






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Yep:
Mooi poetsproject (en wat al niet meer )
Deze hoef je niet meer te poetsen!
TRXjes los verkopen en je hebt een goedkope diesel…?
Gegarandeerde errug lage kmstand
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel weer raar dat er op een auto met zo’n lage km stand dan weer een serie 2 spiegel zit…
Verder mooi ding
Ik geloof geen fluit van die kilometerstand…























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik zie nu dat de grille ook niet origineel is voor een ‘79er…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa


































Totaal aantal Berichten: 15743
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die diesel is natuurlijk wel een mooi ding. Exact dezelfde heb ik al eens versleten

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vandaag even wezen kijken bij de Familiale.
Zonder meer een nette auto. Een krasje hier, een putje daar, slijtplek op de zitting van de bestuurdersstoel (maar niet door en sowieso geen reden om een auto te laten staan). De bekleding op de zijpanelen bij de 2e achterbank is wat vies, waarschijnlijk als gevolg van ooit lekkende zijruitjes. Tapijt aan bijrijderszijde was vochtig bij de middenconsole, dus mogelijk een lekke kachelradiateur. Rest van het interieur erg netjes, alles heel.
Onderzijde zat netjes in de dinitrol (je kon de leidingen nog van de langsliggers onderscheiden ), hier wel een paar kleine bijwerkplekjes maar niets waar je (ik) een CX om zou laten staan. Nette motorruimte. Niet gereden, maar de verkoper haalde meteen de sleutels (geen groene platen bij de hand maar starten was geen bezwaar - en geen probleem, even gloeien en takketakketakke lopen maar) en een indrukwekkende map met onderhoudshistorie. Auto is ingeruild op een XM en van een CX-clublid geweest.
Ik begin niet opnieuw over de taxatiewaarde (al blijf ik van mening dat) maar de vraagprijs lijkt me correct (en er kan onderhandeld worden). Tis dat ik een gewone break gaver/handiger/mooier vind. En geen geld meer heb…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zat er eigenlijk nog garantie op ? 3 maand of zo?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Garantie? Op een auto van meer dan 20 jaar oud?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Garantie? Op een auto van meer dan 20 jaar oud?
Soms heb je dat nog,en voor 9 mille mag dat ook wel
Heb het natuurlijk niet over plotseling invallende roest gaten
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind niet dat de prijs bepaald of er garantie kan worden gegeven. Daarbij kost die CX geen 9 mille. Ik zou zelf pas garantie op een auto geven als die door mijzelf gerestaureerd is en ik weet wat er mee gebeurd is. Maar dan nog. Op mijn Ds cabrio heb ik zelfs geen garantie gegeven
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Doe ik straks bij mijn dame ook niet hoor
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
25trd schreef:
Bij die ben ik drie weken geleden wezen kijken. Leuke auto en mocht mee voor 1200. Nu beiden voor 1200. De grijze diesel is een leuke auto maar wel met nog behoorlijk wat werk. Alle deuren onderaan rot, voorschermen onderaan rot, beide kanten gaten in de voetenbak en de acubak krokant. Verder rondje motorsteunen, geen CT terwijl de advertentie zegt van wel, hele motorruimte vet, nieuwe uitlaat nodig vanaf het flexibele stuk en staat al twee jaar stil. De andere is een smalspoor goude 2 liter. Leuk ding maar nog rotter dan de eerste. Dus hoogstwaarschijnlijk niet meer dan onderdelen donor. Aardige mensen. Is altijd bereden door de ouwe heer/dame maar meneer is nu overleden en mevrouw rijdt in een saxootje. De diesel zou voor iets minder wel een leuke projectje zijn zeker gezien de kilometerstand.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 24-12-2008
- 2CV 2CV6 Special
- GS/GSA X
- GS/GSA GSA Service
Mulder schreef:Vandaag even wezen kijken bij de Familiale.
Zonder meer een nette auto. Een krasje hier, een putje daar, slijtplek op de zitting van de bestuurdersstoel (maar niet door en sowieso geen reden om een auto te laten staan). De bekleding op de zijpanelen bij de 2e achterbank is wat vies, waarschijnlijk als gevolg van ooit lekkende zijruitjes. Tapijt aan bijrijderszijde was vochtig bij de middenconsole, dus mogelijk een lekke kachelradiateur. Rest van het interieur erg netjes, alles heel.
Onderzijde zat netjes in de dinitrol (je kon de leidingen nog van de langsliggers onderscheiden), hier wel een paar kleine bijwerkplekjes maar niets waar je (ik) een CX om zou laten staan. Nette motorruimte. Niet gereden, maar de verkoper haalde meteen de sleutels (geen groene platen bij de hand maar starten was geen bezwaar - en geen probleem, even gloeien en takketakketakke lopen maar) en een indrukwekkende map met onderhoudshistorie. Auto is ingeruild op een XM en van een CX-clublid geweest.
Ik begin niet opnieuw over de taxatiewaarde (al blijf ik van mening dat) maar de vraagprijs lijkt me correct (en er kan onderhandeld worden). Tis dat ik een gewone break gaver/handiger/mooier vind. En geen geld meer heb…
Beste Mulder,
Mag ik vragen waarom je naar een CX gaat kijken die je toch niet wilt kopen?
Dat is toch zonde van jouw tijd en zeker van de verkoper?
Groet,
Joost

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat mag je vragen.
Ik moest bij de bouwmarkt zijn, deze garage zit daar om de hoek. Daarbij was ik n.a.v. de discussie hier wel benieuwd naar deze auto (ik vind hem bijzonder genoeg) en mag ik graag naar een CX kijken dus een verspilling van mijn tijd is het in ieder geval niet. De auto bleek helemaal vooraan de weg te staan. De verkoper kwam vervolgens direct en ongevraagd met de documentatie aanzetten en bood aan de sleutels te halen. Dan zeg ik geen nee. Ik heb een leuk kwartiertje gehad waarbij ik ook de tijd van de verkoper niet heb verspild want die liet me graag alleen met de auto. Ik zie er zeer betrouwbaar uit.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 24-12-2008
- 2CV 2CV6 Special
- GS/GSA X
- GS/GSA GSA Service
Mulder schreef:Dat mag je vragen.
Ik moest bij de bouwmarkt zijn, deze garage zit daar om de hoek. Daarbij was ik n.a.v. de discussie hier wel benieuwd naar deze auto (ik vind hem bijzonder genoeg) en mag ik graag naar een CX kijken dus een verspilling van mijn tijd is het in ieder geval niet. De auto bleek helemaal vooraan de weg te staan. De verkoper kwam vervolgens direct en ongevraagd met de documentatie aanzetten en bood aan de sleutels te halen. Dan zeg ik geen nee.
Ik heb een leuk kwartiertje gehad waarbij ik ook de tijd van de verkoper niet heb verspild want die liet me graag alleen met de auto. Ik zie er zeer betrouwbaar uit.
Haha, ok!
Begrijp ik, ik kijk ook graag naar een CX! Eigenlijk bijna alle Citroëns!
Groet,
Joost