Waarom ik me niet zo druk maak over dat lagerverhaal is dat ik toegang (voor een onweerstaanbare prijs) heb tot handgemaakte lagers waarvan de compositie kan worden aangepast (Klint motorenrevisie)
als sluitende filosofie heb ik zoiets van , als er een CX-blok in moet om goed te zijn , kan ik er even goed een toyota camry of porsche 3L turbo uit 944 inhangen en dat aanpassen ...












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik vind het dapper en denk dat guy er voldoende over nadenkt! iedereenmag doen met de adviezen wat hij wil!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GuyTDi schreef:Waarom ik me niet zo druk maak over dat lagerverhaal is dat ik toegang (voor een onweerstaanbare prijs) heb tot handgemaakte lagers waarvan de compositie kan worden aangepast (Klint motorenrevisie)
...
Klint is op de fles hé
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_tsv/tsv_frame_all.pl
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tsjonge - wordt wel een projectje. Sinds ik zelf in een CX turbo rijdt lijkt het mij ook errug leuk om dat in een DS mee te maken. En ik had een 23, die toch heel best met het verkeer mee kwam.
Het gerucht gaat dat een 21 blok thermisch net iets meer kan hebben dan een 23. Er zijn mensen die voor zware belasting de 21 een betere keus vinden.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Een 944 3.0 liter 4 cylinder met een bak uit een 911 zou wel leuk zijn natuurlijk als er een andere motor in gaat. Die 3.0 liters zijn trouwens debiel lang, langer bijvoorbeeld dan een audi 5-cylinder. Porsche 911 bakken zijn ook langer achter de aanderijfas dan DS bakken dus ik denk dat je het dan niet erg moet vinden als er een stukje blok in je passagiersruim staat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
waterman schreef:GuyTDi schreef:Waarom ik me niet zo druk maak over dat lagerverhaal is dat ik toegang (voor een onweerstaanbare prijs) heb tot handgemaakte lagers waarvan de compositie kan worden aangepast (Klint motorenrevisie)
...
Klint is op de fles hé
![]()
Werner , de ex zaakvoerder is een ex-baas van mij en een ongelofelijke rotvent. Een bedrijfsfaling wens je niemand toe maar ik ben om eerlijk te zijn ook niet verbaast…
Ik heb er wél veel geleerd én gestolen met mijn ogen
om ff te verduidelijken , er komt dus géén andere motor in mensen, als of wanneer ik mijn DS-blok aan diggelen rijd zal er nog geen vreemd merk in de wagen komen , dan doe ik nog liever een 3L V6 uit een XM
Maar zou je dat passend kunnen maken zonder zeer ingrijpende veranderingen aan het chassis?
Er zijn heel veel motoren die je met wat professioneel beunwerk wel in de DS zou kunnen hangen, maar het merendeel draait andersom.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is al eerder gedaan. De XM V6 met een Merak bak. De XM draait de verkeerde kant op maar de merak bak maakt dat goed.
Het past in een SM maar niet in de DS denk ik…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
porsche 911 bak lost draairichting op en orientatie is goed. nog even de remklauwen er op kitten en je bent in business .
Een ES9J4 zou ook wel wat zijn in een DS. Ik heb het nog nooit gemeten, maar naar mijn gevoel zou de 60 graden hoek je clearance moeten geven over de draagarmophanging, en omdat ie wat korter is kan je die porsche 911 bak misschien ook wel kwijt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Veel zal dan toch ook afhangen van de orientatie van de uitgaande aandrijfassen ten opzichte van het koppelingshuis. Als de bak alleen voor de aandrijfassen langer is, is het een kwestie van past het in de neus, is hij achter de assen ook langer, dan gaat je blok naar achteren…


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Achter de assen langer… dus een korter blok zoals een ES9 is dan misschien wel een leuke oplossing. Anders kan een VR6 vast ook wel…. of misschien dan liever een R32.
Maar goed, we dwalen alweer af geloof ik…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Als ik het écht voor het zeggen had zou ik een Mazda RX7 blok erin doen of de oorspronkelijk bedoelde platte 6 uit ee subaru SVX oid ...
Mààr , het wordt dus een DS blok , alleen de vraag , 21 of 23 ?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zoals ik al eerder schreef: neem een 21 blok. De voeringen zijn dikker, de randen waar de cilinderbussen op staan zijn dikker en de koeling kan meer hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
charlesdegaulle21 schreef:Is dat niet een beetje appels met peren vergelijken? In die DS ligt toch een CX motor ipv een ‘getuned’ DS 21 of DS 23 blok. (en nu niet gaan zeggen dat een CX 2500 ook in de basis een doorgetunede DS motor zou zijn;)).
Ik vergelijk niks.
Ik gaf alleen een link naar een ds waar ook een turbo ingeschroefd is.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
GuyTDi schreef:Benzineleiding en LPGleiding wordt vergroot naar 8mm en een retour voor benzine wordt voorzien ook in 8mm (te kleine retour zou ervoor zorgen dat m’n injectoren open kunnen blijven staan en vapourlock van verhitting door de pomp die te hard moet werken.
Dit snap ik niet, waarom zou je pomp harder moeten werken, dit klinkt niet als zuiniger rijden zoals je eerder als argument noemt in je topic?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!