











































Totaal aantal Berichten: 27958
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonder Diravi wil je niet meer als je het eenmaal gewent ben
Een CX Turbo serie 2 heeft andere stoelen, misschien helpt dat ook wel. Volgens mij staan er wel een paar bij dat bedrijf.
Wel een leuke samenvatting zo
dank voor jullie reacties.
ik heb niet echt hard gereden (60-70), dus het kan best dat de diravi bij hogere snelheid zwaarder gaat sturen.
De auto waarin ik heb gereden zag er trouwens superhard uit. Dat droge weer uit zuid europa maakt echt verschil.
Het is ook een optie om alleen in de winter te stallen ter voorkoming van de ergste roest.
de rest van het jaar regen nota bene in den haag (met die zoute zeelucht en zo)..ik weet het niet….Ik stal liever het hele jaar door ergens in een kas of zo.
Een mooie TGD break ....euh sorry: familiale
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.












Totaal aantal Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Wie gaat deze redden?
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=560293&from=0#
Met z’n vieren in je Eendje.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Wist niet dat de KPN ook CXen had gebruikt!?
Mooi kleurtje en klein prijsje!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
25trd schreef:
En dit zijn?
Jalouzieen?/jalousieën ?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Yep.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mulder schreef:Yep.
En hoe schrijf je het nu?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Zo ongeveer denk ik!
Nog een zeldzaam onderdeeltje by the way!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Met een z.
Die uitlaat valt me niet tegen. Ben ooit in Frankrijk veel meer kwijt geweest voor alleen een achterste demper voor de XM. Maar dat was dan ook bij de dealer. Alleen fabrieksonderdelen meneer. Afzetters.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
guznax schreef:Hoi,
Vandaag voor het eerst in een CX GTI turbo 1 gereden.
[.........]
maar eens over na denken of en wannneer ik tot aanschaf van een CX GTI turbo over ga.
Xander, met oog op wat je eerder schreef….
guznax schreef:maar ik zoek of een zwarte van uiterlijk’86 en zonder schuifdak of een Turbo 1 zonder schuifdak, zodat ik later goedkoop op LPG kan rijden.
... kan ik je wel zeggen, dat een exemplaar met intercooler (dus Turbo 2) een stuk zuiniger loopt dan eentje zonder. ‘Goedkoop’ rijden met een CX GTi Turbo is echter een utopie hoor, ook op LPG!
Een Turbo 2 met eerste toelating in 1986 is trouwens zeer, zeer zeldzaam.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En bovendien: een 87’er wordt volgend jaar ook gewoon belastingvrij. Tenzij je er LPG ingooit, dat wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27958
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan betaal je alleen de LPG tax, dat valt natuurlijk nog wel te overzien. Dat verdien je met wat kms per jaar in elk geval wel weer terug.

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt maar als het per se een 86’er moet zijn dan is dat blijkbaar belangrijk. Al is het peanuts als je die auto vervolgens dagelijks gaat gebruiken, maar goed.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Precies, dat probeer ik iedereen dus ook al jaren aan het verstand te peuteren. Die € 60 per maand zijn peanuts in verhouding tot de reparatie- en onderhoudskosten aan een CX, maar blijkbaar is ‘belastingvrij’ een magisch woord met onweerstaanbare aantrekkingskracht.
Tuurlijk, als het even kan betaal ik ook liever geen belasting, maar ter lering ende vermeak verwijs ik vervolgens graag naar dit topic.
Moraal: koop liever een goede CX Turbo 2 waar al (zeer) veel aan gedaan is en betaal wat belasting, in plaats van een ‘86-er met een berg achterstallig onderhoud want de lol is er zeer snel vanaf kan ik melden.
NB: ik wil hier beslist niet mee beweren dat elke belastingvrije Turbo achterstallig onderhoudt heeft!!!!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D