4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
mogelijkheden CX V6 automaat
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 december 2005 08:28 PM
  [ # 46 ]

mischien een rare gedachte, maar ik weet dat je zo de RDW (kunt ) omzeilen.

het subframe van de CX is (zonder de carros) dat frame voor en eraan vast zitten die enorme langsliggers .
alwaar de achterwielophanging aan vast geplat zit.

als je nu die langsliggers afzaagt, en er aan de voorkant weer aanhangt, draai je effectief het frame om, daardoor komt je blok aan de andere kant te liggen,en kan je (met wat aanpassingen aan de carros) mischien eea wel passend krijgen.

als je bv kijkt naar die KITcar’s die bouwen een tuut puur en alleen met de wielophangingsdelen van een bestaande auto, het framewerk ed is min of meer vrij, zolang de wielbasis ed maar niet veranderd.

er zit daar ergens een gaatje in het maasje.
mischien dus dat je eens met een kitcar fabrikant in de clinch moet gaan.

ik heb diverse tuuts gezien op custemcars show’s waarvan het hele framewerk subframe gebeuren compleet was verbouwt.
en toch op kenteken.

greets van wupke:die ook wel eens de RDW een hak zet gniffel hihi Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 december 2005 04:29 AM
  [ # 47 ]

@Sans, Je virendjes van de garage hebben het mis bij de V(R)6 van VW. Die heeft geen ovale zuigers, het is een V6 motor met een zeer smalle blokhoek (15graden) zodat beide cylinderbanken een kop kunnen delen. Een vrij onhandige constructie omdat er:

[list]geen plaats is tussen de cylinderbanken (voor een inlaatsysteem, compressor of ander leuks)
de kop over de twee rijen heen gevouwen is (met allerlei thermische problemen vandien)
weinig plaats is voor inspuiting en distribuitie[/list:u]

het heeft dus ook 7jaar geduurd voordat er een 24 kleps versie kwam. En hhet kosste VW veel moeite om aan de emissie-eisen te voldoen.

btw, mijn moeder heeft een Corrado VR6 gehad, dat ging erg snel stuk (wel 190pk uit 2.9L.. Wink )

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 december 2005 03:39 PM
  [ # 48 ]
PHoskam schreef:

heb nl. een andere motor gekocht en dat gaat zoals zo vaak gepaard met een grotendeelsdeels lege beurs

wat voor n motor?  Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 december 2005 04:03 PM
  [ # 49 ]
eviltwin schreef:

@Sans, Je virendjes van de garage hebben het mis bij de V(R)6 van VW. Die heeft geen ovale zuigers, het is een V6 motor met een zeer smalle blokhoek (15graden) zodat beide cylinderbanken een kop kunnen delen. Een vrij onhandige constructie omdat er:

[list]geen plaats is tussen de cylinderbanken (voor een inlaatsysteem, compressor of ander leuks)
de kop over de twee rijen heen gevouwen is (met allerlei thermische problemen vandien)
weinig plaats is voor inspuiting en distribuitie[/list:u]

het heeft dus ook 7jaar geduurd voordat er een 24 kleps versie kwam. En hhet kosste VW veel moeite om aan de emissie-eisen te voldoen.

btw, mijn moeder heeft een Corrado VR6 gehad, dat ging erg snel stuk (wel 190pk uit 2.9L.. Wink )

Niettemin, het is dus wel een hele smalle V6 die het gestelde probleem op zou kunnen lossen dus. Ik weet niet of de VR6’en storingsgevoelig zijn - dat zou een argument er tegen kunnen zijn. Hoever de cylinderbanken uit elkaar staan was de beperkende factor was bij het passen van de PSA V6 dus wellicht kan dit wel. Dan heb je een 2.9 liter V6 motor met 190pk in je CX liggen, misschien is het de oplossing die Patrick zoekt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 04 december 2005 11:54 PM
  [ # 50 ]

wat voor n motor?  Wink

Het is net als auto’s er is maar een merk(maar dat weet jij wel Wink ), dus een 998 met schuifschade, die van de winter weer hersteld word.

vwb een CX V6, denk dat ik dat laat varen en er een keer een GTI T2 bijneem, vind het zonde om de prestige weer te slopen om er een v6 in (proberen)  te leggen.

enne by the way, als het aan mij ligt liever geen V6 dan een VW (volkomen waardeloos) V6 Wink

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2005 11:48 AM
  [ # 51 ]

hmm, ik dacht dat ik vaak berichten hoorde dat die VR6 juist een betrouwbaar blok was van VW…
heb je niet een 2.8 en een 2.9 dat daar misschien verschil in zit?

als je er een V6 in gaat lepelen hoef je toch ook niet met een T2 te beginnen, een normale GTi of een TRS moet toch ook voldoende zijn?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 december 2005 04:38 PM
  [ # 52 ]

Gti T heeft een wat ander onderstel, dikkere stabilisator stange en meer druk op de bollen bv. Dus als je boven de 170pk gaat is dat waarschijnlijk wel raadzaam als basis…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2005 05:48 PM
  [ # 53 ]
sans-pareil schreef:

Gti T heeft een wat ander onderstel, dikkere stabilisator stange en meer druk op de bollen bv. Dus als je boven de 170pk gaat is dat waarschijnlijk wel raadzaam als basis…

oke, dat veer systeem iets aangepast was wist ik wel.
maar als het hele onderstel meer gemaakt is op snelheid dan snap ik het uitgaanspunt wel Smile

jammer, want T2 blijft toch al bijzonder model
zo zonde als er weer 1 minder is..

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 december 2005 07:13 PM
  [ # 54 ]

De GTiT heeft minder druk op de bollen (is dus iets stijver)


De VR6 was er als
Arrow  2.7 voor de Golf (170pk)
Arrow  2.9 voor o.a. de Corrado (190pk)
inmiddels zijn er nog wat meer varianten, bijv.:
Arrow  3.2 (o.a. Golf, Cayenne 250pk)
Arrow  3.6 (USA Passat)

De lage betrouwbaarheid zit hem in de constructie, het moet gewoon een keer fout gaan…

Ik denk bovendien dat dit blok, als het al erin kan, niet echt bij het karakter van de CX past. VW refereert er tegenwoordig wel aan als V6 maar het rijdt veel meer als een 6in lijn, m.a.w. weinig koppel onderin, dat ding gaat pas echt lopen boven 4000tpm.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2005 07:20 PM
  [ # 55 ]
eviltwin schreef:

Ik denk bovendien dat dit blok, als het al erin kan, niet echt bij het karakter van de CX past. VW refereert er tegenwoordig wel aan als V6 maar het rijdt veel meer als een 6in lijn, m.a.w. weinig koppel onderin, dat ding gaat pas echt lopen boven 4000tpm.

Ja dat weinig koppel onderin klopt. Een hele tijd geleden heb ik een keer in een Sharan VR6 gereden en dat ding moest je flink op toeren houden om een helling op te komen. Had absoluut niks van het smeeuige en soepele karater dat ik van mijn BX 14 toen gewend was. Daarentegen, als je flink doortrok, dan ging ie er nog best hard van door voor zo’n zware bak.

Al met al kun je die 170 pk net zo makkelijk uit een 4 cilinder turbo toveren en is het koppelverloop nog mooier ook. Meja, dan heb je nog geen automaat er achter hangen.

Profiel  
 
Gepost: 05 december 2005 08:37 PM
  [ # 56 ]
sans-pareil schreef:

Gti T heeft een wat ander onderstel, dikkere stabilisator stange en meer druk op de bollen bv. Dus als je boven de 170pk gaat is dat waarschijnlijk wel raadzaam als basis…

eviltwin schreef:

De GTiT heeft minder druk op de bollen (is dus iets stijver)...

 

De GTiTurbo (de GTi en de turbo diesels ook dacht ik) hebben zwaardere stabilisator stangen.
De druk is op de bollen is voor alle CX’n gelijk 75 bar voor, 40 bar achter met uitzondering van de break die heeft achter 35 bar en deelbare bollen.
Het verschil van veereigenschappen zit in de stabilisator stangen en de dempers in de veerbollen. Ook geven de TRX banden een stugger veer karakter.
Dus opletten welke bollen je plaats op een GTiT…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2005 09:44 PM
  [ # 57 ]

hmm ik ga ook even proberen mee te denken..

is een 6 cilinder in line niet iets?
qua formaat dan, als een V6 nu te groot is.

nu ga ik misschien iets fouts zeggen:
maar is dan een BMW blok niet iets?
die hebben eigenlijk zowat alles 6 cilinder inline.
denk dat BMW toch wel erg betrouwbare motoren ook heeft.

niks moet hoor, maar misschien kan je eens die richting uit kijken Smile

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 05 december 2005 11:01 PM
  [ # 58 ]

Als er geen psa V6 in past gaat het niet door,ik ga geen cx ombouwen met niet psa onderdelen, dus als er een T2 komt blijft dit een 4 cilinder turbo met na verloop van tijd enige aanpassingen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 december 2005 12:16 PM
  [ # 59 ]
arjan_verkade schreef:

hmm ik ga ook even proberen mee te denken..

is een 6 cilinder in line niet iets?
qua formaat dan, als een V6 nu te groot is.

nu ga ik misschien iets fouts zeggen:
maar is dan een BMW blok niet iets?
die hebben eigenlijk zowat alles 6 cilinder inline.
denk dat BMW toch wel erg betrouwbare motoren ook heeft.

niks moet hoor, maar misschien kan je eens die richting uit kijken Smile

Weet je wel hoe lang die blokken zijn???? Bij Volvo hebben ze bij de S80 2.9 en T6 het 6 cilinder in lijn blok dwars gehangen en die wagens hebben een draaicirkel van 15 meter (de 960 met dezelfde motor in lengterichting heeft een draaicirkel van 9,5 meter…....)

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2005 02:38 PM
  [ # 60 ]
Willem schreef:
arjan_verkade schreef:

hmm ik ga ook even proberen mee te denken..

is een 6 cilinder in line niet iets?
qua formaat dan, als een V6 nu te groot is.

nu ga ik misschien iets fouts zeggen:
maar is dan een BMW blok niet iets?
die hebben eigenlijk zowat alles 6 cilinder inline.
denk dat BMW toch wel erg betrouwbare motoren ook heeft.

niks moet hoor, maar misschien kan je eens die richting uit kijken Smile

Weet je wel hoe lang die blokken zijn???? Bij Volvo hebben ze bij de S80 2.9 en T6 het 6 cilinder in lijn blok dwars gehangen en die wagens hebben een draaicirkel van 15 meter (de 960 met dezelfde motor in lengterichting heeft een draaicirkel van 9,5 meter…....)

nee, geen idee Smile

was zomaar een ideetje Smile
maar zoals gezegd als het geen PSA blok is gaat het feest niet door Wink

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook