11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
ID uit 61 erbij!!
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 oktober 2011 09:57 PM
  [ # 151 ]

Nog even wat… Voor het verwisselen van de remschijf is het nodig dat ik de differentieel-as uit het differentieel-ashuis haal. (type waarbij remschijf vast zit op de as) Dit is een hele grote moer geborgd door een kleintje.  Is hier speciaal gereedschap (lange pijpsleutel?) voor nodig?

Profiel  
 
Gepost: 24 oktober 2011 10:27 PM
  [ # 152 ]

Voor de grote of voor het kleine moertje? Ik zou het moeten vragen aan degene die zo’n differentieel voor me aan het ombouwen is voor in mijn trax. Helaas kan ik deze vanavond niet bereiken.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 oktober 2011 10:37 PM
  [ # 153 ]

Het kleine borgmoertje krijg ik makkelijk los met een verlengde kleine dopsleutel. De grote zou ik niet weten hoe dat moet. Dit is een erg grote moer die om de as heen zit. Volgens het handboek heb ik vervolgens ook nog een poelietrekker nodig…

Profiel  
 
Gepost: 24 oktober 2011 10:40 PM
  [ # 154 ]

Ik heb het handboek in de auto liggen, maar als je dat zelf ook hebt hoef ik daar niet om te lopen. Het zijn allemaal passingen in het lager natuurlijk, daar zal de poelietrekker wel voor bedoeld zijn. Waarschijnlijk kun je er alleen maar bij als je een grote pijpsleutel over de as kunt schuiven?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 oktober 2011 10:44 PM
  [ # 155 ]

Ik heb een engelstalige onduidelijke pdf. Wellicht dat jouw handboek beter is. Het lijkt er inderdaad op dat er een gigantische pijpsleutel nodig is

Profiel  
 
Gepost: 24 oktober 2011 10:46 PM
  [ # 156 ]

Weet je wat, ik loop nog wel even naar de CX.

Profiel  
 
Gepost: 24 oktober 2011 10:50 PM
  [ # 157 ]

Het boek heeft het over speciaal gereedschap 1770 T, oftewel gezien de afbeelding een pijpsleutel 44.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 oktober 2011 10:58 PM
  [ # 158 ]

Aha… Bedankt voor de moeite..

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 25 oktober 2011 01:20 PM
  [ # 160 ]

Moet bij het groene gedeelte, afgezien van de papieren pakking, ook nog vloeibare pakking?

En centreert het differentieel tandwiel zich automatisch in het huis, bij het terugplaatsen van de differentieel-ashouders?

thanx

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 25 oktober 2011 04:26 PM
  [ # 161 ]

De Brezan heeft ‘loctite 5922’ Is dat ook een goede keuze? Er staat wel iets op van flachendichtung

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2011 04:50 PM
  [ # 162 ]
AZ schreef:

De Brezan heeft ‘loctite 5922’ Is dat ook een goede keuze? Er staat wel iets op van flachendichtung

Dat heb ik ook wel eens gebruikt. Niet zo wild van…. ik zou zelf voor een versnellingsbak lekker 510 of 518 halen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2011 04:55 PM
  [ # 163 ]
AZ schreef:

Moet bij het groene gedeelte, afgezien van de papieren pakking, ook nog vloeibare pakking?

En centreert het differentieel tandwiel zich automatisch in het huis, bij het terugplaatsen van de differentieel-ashouders?

thanx

Ja en ja. Ik monteer zelf de papieren pakking helemaal niet maar dicht de zaak met easy-gasket. Een soort super-siliconen pakking.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 14 januari 2012 08:15 PM
  [ # 164 ]

Is de loctite 510 er ook niet voor geschikt? Ipv easy gasket…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 januari 2012 10:17 PM
  [ # 165 ]

510 of 518 kan beide. 518 is sterker geloof ik.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook