Nou daar gaan we:
@waterman: heb bij “mijn"schade man anti-dreun matjes besteld 50x50 cm die hij ook in nieuwe deuren plaatst
@graddus : ben net thuis…..pffff
@walter : hoe zou jij het allemaal isoleren?
@adiante : RVS geeft z’n warmte slechter af, daarom ben ik voorstander van een uitlaat die van af de 2e pot pas rvs wordt, dwz de 4 pijpen en de achter dempers van rvs.
@paso : die zit er standaard boven (vanaf de vlampijp tot de tweede pot = dwars pot)
gr Mark
Oja voor ik naar wauters ging… ook nog wat nuttigs gedaaan: met een camera de balken gecontroleerd op plekken:
Ik moest de camera een beetje schuin houden om een klein beetje fatsoenlijk beeld te krijgen om het netjes op de foto te krijgen, maar ik kan ieder verzekeren dat het er uit zag als nieuw!!!
gr Mark
Interessante discussie.
Ik heb inmiddels ook flink wat 50x50 antidreunplaten geplaatst, ben benieuwd welke plaatsen ik nog vergeten ben.
Het werkt wel, bij mijn DS had ik dit in combinatie van “ondertapijtmatten” tussen dashboard carrosserie geplaatst.
Het was al een dit bekleedde pallas, maar daarna nog stiller…
Heeft iemand voorbeelden van hoe je de tunnel thermisch kunt isoleren?
Zou het helpen om een soort stralingsplaat te plaatsen zoals tussen motor en schutbord zit?














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mark sm schreef:
@waterman: heb bij “mijn"schade man anti-dreun matjes besteld 50x50 cm die hij ook in nieuwe deuren plaatst
Mark: op de vlakke vloerdelen moet spul met een hoge dichtheid/gewicht van minimaal een centimeter dik.
Ik heb destijds hier wat meuk gehaald en dat scheelt echt veel in vergelijking met alleen dat antidreunspul wat in deuren enzo zit: http://www.akoestiekwinkel.nl/rijgeluid.html
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK, orgineel zat hier niets, behalve de matten natuurlijk. Hier ga ik achteraan. Wat ik wel heer raar vind is dat er eigenlijk een “dubbele” bodem in zit op het deel voor de voorstoelen. Het lijkt niet orgineel…
gr Mark
Bij mijn auto zit die dubbele bodem ook.






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De originele eerste knalpot heeft zelf nog een laagje asbestplaat
onder een dubbele schaal rondom de pot .
Onder de wagen zit nog een aluminium hitteschild boven de eerste pot .
Heel het motorcompartiment heeft een alu schild met daarachter nog islolatie .
De uitlaatpijpen hebben in het motorcompartiment nog extra ( weer met asbest ) schilden .
Maar dat blijkt allemaal niet genoeg te zijn ..... voor onze hedendaagse normen !
Een DS kon je ook niet met blote voeten gas geven omdat de pedaal te warm is ..
@ Waterman : dat verklaard waarom jou wagen zoveel stiller is binnenin
Walter
Meten is weten , gissen is missen












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:mark sm schreef:
@waterman: heb bij “mijn"schade man anti-dreun matjes besteld 50x50 cm die hij ook in nieuwe deuren plaatst
Mark: op de vlakke vloerdelen moet spul met een hoge dichtheid/gewicht van minimaal een centimeter dik.
Ik heb destijds hier wat meuk gehaald en dat scheelt echt veel in vergelijking met alleen dat antidreunspul wat in deuren enzo zit: http://www.akoestiekwinkel.nl/rijgeluid.html
Werk je ook met die Vibraflex voor de deuren? Is dat aan te bevelen?














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, de deuren heb ik gewoon met spul van innotek dichtgemaakt.
dat zit ook in de xm bv.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tijdens het demonteren van de type-schildjes op de c-stijlen, draaide ik 3 van de 4 boutjes af.
Om niet te moeten klooien als de auto gespoten is, met alle mogelijke schade die je kan veroorzaken met zo’n klusje, heb ik de draadpropjes maar eerst vervangen. Het setje is van Masterfix en stel je in volgens een tabel die bij de verschillende draadpropen geleverd wordt. Het voorste deel van het draadpropje stuikt op en klemt zich vast in het voorgeboorde gat.
gr Mark
mark sm schreef:
enkele aanpassingen: dynamo met ingebouwde regelaar (D+ omleggen voor controle-lampje), fans ook van binnenuit direct aan kunnen sturen, verlichtings relais, contact geschakelde spanning voor bobine, airco, extra draden v.a. smeltzekering naar binnen 2x. Voor deze laatste paar aanpassingen komt er 1 extra stekker in het linker voorscherm, naast de gele en witte orginele..
Hoi Mark,
Ik las je verslag van de aanpassingen in de kabelboom.
Ziet er erg goed uit!
Kan ik een paar vragen stellen? (ik heb mijn kabelboom nu ook uit elkaar en klaarliggen voor verschillende aanpassingen).
Heb je een schema gemaakt van de aanpassingen, en zou ik dat ook kunnen gebruiken?
En, heb je ook aanpassing gedaan zodat de benzinepomp uit gaat als de motor niet draait?
Alvast bedankt!
Groet,
Maart
Tja Maart, Eigenlijk was ik ooit van plan een volledig nieuwe kabelboom te maken, dit werd mij echter afgeraden door Waterman, Daar had hij eigenlijk wel een goede en simpele reden voor; als je van je nieuwe (lees: zelfontworpen) kabelboom geen exact en duidelijk schema maakt krijg je grote problemen bij een storing in de toekomst.
En daar heeft hij wel een goed punt. Dus wat heb ik gedaan: de kabelbomen op een plaat gespannen en volledig afgepeld. Op de plaat geschreven waar de stekkers voor dienen en vervolgens een plan gemaakt wat ik wilde aanpassen.Een deel van mijn kabelboom was ook nog verbrand dus die draden moesten zowiezo vernieuwd worden.
Wat is er dan aangepast: de ramen, relais gestuurd, schema heb ik voorhanden; in de kabelboom zijn extra gezekerde + draden aangebracht om diverse relais te schakelen ; verlichtingsreais aangebracht (alleen groot licht is orgineel via relais geschakeld) ; aanpassingen voor dynamo, airco, fans, en zo nog wat zaken.
De gevarenlichten kun je naast de kabelboom maken, plug and play. Als je een stap verder gaat kun je je parkeerlichten schakelen met je richtingaanwijzerschakelaar.
Dus het is gemaakt op het bestaande schema met hier en daar wat aanpassingen.Het is wel zo gedaan dat alle kleuren stekkers orgineel zijn gebleven
De pomp schakelt bij mij via een relais na contact, dus die blijft wel draaien als het contact aan staat maar zonder lopende motor . Wat je ook kunt doen is via een LPG relais je pomp aansturen, dan draait de pomp alleen als de motor draait.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
gr Mark
Hoi Mark,
Dank je voor de duidelijke uitleg!
Lijken me inderdaad allemaal verbeteringen die ik ook wil gaan doen.
Ik ga beginnen om mijn elektrisch schema aan te passen en alle relais te vervangen.
Heb je de aanpassingen op het schema digitaal beschikbaar?
Dan heb ik wel interesse!
De relais wil ik vervangen omdat er een paar zijn met wat smelt- en roestsporen.
Ik kan kiezen tussen de relais van de Franse SM club en deze:
http://www.rdae.nl/relais-houders/minirelais-houders/2152-relais-maak-12v-40a/product_info.php/cPath/51_76/products_id/1335
Wat zou jij adviseren?












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ken de relais van de franse club niet maar die zijn waarschijnlijk origineel zodat het ‘echt’ lijkt. Relais die bekrachtigd blijven moet je van een goed merk nemen. Dus Bosch of iets dergelijks. Relais die af en toe werken kan je van mindere chinese kwaliteit nemen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik hou van orginaliteit maar dan wel in een modern -lees bedrijfszeker- jasje.
Dus heb ik het volgende gedaan met mijn hella relais:
Het oude relais open gemaakt en de oude spoel + schakelaar er afgehaald zodat ik een lege voetplaat heb, vervolgens aan de pennen van een relais wat draden gesoldeerd en die vervolgens weer aan de voetplaat gezet. Hier en daar een dotje kit om het relais vast te zetten en je hebt nu een goed relais in een orginele mantel.
gr Mark