



























Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Han S schreef:Ik heb een D Special van 72, met een slot op het kastje. En verdomd, ik heb de sleutel ook.
Das wel fijn vooral als je hem zelf op slot hebt gedaan.
Maar is dit nu een dashboard dat hoort bij de auto en jaartal, of zoals waterman al zei dat het niet Klopt.
Wat ik er van zie is dit een later type (eind 69). ’ unisex’-dashboard voor alle modellen vanaf september 1969.
Maar er zitten weer dingen op en aan ,van voor eind 69
Dus wat is het nu??????
.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Ik heb de foto’s van dat ding nog even bekeken: de auto kan niet van juni 1969 zijn. Het dashboard wat er in zit is van na augustus 1969. Het gaat hier om een model 1970.
Waar zie je dit aan ?
Wat ik kan vinden is dat het unisex-dashboard geleverd wordt voor alle modellen vanaf september 1969.
Maar dit klopt niet met het dashboard kastje want de dame in kwestie heeft er 1 die al in 68 geleverd wordt
De rest komt wel overeen met een 69 er.Vriendelijke groet frank.
Frank, ik weet niet wat jij allemaal ziet maar deze auto heeft een compleet en volledig origineel unisex dashboard zoals geleverd werd op de modellen vanaf eind augustus 1969. Dit dashboard is gewoon compleet modeljaar 1970. Er is niets aan van een ‘68 er…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lijkt mij ook. De ronde ‘knop’ naast het klokje is gewoon de choke. Die hoort daar. Dus ik zie ook geen vreemde mixen van stijlen.




























Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond
Dus Alleen het dashboard kastje en het stuur zijn in de loop der tijd aangepast.(oké duidelijk)
maar ik neem aan dat alle Types DS (benzine)een choke hadden maar die kom ik bij het unisex dashboard niet op die plek tegen.???
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DS-en met injectiemotor hadden geen choke natuurlijk…
Dashbordkast-deksel en stuur kloppen ook bij deze auto, voor zover ik kan zien.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Allemaal volstrekt onbelangrijk in vergelijking met de staat van het “chassis” overigens….
Citroen!




























Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Motorisch ben ik niet zo onderlegt ,dus weer wat geleerd,
Dank maar weer .
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heb vandaag de auto gezien
Interieur heel mooi
Plaatwerk cava, maar werk
Bodem gatenkaas
Zonde voor een auto die ooit in concours staat geweest is en ooit getaxeerd op 12000€
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gatenkaas is heerlijk, maar ik neem aan dat je nog even verder zoekt?
Absoluut.
Heb nog 2 D-Supers op’t oog.
Maar 1 is al voor iemand gereserveerd. Daar komen ze vandaag voor kijken.
En de andere kan ik pas half augustus zien omdat de eigenaar in’t zuiden zit.
Die laatste maakt ook de meeste kans.
Ze is van een man die al 20jaar DS’n van Frankrijk importeerd.
Deze is wel iets duurder maar wel gebruiksklaar en al half gerestaureerd.
Ideaal voor’n groentje als ik.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Chris, over welk budget hebben we het hier? Ik denk er over om mijn DS te verkopen, maar waarschijnlijk gaat die iets meer kosten dan 3000 euro.
De vraagprijs voor die witte, waar ik gisteren voor ben gaan kijken, is 3200€
De D-Super5 is 2500€ maar daar wist de eigenaar zelf niet van wat er allemaal aan de auto was. Hij had die bij een DS-coupe moeten nemen. Is een groen metalic met rondom groene ruiten en LPG
De D-Super is een witte en half gerestaureerd en kost 4450€
Stuur mij anders een paar foto’s door en dan zien we wel
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Chris, waterman zei het al, voor een paar duizend koop je een restauratiewaardig wrak. Een beetje DS die geheel gerestaureerd kan worden kost volgens Chyparse al 3000 euro.
Ik kocht mijn DS voor 1300 euro, was een onafgemaakte restauratie en zag er ook letterlijk uit als een wrak. Het heeft me aan onderdelen tussen de 2500 en 3000 euro gekost en ongeveer 1000 uur werk.
Maar daar staat een roestvrije DS, helemaal in de nieuwe lak, nieuwe uitlaat van voor tot achter, nieuwe Valeo startmotor, alles wat aan vervanging toe was is nieuw, heeft 68.000 echte kilometers gelopen en rijdt zoals een DS hoort te rijden met vijf splinternieuwe bollekes.
Hoeveel is nou zo’n auto waard vraag je je dan af en ben je bereid om ook aan zo’n klus te beginnen als je wat minder wilt besteden. Een automonteur kost al snel 40 euro per uur ex.























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
SalsaChris schreef:De vraagprijs voor die witte, waar ik gisteren voor ben gaan kijken, is 3200€
De D-Super5 is 2500€ maar daar wist de eigenaar zelf niet van wat er allemaal aan de auto was. Hij had die bij een DS-coupe moeten nemen. Is een groen metalic met rondom groene ruiten en LPG
De D-Super is een witte en half gerestaureerd en kost 4450€
Stuur mij anders een paar foto’s door en dan zien we wel
Zoek je een Ds/Id waar je zo in kunt rijden of een een restauratieobject?
In je eerste post heb je het nl.over dat je Peugeot 306 vervangen moet worden.
Het is mij niet meer duidelijk waar je nu op zoek naar bent.
Jeroen
ik zoek dus een rijdende DS met een harde bodem
Die ik voor en na verder kan afwerken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand