. Op zondagmorgen willen we gezamenlijk naar de Champs-Elysées rijden, wat zeker enkele mooie foto’s zal opleveren, om er vervolgens C42 te bezoeken. Op zondagmiddag volgt dan nog een bezoek aan enkele toeristische en historische hoogtepunten van de Parijse regio, wellicht het kasteel van Chantilly of dat van Vincennes. Op maandagmorgen sturen we onze CX’en door de ochtendspits naar het Conservatoire te Aulnay-sous-Bois, maar helaas komt aan alle goede dingen een einde, dus daarna gaat het weer huiswaarts.
Publiciteit
De oproep is niet onopgemerkt voorbijgegaan aan de regelmatige bezoekers van het CX-gedeelte van dit forum: er zijn al twintig pagina’s over volgeschreven. De nieuwste ontwikkeling betreft een rallyschild, waarvan het eerste ontwerp door “marcelka” voorbereid is en dat nu interactief wordt fijngeslepen. Ook de Citroën CX Club Nederland heeft er aandacht aan besteed, zowel in La CX en Route als op de website. Ook de Belgische clubs CX Passion en Citrosfeer Vlaanderen zijn geïnformeerd.
Aanmelden
Zoals gebruikelijk op het forum, melden de feestgangers zich aan door hun naam in te vullen in een lijstje. Dit lijstje vind je in het topic, evenals verdere details over het programma. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Hoe diverser het gezelschap, hoe interessanter de gesprekken. Om recht te doen aan deze diversiteit, proberen we het budget beperkt te houden, zodat dit geen belemmering hoeft te zijn. Zo zijn we blij dat de tweepersoonskamers slechts 35 euro per persoon per nacht kosten en de eenpersoonskamers 65 euro per persoon per nacht. Alle CX-liefhebbers die zin hebben in een gezellig feestje, zijn hierbij van harte uitgenodigd. Tot ziens in Parijs!

- CX 2400 Super
De redactie is zo vriendelijk geweest om op de voorpagina aandacht aan ons evenement te schenken. En zodat niemand zich buitengesloten hoeft te voelen, is er voor de foto aan S1 en S2 gedacht, aan berlines, breaks en Prestiges/Limousines .

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk, zat het toevallig net te lezen in CX En route die vandaag op de mat lag…

- CX 2400 Super
Aha! Een van de hoffotografen van dit forum meldt zich! Meldt hij zich ook aan?