
















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Nog even wat… Voor het verwisselen van de remschijf is het nodig dat ik de differentieel-as uit het differentieel-ashuis haal. (type waarbij remschijf vast zit op de as) Dit is een hele grote moer geborgd door een kleintje. Is hier speciaal gereedschap (lange pijpsleutel?) voor nodig?


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor de grote of voor het kleine moertje? Ik zou het moeten vragen aan degene die zo’n differentieel voor me aan het ombouwen is voor in mijn trax. Helaas kan ik deze vanavond niet bereiken.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Het kleine borgmoertje krijg ik makkelijk los met een verlengde kleine dopsleutel. De grote zou ik niet weten hoe dat moet. Dit is een erg grote moer die om de as heen zit. Volgens het handboek heb ik vervolgens ook nog een poelietrekker nodig…


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb het handboek in de auto liggen, maar als je dat zelf ook hebt hoef ik daar niet om te lopen. Het zijn allemaal passingen in het lager natuurlijk, daar zal de poelietrekker wel voor bedoeld zijn. Waarschijnlijk kun je er alleen maar bij als je een grote pijpsleutel over de as kunt schuiven?

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb een engelstalige onduidelijke pdf. Wellicht dat jouw handboek beter is. Het lijkt er inderdaad op dat er een gigantische pijpsleutel nodig is


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Weet je wat, ik loop nog wel even naar de CX.


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het boek heeft het over speciaal gereedschap 1770 T, oftewel gezien de afbeelding een pijpsleutel 44.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Aha… Bedankt voor de moeite..


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Graag gedaan.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Moet bij het groene gedeelte, afgezien van de papieren pakking, ook nog vloeibare pakking?
En centreert het differentieel tandwiel zich automatisch in het huis, bij het terugplaatsen van de differentieel-ashouders?
thanx

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De Brezan heeft ‘loctite 5922’ Is dat ook een goede keuze? Er staat wel iets op van flachendichtung














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
AZ schreef:De Brezan heeft ‘loctite 5922’ Is dat ook een goede keuze? Er staat wel iets op van flachendichtung
Dat heb ik ook wel eens gebruikt. Niet zo wild van…. ik zou zelf voor een versnellingsbak lekker 510 of 518 halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
AZ schreef:
Moet bij het groene gedeelte, afgezien van de papieren pakking, ook nog vloeibare pakking?
En centreert het differentieel tandwiel zich automatisch in het huis, bij het terugplaatsen van de differentieel-ashouders?
thanx
Ja en ja. Ik monteer zelf de papieren pakking helemaal niet maar dicht de zaak met easy-gasket. Een soort super-siliconen pakking.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Is de loctite 510 er ook niet voor geschikt? Ipv easy gasket…














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
510 of 518 kan beide. 518 is sterker geloof ik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste