




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je ook echte problemen?
Citroen!
Een paar posts terug schreef je dat het LHM druk lampje vaak niet brandt. Dat kan heel goed komen omdat je op het moment dat je de contactsleutel omdraait nog genoeg restdruk in je systeem hebt zitten. Zeker met de mate waarin jij schrijft dat de auto inzakt.
Zijn prima tijden hoor, als je wilt dat de DS sneller van de laagste stand naar rijstand gaat kun je een CX pomp overwegen, niet meer authentiek wel een prima modificatie
Mijn DS 21 ligt al bijna sneller op haar reet dan ik kan uitstappen (zegt ook iets over mijn lichamelijke conditie trouwens) en knalt binnen 10 seconden (zonder viagra) omhoog, de break blijft een dag of 3 keurig en fier omhoog staan en doet er van de laagste stand tot rijstand een kleine minuut over, blijven toch wet vreemde karakter automobielen zal ik maar zeggen
Ik heb een Norton Manx en nog wat ander grote brommer spul waaronder een zeer betrouwbare Japanse fiets, dat ding doet het al als ik met de sleutels zwaai, de Manx is een eigenwijs Engels ding met karakter, en die rijdt eigenlijk het leukst van allemaal, elke keer weer een verassing
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Een Norton Manx is een racemotor uit lang vervlogen tijden, open klepveren en sturen als een scheermes in de boter. Past wel bij een DS.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Genoeg Engelse meuk weer.
Back on-topic!
Citroen!
Wat betreft de pomptijden daar kom ik op terug zodra ze uit de garage is. Het LHM lampje doet het gewoon. Er bleek duidelijk voldoende restdruk om niet op te lichten, pas roen het systeem drukloos was wilde ze weer oplichten. Een keer of 40 a 50 op de rem trappen bij motor uit deed hetzelfde gebeuren. Dat probleem is dus opgelost.
Vraag: bij citroworld en citrotech zijn de nodige stickers te krijgen voor onder de motorkap. Heeft iemand een plaatje waar Citroen de sticker voor het luchtfilter plaatste en de sticker voor het kleppendeksel?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Kan iemand mij de juiste volgorde van de retourleidingen op het vat geven voor een 67-er pallas hydraulique? Tot op heden heb ik geen eenduidig antwoord gevonden tussen WPHB onderdelen boek en internet sites. Mijn gok: aan de bovenzijde 2x centrifugaal regelaar, aan de onderzijde van links naar rechts: 1: veercilinders, 2: 4weg:stuurhuis,hoogteregelaar,hogedrukregelaar,block hydraulique, 3: Koppelingsregelaar, 4:Koppelingsvergrendeling, 5:Remservo
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op de agua.nu site, dan “DS-files”, is dit zeker te vinden.
Citroen!
dank heb het overzicht daar gevonden
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooie site, nietwaar?
Citroen!
@DriverD: Ja we hadden ook echte problemen. Inmiddels hebben we wat hydroliek revisie gedaan aan de voorzijde van de auto. Revisieveercilinders, nieuwe hoogteregelaar. Toen geconstateerd dat de stabilisatorstang lagerschalen versleten waren en nog wat stofhoezen dus dat ook gelijk vervangen. Bij het proefdraaien spoot de LHM in de rondte, de leiding tussen de veercilinders doorgeroest. Vervangen dus en toen ook maar gelijk de gashendelstang meegenomen want dat rubber was door de tand des tijds inmiddels ook wel slecht. Het goede nieuws, zojuist bij het proefdraaien alles dicht en een pomptijd rond de 2 minuten bij koude auto/ koude LHM. Dat voor een hydroliek niet slecht dus. Ze wordt nu weer in elkaar gebouwd en een dezer dagen kan ik dus weer rijden.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF












































Totaal aantal Berichten: 25731
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik denk dat er maar weinig mensen met een hydraulique zijn die een pomp interval van 2 minuten hebben!
Ze is weer terug, ze was gisteren nog even lastig. De bout van het stuur brak zodat de rechtuit stand niet meer te stellen was. Stuur er maar weer uit en een nieuwe bout erin. Maar ze staat er nu weer, pomptijden bij stilstand en warme olie rond de minuut. Ben er wel weer tevreden mee. Koud richting de 2 minuten, warm een minuut. Op naar de echte restauratie
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Nou we zijn begonnen. Citrosars is begonnen met de plaatwerkrevisie. Zie mijn website voor de laatste stand van zaken http://www.sandermullink.nl/ds
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF