2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
startmotor klaar, nu waterlek ...
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 februari 2012 01:24 AM
  [ # 16 ]

Al de verschillende contacten waren wel erg vies roestig.  Ik heb al de ogen en moeren vervangen, en de test met een accu gedaan. Verder heb ik binnenin het bakelieten huisje de koperen (?) plaat opgepoetst, die leek me eerder ingebrand.  Nu blinkt ook die weer als een spiegel.  Dit geeft blijkbaar onmiddellijk heel sterk en goed contact.
Nu is het natuurlijk nog afwachten wat er morgen gebeurd met de nieuwe draden , gemonteerd in de auto.  Maar als het rechtstreeks vanop de batterij werkt, waarom zou het in de auto dan niet werken ?!

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 09 februari 2012 01:53 AM
  [ # 17 ]

Dat is een nogal groot verschil, Jef. Nu draait de starter onbelast, ingebouwd moet hij een grote zware motor met koude dikke olie ronddraaien. Heb je de startmotor ook van binnen bekeken na weghalen van de achterkant? De koolborstels moeten goed contact kunnen maken met de collector, daar gaat heel veel stroom doorheen als de starter zwaar belast wordt.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 februari 2012 08:06 AM
  [ # 18 ]

Dat kan ik nog altijd doen.  Mijn nieuwe buurman is electronica-specialist en die had dat ook al vermeld.  Maar hoe krijg ik dat scheeltje er af ?
Ik heb de twee moeren nr 11 er af gehad, maar dan kan ik nog altijd niet in de startmotor kijken.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 februari 2012 05:35 PM
  [ # 19 ]

Dus ik zie dat ik vanmorgen toch de juiste vraag gesteld had. Hoe gaat dat scheeltje achterop de startmotor er af ?  En,  de dikke draad vervangen door draad van 35mm²?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2012 06:03 PM
  [ # 20 ]

Moet er zo af komen.

Ja 35 is lekker dik!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 februari 2012 10:28 PM
  [ # 21 ]

Het is gemaakt ! De startmotor zit er weer in, proper en nieuw bekabeld en de auto start terug.  Het lijkt zelfs vlotter rond te gaan dan voorheen, mogelijk door de nieuwe draden ?
Enfin, wat een ellende was dat, maar goed dat het weer gelukt is !

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 09 februari 2012 11:50 PM
  [ # 22 ]

Blijf die dame kietelen en je wordt elke keer weer opnieuw beloond very good

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 10 februari 2012 12:11 AM
  [ # 23 ]

Heb je het achterkantje nog los gekregen? Hoe zag het er daar binnen uit?
Mooi dat ie het weer doet!

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 februari 2012 10:27 AM
  [ # 24 ]

Eerlijk is eerlijk: mijn buurman zei dat het nakijken van de koolborstels niet op “1,2,3” gebeurd is.  Toen besloot ik om alles maar weer in te bouwen bij wijze van test. Dus het scheeltje is er niet meer af geweest. En met dus een positief resultaat.  Ik ben net wakker, heb vandaag vrij, en ga nu het hitteschildje weer op z’n plaats wringen. 
Het zou pas een mooie beloning zijn als ik vanmiddag, samen met mijn kater van formaat (!), rustig langs de winkel en de rest van de week-administratie kan zweven !

(is er trouwens iemand die weet hoe die “originele” stekkertjes die op het web te koop zijn bevestigd moeten worden ?  Het koperen gedeelte op een nieuwe draad knijpen is geen probleem, maar die gekleurde plastiekjes blijken géén krimpkous te zijn,of vergis ik mij ?)

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 februari 2012 01:06 PM
  [ # 25 ]

PS: kan er groene olie uit de ontlastschroef lopen ? Wanneer deze te ver is opengedraaid bijvoorbeeld ?

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 10 februari 2012 02:26 PM
  [ # 26 ]
jef scholliers schreef:

  En,  de dikke draad vervangen door draad van 35mm²?

Meteen ook de massakabel vervangen door een (soepele) 35mm2, ook wel (rubber) ‘laskabel’genoemd. Wel de kabelschoenen er op knijpen, niet solderen. het soldeer kruipt namelijk ook meteen de kabel in en maakt dat stuk ‘massief’. Het soldeer heeft ook te veel weerstand en dat kan gaan smelten als er 500 tot 600 Ampere vloeit tijdens starten!
Bij goed knijpen met de juiste tang vloeit het koper daar in elkaar en aan de kabelschoen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 februari 2012 03:59 PM
  [ # 27 ]

soldeer te veel weerstand? Huh?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 februari 2012 03:59 PM
  [ # 28 ]
jef scholliers schreef:

PS: kan er groene olie uit de ontlastschroef lopen ? Wanneer deze te ver is opengedraaid bijvoorbeeld ?

Ja!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 februari 2012 10:56 PM
  [ # 29 ]

Bedankt voor al het advies.  De kabels zijn beide 35mm², en dat is een wereld van verschil.  Een WERELD !
FANTASTISCH !!

Ja, drie avonden staan bevriezen in de parkeergarage heeft dan toch geloond !

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 februari 2012 11:35 PM
  [ # 30 ]

Dankbaar klusje dus…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook