9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
DS Mullink
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 16 augustus 2011 01:10 PM
  [ # 121 ]

Voor de voelermaat truck moet je daarvoor het systeem drukloos maken of in een bepaalde stand zetten?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10614
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 augustus 2011 01:12 PM
  [ # 122 ]

Drukloos maken, anders spuit de lhm er uit!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2011 05:07 PM
  [ # 123 ]
smullink schreef:

Ok,  kun je ons ook uitleggen waarom je dat denkt. Niet dat ik e niet geloof maar de redenatie erachter interesseert me ook

Hoogteregelaars lekken veel sneller dan veercilinders.

Citroen!

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 16 augustus 2011 05:30 PM
  [ # 124 ]

We gaan de hoogteregelaar vervangen zodra we met de restauratie beginnen van het plaatwerk. Dan is dat er toch allemaal af en dat scheelt weer wat in de kosten.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2011 05:34 PM
  [ # 125 ]

Goed plan.

Citroen!

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 17 augustus 2011 11:18 AM
  [ # 126 ]

VRijdag de onderzijde van de auto even nalopen en bijwerken. Wat is de beste plek voor het plaatsen van de kriksteun aan de achterzijde van de wagen? Voorzijde gewoon de kriksteunen lijkt me.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25723
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 augustus 2011 11:24 AM
  [ # 127 ]

Pootjes met blokjes hout onder de vierkantjes vlak voor de achterwielen. Op de hoeken zeg maar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 augustus 2011 12:40 PM
  [ # 128 ]

Voor zou ik ook niet blindelings op de kriksteunen vertrouwen….

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 augustus 2011 01:26 PM
  [ # 129 ]

Oprijbokken gebruiken?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 augustus 2011 01:36 PM
  [ # 130 ]

Wat je ook gebruikt om de auto omhoog te houden: Je kan nooit te veilig bezig zijn, wel te onveilig.

Citroen!

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 17 augustus 2011 01:51 PM
  [ # 131 ]

De gehele onderzijde (balken) zijn afgelopen jaar vervangen door nieuwe dus ik ‘vertrouw’ de kriksteunen wel, bovendien zet ik de auto op de hoogste stand en hoeven de wielen er niet af dus in principe is de hydroliek er ook nog als veiligheid. De achterzijde blijft daarbij zeker een dag op hoogte, de voorzijde zakt helaas wel een paar centimeter in na een aantal uren. Better save than sorry

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10614
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 augustus 2011 02:11 PM
  [ # 132 ]

Die hydrauliek zou ik als veiligheid niet meerekenen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25723
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 augustus 2011 02:14 PM
  [ # 133 ]

Inderdaad. Je hoeft maar een doorgeroeste leiding te hebben die knapt en BAM!! You’re Dead!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 17 augustus 2011 02:27 PM
  [ # 134 ]

Jongens, jongens. Niet zo pessimistisch. Als een auto op de brug staat is er ook geen extra vangnet, nu zetten we de auto op bokken en de hydroliek in de hoogste stand en nu zijn we opeens dood bij het minst of geringste.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25723
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 augustus 2011 02:32 PM
  [ # 135 ]

Tuurlijk wel! de brug kan niet zakken als je de verplichte veiligheden niet hebt omzeilt tenminste…

Bij mijn DS kanpte de achterrem leiding spontaan bij een remmentest voor de APK…Het kan dus zo maar dat je vering leiding knapt als je er 180 bar druk op zet (Hoogste stand)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook