Ik heb vandaag de aanvraag de deur uitgedaan. Ben benieuwd en laat het weten als er iets terug komt (maar dat kan wel ff duren heb ik begrepen).
Jeroen.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Net binnen gekregen. Ik vraag me af of ik hier wat mee kan, voor een wagen zonder carte gris… Er zat ook nog een boek bij; ‘From 1919 to the present day’


Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 24-05-2007
- ID/DS ID Normale
- C4 (2004-heden) VTS Coupe
“Attestation de date” en “une notice de descriptive de PV des Mines” vorige week binnen gekregen samen met het boekje “DS 50 ans”. Het dubbelzijdige A4-tje van de PV des Mines was het meest interessant hoewel daar vreemd genoeg steeds ID19 wordt vermeld en nergens de specifieke benaming ID19 Normale, terwijl de beschrijving daar wel over gaat.
Duurde bij mij een dikke maand voor ik het in huis had.
Kijk eens op het DS à pédales web museum!
http://web.mac.com/micket/iWeb/DS_a_pedales/
Jeroen ID19P schreef:Ik heb vandaag de aanvraag de deur uitgedaan. Ben benieuwd en laat het weten als er iets terug komt (maar dat kan wel ff duren heb ik begrepen).
Jeroen.
Van de week een brief gekregen met de mededeling dat ze meer info nodig hebben.
Ze willen het volgende:
-Een foto van de kentekenplaten (zat in mijn aanvraagbrief)
-Alle nummers van chassis en motor (stond in mijn aanvraagbrief)
-Een betaling van 40 euro (had ik meteen overgemaakt)
Heb maar een e-mail terug geschreven met alle info er weer bij.
We wachten af…..
Jeroen.
Kreeg op 29 jullie een “out of office"terug. Ze waren met vakantie tot 5 september. Vandaag ff gebeld,kreeg een vriendelijke mevrouw aan de telefoon en of ik het nogmaals wilde mailen. Krijg net een berichtje terug dat ze alles hebben en ze volgende week de papieren sturen.
Duurt even maar dan krijg je ook wat….



Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Jeroen, was een e-mail voldoende met alle gegevens erin?
Ik had eerder ook het verzoek per e-mail gedaan, maar kreeg de out of office terug. Kreeg wel meteen een bericht van ze toen ze weer beschikbaar waren. Heb nu maar weer een mail gestuurd met de gevraagde informatie. Het geld heb ik overgemaakt, heb alleen nog geen bevestiging van ze gekregen. Is het geld overmaken en een mail sturen voldoende? Ben benieuwd hoe lang het duurt. Laat me even weten wanneer jij de papieren binnen hebt, ben heel benieuwd
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Ik heb eerst een brief gestuurd met alle gegevens (ident nummers, foto van nummerplaat, kopie van autopapieren etc) die ze vragen.
Hierop kreeg ik een brief waarin ze vroegen om missende info. Deze info had ik wel bij mijn brief gedaan maar ik heb dit alles nog eens per mail gestuurd (deze keer ook een kopie van het betalingsafschrift). Hierop kreeg ik een “out of office”. Om zeker te zijn heb ik gebeld nadat zij weer begonnen waren. Hier vroegen ze om nogmaals de e-mail met gegevens te mailen.
Dus als je zeker wilt weten of het goed gaat zou ik even bellen, ik vond dat ze zeer welwillend waren.
Jeroen.
Vandaag dan eindelijk de spullen binnen gekregen. 3 A4’tjes (begeleidende brief, productie gegevens en een type beschrijving) en een klein boekje over 50 jaar Citroen DS.
Ze is gebouwd op 1 april
De nummers van chassis en motor zijn bevestigd met dit uittreksel. Grappig is dat er 6 zitplaatsen zijn opgegeven. Het enige rare is dat het bouwjaar 64 is maar dat typebeschrijving van 63 is. Dacht altijd dat het model voor liep op het bouwjaar.
Jeroen.
Zie net dat ik vraagtekens zet over dat het model voor loopt op het bouwjaar. Nu ik mezelf terug lees blijkt dat ook te kloppen. model gegevens zijn van 63 en de wagen is gebouwd in 64.
Soms snap ik mezelf niet…...
Hou vol




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hè JP je PM is vol
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wat een bullshit.
Er wordt op de clubsite aangegeven dat het aanvragen van originele gegevens van Citroëns gebouwd tussen 1919 en 1980 mogelijk is.
Mijn ID is van 1961.
Krijg ik dit over de mail als antwoord van het Conservatoire.
Information: We can provide you the original colour and the name of the dealership of your vintage car only if this one was built after 1972, not before. At least we have the production books.
I believe i can fly
Dus alleen na 1972 jammer,onjuiste info dus
Wie heeft hier meer ervaring mee,want dit grapje koste mij wel 50 euries
I believe i can fly


Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Dit wil toch niet zeggen dat je geen certificaat krijgt? Ik maak uit de mail op dat alleen de info aangaande de geleverde kleur en de dealer die de auto heeft besteld onbekend zijn. Heb een DS21 uit 1967 gehad waar het certificaat ook bij aanwezig was (ook van voor 1972 dus). Heb alleen niet gekeken of hierbij alles was ingevuld.
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96
Je vraagt aanvullende informatie die blijkbaar niet ‘zo maar’ voorhanden is.
Het Attest geeft informatie over:
- model
- type
- motornummer
- koetsnummer
- serienummer
- datum waarop de auto de handel in ging
Als je al die gegevens kunt opsnorren en ze komen overeen met de registratie zoals die destijds heeft plaatsgevonden, dan krijg je het attest. Van kleurstellingen is nooit sprake geweest. In mijn geval betreft het een DS 21 uit 1970. Als één van de nummers niet overeenkomt, krijg je net zo goed een attest, maar dan is het niet compleet: mijn 2CV AZ uit 1970 bleek achteraf een jongere motor te hebben, dus het motornummer staat ook niet op het attest vermeld: de combinatie is dan niet origineel.
Blijkbaar heeft Citroën ná 1972 ook nog de kleuren geregistreerd, maar het gegeven dat jouw auto ouder is, staat verder niets in de weg om een attest te krijgen. Het gaat blijkbaar om de juiste vraagstelling richting het Conservatoire.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)