Oh man, jij ben ZO voor de bijl!















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
gompy58 schreef:mmmm
http://www.leboncoin.fr/voitures/235068464.htm?ca=17_s
hoe vlot is dat een diesel als dit ?
Gompy58 ter vervanging van de XM of er gewoon bij een mooie snelle diesel CX? (ff off-topic maar die xm in noord Frankrijk nog leeg getrokken?)
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
gompy58 schreef:mmmm
http://www.leboncoin.fr/voitures/235068464.htm?ca=17_s
hoe vlot is dat een diesel als dit ?
Meer koppel dan jouw V6

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Uit ervaring: als de brandweer en o zo soepel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hier een bijzonder vroeg exemplaar in een zo te zien zeldzame kleur Blue Lagune, maarja de staat waarin deze verkeerd is nou niet geweldig en hij staat een beetje ver weg.
Mark
CX 2000 pallas ‘78












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1200 euro, das best een dure sloper…
Wat een barrel.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik weet dat dit draadje niet echt bedoeld is voor onderdelen, maar afgaande op eerdere berichten van ons aller Leontien, leek me dit wel een verstandige post. Waren deze dingen niet achterlijk zeldzaam en dus heel erg duur?
Way out in the water, see it swimming.
gompy58 schreef:mmmm
http://www.leboncoin.fr/voitures/235068464.htm?ca=17_s
hoe vlot is dat een diesel als dit ?
kan prima mee met het hedendaags verkeer.
En met die km-stand en in die staat: hebbehebbehebbe ...
[zeur modus\]wel jammer dat er geen airco in zit[/zeur modus]
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gelet op de houderschapsbelasting vooral jammer dat ie van 1987 is…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Advertentie Dieseltje trd is weg, zeker al verkocht.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Yep, diesle is gone…
Kreeg overigens van la leo ook een leuke onder de aandacht gebracht. Ben er inderdaad wel uit. Vond ik eerst een cx maar een raar geval in vergelijking met een Xm ( al dat losse draadjes spul als er ergens een kap open ging) na er echter in te hebben meegereden en zelf achter het stuur te hebben gezeten is het wel duidelijk dat er iets gaat komen.
Ik had het overigens niet verwacht want de allereerste keer in een cx achterin in berlicum was geen succes maar dat bleek gewoon een kappote bollen wagen te zijn. Daarnaast vind ik de ruimte achterin sowieso erg matig.
besloten om mezelf een 3 tot 6 maandjes de tijd te geven om eens rustig rond te gaan kijken wat er te koop is en wat ik nu eigenlijk echt leuk vind. De ” hufter proof versie in de vorm van een TRS of de snelle luxe koets. Diesle of benzine… ook nog niet duidelijk.
Wel weet ik dat er eigenlijk wel een schuifdak in moet zitten hoewel de meesten me daar voor gek zullen verklaren of op zijn minst een airco ( liefst beidde..)
Ik ben echter eerst maar eens begonnen met het zoeken naar een slaapplaats voor een cx. Het zal een erbij auto worden die niet heel veel km’s gaat maken dus droog staan is belangrijk.
Voorlopig eerst maar eens flink wat draadjes lezen maar mocht ik wat moois tegen komen dan is een snelle slag best een optie. ( gebeurde ook met mijn witte dus…)
oh ja, die sloepr xm bleek een tct die de naam sloper eer aan deed. Had voor mij de juiste onderdelen als supervergrendeling en het originele alarm. Rens en ik hebben de boel kaal geplukt voor wat betreft de electronica voor een zeer leuke prijsje. Hier en daar moesten we wel wat amsterdamse zakjes opzij schuiven ... Ja ja, Holland? ja ja, dat kennen we, komen we regelmatig












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk
Als je zover ben, dan kan je natuurlijk even je eigen gezocht topic aanmaken
Als het een auto voor erbij is dan lijkt me een diesel waar je nog wegenbelasting voor moet betalen eigenlijk geen optie…

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive