






















Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Keurig hoor. Jammer van dat roest gat.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Tsja, tis geen verzinkte XM, het verschil is aanzienlijk met mijn 90-er Ambiance. Maar de CX heeft weer niet van die rare storingen
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Netjes Mike, die velgen!
En dat roestgat, tja roest stoppen gaat je niet lukken. De enige echte remedie is het helemaal weg (laten) halen en nieuwe stukken inlassen. Het lijkt er wel op dat er daar meerdere lagen staal op elkaar zitten, zoals op meer plaatsen bij de CX. Dus wel aan te raden om de boel even goed open te halen.
Wat een mooie ruimte heb je daar trouwens, voor je auto’s en om er aan te werken…
Mooi hoor! Super!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
DSuper1970 schreef:Jan van Gompel is ook een Prestige aan het opbouwen vanaf 0. Ik zal hem eens vragen, als ik zin heb
Oh ja, de kleur van subframe en longerons. Ik was deze week bij van Gompel en die heeft een volledig chassis los staan waar hij een Prestige 1 op gaat bouwen. Die kleur is ook een ralkleur en hij is gewoon gepoedercoat. Een kleurnummer had hij ook niet. Vanochtend met een paar RAL waaiers onder de auto gedoken en zo als Franq al eerder zei komt kleur 8017 het dichtste bij de bestaande kleur. Ik ga dadelijk een spuitbus laten maken.
Eigenlijk zou ik het hele subframe willen schoonmaken en met RX5 behandelen. Daarna die ral kleur er op en afwerken met blanke lak, maar da’s nogal een klus. Als ik me nou zou vervelen maar da’s ook niet echt zo.
Ja Peter, lekker plekje onder de carpoort, maar ‘s winters echt te koud. Maar de dames staan wel lekker droog en ventileren goed.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Leuk verslag om te lezen/bekijken en goed om te zien hoe je de CX grondig aan pakt.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
La Léo schreef:In mijn auto’s voeg ik altijd TSL toe aan de motorolie (15W40 dus). Dit smeert permanent, want hecht zich als een dun filmpje aan het metaal. Dus al rijd je je hele pan er ooit onderuit, dan nog loopt de motor niet direct vast.
Als ik het goed begrijp gaat normaal gesproken 15W40 in een CX. Zover was ik eigenlijk nog niet gekomen, om een litertje olie stand-by te houden voor mijn TRS.
Dat litertje TFL kom ik ook nog halen












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor die velgen!
@TRSarno
Ja er hoort 15W40 in een CX. Maar wees er wel even zeker van dat dit ook bij de laatste beurt ook erin is gegaan. Anders loop je straks van alles te mengen
Overigens staat het bij veel garages wel op het factuur wat erin is gegaan, misschien kan je het daar terug vinden.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
TRSarno schreef:Als ik het goed begrijp gaat normaal gesproken 15W40 in een CX.
Meestal wel, al doen wij in de oudere types die direct van de DS afstammen (2000, 2200) nog wel 20W50.
Nouja, als je het zo bekijkt, stamt zelfs het motorblok van de GTi Turbo 2 nog van het DS-blok af
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ach ja, nu zit er 5W40 in. Ze loopt prima. Even een vraagje. In het rechter achterscherm kwam ik bij de brandstof vulopening een los naar beneden hangend, tsja, een soort doosje tegen. Weet iemand wat het is? Er zit een kogeltje in lijkt wel.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Slangetje lijkt mij de tankontluchting. Wat dat doosje erin doet, weet ik ook niet. Misschien een soort eenrichting klep: alleen lucht er in, niets er uit?
Ik denk dat het met een bandje om de vulpijp hoort te zitten. Je ziet nog een afdruk op de vulpijp.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als leek denk ik dat het het benzine filter is. Deze zit in elk geval niet in de tank.
Het benzinefiltertje zit voor achter de radiator. Misschien is het een vaporslot of zoiets. Dat damp ed niet terug kan slaan.
Gisteren én vandaag de hele dag bezig geweest. Er gaat allemaal veel tijd in zitten, maar we zijn wel een eind gekomen. Gelukkig was ik nét voor de regen klaar. Hierdoor nog geen foto’s van het eindresultaat want Madame moet nog een paar dagen droog blijven staan.
De velgen zijn mooi geworden. Het grijs is misschien niet origineel maar het is wel netjes. Ze moeten nu nog in de hardwax R10 gezet worden zodat vuil zich niet kan hechten. Om een lang verhaal kort te maken zal ik hier enkele foto’s posten. Vindt het leuk om het verslag visueel te ondersteunen
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Nu nog de binnenkant van de motorkap.
Goed bezig weer.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er weer fris en fruitig uit
Bumper niet te maken met een polyester matje
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.