




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dansen?
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25723
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
op en neer en op en neer! doe de hokipoki!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat doet een DS alleen als er lucht in de hoogteregelaar(s) zit, voor zover ik weet.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25723
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klopt. maar als je redeneert en de druk in je cylinder daalt doordat de cylinder lekt dan zakt je auto!! Tot de HR hem weer oppompt. Ergo het is zelden de cylinder die voor drukverlies in het hoofdsysteem zorgt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De auto in de hoogste stand plaatsen en afwachten of en wat er gaat zakken, geeft dat enig zicht op wat er aan de hand kan zijn?
Ik gok dat als de auto in de hoogste stand staat en daar een aantal uren (halve dag? hoe snel gaat dat?) in staat en er een lekkage is in de veercilinder of hoogteregelaar de auto terug zal willen corrigeren. Op het moment dat dat niet meer lukt omdat de voorraadbol leeg is zal de auto toch gaan zakken, correct? Staat de auto na een nacht nog steeds op dezelfde hoogte dan kan de lekkage niet komen door veercilinders en hoogteregelaars (en ook het stuurhuis in neutraal positie is dan uitgesloten) of de voorraadbol moet zo goed haar best kunnen doen dat de lekkage opgevangen kan worden…. Valide of niet?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er zijn zeer weinig DS-en die de hele nacht omhoog blijven staan. Een GS wel, maar een DS?
Zoals ik al schreef: De usual suspects zijn de remservo en het stuurhuis.
Overigens staat in het WPHB hoe je alle hydraulische componenten op lekkage kan testen.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25723
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het is anders. Als de druk wegvalt door lekkage in de cylinder zal de auto zakken. De HR detecteert dat na een bepaalde hoeveelheid zakken en zet de schuif open. De voorraadbol pomp de auto weer op enz… tot de voorraadbol leeg is en de auto definitief zakt. De praktijk is echter anders. het circuit waar de voorraadbol inzit is allang helemaal leeg als de auto aan het zakken is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Na 7uur in de hoogste stand is de voorzijde 4,5cm gezakt. De achterzijde 0cm. Na hoeveel tijd, beter gezet hoeveel moet een auto zakken voordat de hoogteregelaar zal proberen bij te regelen? Mag ik er vanuit gaan dat de voorraadbol inmiddels leeg is en bij regelen niet meer lukt (aan de voorzijde) of is het aantal gezakte cm’s nog te weinig om bij te regelen?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
In de hoogste stand valt er niet veel meer bij te regelen. Dan wordt er namelijk helemaal niet geregeld. De druk wordt er op gezet en ze stijgt tot ze niet verder kan. (Dat is waardoor in de hoogste stand er altijd druk op staat, ook met de wielen van de grond.) Zodra ze dan gaat zakken is dus de voorraadbol al leeg.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
De veercilinders voor hebben dus meer last van interne lekkage dan die achter zitten aangezien ze achter nog op hoogte staat. Correct? Nieuwe seals plaatsen dan maar als de cylinders er verder nog goed uit zien tenminste?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik zou eerder de hoogteregelaar voor verdenken…
Citroen!
Ok, kun je ons ook uitleggen waarom je dat denkt. Niet dat ik e niet geloof maar de redenatie erachter interesseert me ook
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Ik zou toch het stuurhuis even checken, aansluiting op het huis even “lossen” door de m5 moertjes wat los te draaien, voelermaatje ertussen, aandraaien en eens zien wat er dan gebeurt, dit doe je eerst bij de ene leiding doorvoer dan bij de ander, of even kijken als je het stuur eerst helemaal naar links hebt en dan naar rechts hebt, tel de seconden even tussen het aanslaan van de pomp
De hoogteregelaars van Citrotech zijn erg goed, maar ook daar kunnen foutjes insluipen dat zijn tenslotte ook maar mensen, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat daar het probleem inzit
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
@benjamin, de stuurhuistest met uiterste standen heb ik al gedaan maar at geeft geen verbetering in aanslatijd.
Inmiddels 16 uur later staat de achterzijde nog steeds. In de hoogste stand en is 0cm gezakt (hier zit de citrotech hoogteregelaar) en is de voorzijde 11,5 cm gezakt.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF












































Totaal aantal Berichten: 25723
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet het stuurhuis ook even helemaal afkoppelen. Voelermaatje tussen de aansluiting.
De hoogte regelaar is verdacht omdat de druk uit de veercylinder ook daar langs het asje kan wegvloeien.
Overigens zal de hoofdbol langzaam leeglopen, op een gegeven moment gaat dan de veiligheidsklep dicht zodat de veercylinders geen druk meer krijgen van de hoofdbol. Als de voorvering uieindelijk zover is gezakt dat de hoogte regelaar op OPEN staat, spoelt de restdruk uit de voorvering het circuit in en voedt de achter vering!! achter gaat ze dan weer omhoog! Als je dit dus doet in de hoogste stand, zal de voorvering helpen om de achterkant hoog te houden!
Je kan dat bij mijn SM mooi zien. die zakt namelijk in 30 minuten voor..Dit is niet erg. De pomp slaat namelijk pas na 1,5 minuut aan. In de hoogste stand om de 3,5 minuut.!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>