Een groene turbo 1 zoals deze http://www.autotrader.nl/klassieker/citroen/koekange/3wvbq/citroen-cx-25-gti-turbo/fotos/?zoekopdracht=citroen&trefwoord=cx#foto-4 vind ik ook erg mooi, maar dan weer liever met de visgraatbekleding die sterker is.
Hier heb ik mijn eerste proefrit in gereden. Reed erg fijn, maar hij liep niet helemaal lekker sationair. Zou destijds naar gekeken worden, neem aan dat dat nu gebeurt is. Wat niet op de foto’s te zien is, is dat er op de linkerportier een ferme diepe kras zat. Kan niet zien of die er nog steeds is…
meen te herrineren dat er een visgraat is zat



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wauw. Mooie kleur en dito interieur!
Way out in the water, see it swimming.

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En dat voor een auto uit 1933…
Zonder gekheid: mooie kleur inderdaad, ben benieuwd of het wat is. Maar voor dat geld…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27958
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan mazzel hebben, sommige bedrijven willen er niet te lang mee staan.
Als ik het goed zie kan het interieur wel een opfrisbeurt gebruiken
Maar wel een mooie kleurencombi.
Vandaag eens uitgerekend wat een CX turbo 2 per jaar kost bij 5000 km pj.
benzine 890
stalling 350
onderhoud 1000
verzekering 140
zonder wegenbel 2380 48 ct/km
wegenbel 704
met wegenbel 3084 62 ct/km
beetje realistisch?
ik ga voor het onderhoud uit van een CX die goed onderhouden is.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
vergeet niet hem iedere 2 a 3 jaar te taxeren voor de verzekering, maar aan de andere kant als je hem ‘s winters stalt kun je hem misschien schorsen spaar je dat weer uit.
edit: en oja natuurlijk een lidmaatschap van de wegenwacht
Mark
CX 2000 pallas ‘78

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zou kunnen. Maar je kan er net zo goed mijlenver naast zitten.
Hoe is de basis van de auto die je koopt, zit de aanschafprijs ook in je kilometerkosten, robdje banden kost je ook zomaar 1200 euro…
Wil je hem casco verzekeren of niet (indien ja, taxatiekosten en hogere premie maar wellicht het overwegen waard).
Voor de door jou genoemde 1000 euro per jaar kan ik mijn CX (5000-7500 km per jaar) makkelijk rijden. Maar dat is een simpele tweeliter die nu lekker binnen staat. En dan tel ik de kosten van de restauratie, 5 jaar geleden, dus niet mee.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien moet je een eigen topic openen, dan vervuilt deze niet zo. En kan iedereen lekker los met adviezen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27958
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
guznax schreef:Vandaag eens uitgerekend wat een CX turbo 2 per jaar kost bij 5000 km pj.
benzine
890—> 1200, dat worden toch meer kms
stalling 350
onderhoud 1000
verzekering140—> 500 a 600 voor all riskzonder wegenbel 2380 48 ct/km
wegenbel 704
met wegenbel 3084 62 ct/km
beetje realistisch?
ik ga voor het onderhoud uit van een CX die goed onderhouden is.
Dat onderhoud kan echt alle kanten op…
Als je pech heb en de motor moet er een keer uit dan ben je al 16 uur verder voor het in en uitbouwen, dan zijn er nog geen onderdelen gebruikt of extra werkzaamheden uitgevoerd




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik rij voor ongeveer twee duppies,( rij wel 30/40000 per jaar)
Heb er nu alweer 8000 opzitten.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
guznax schreef:Vandaag eens uitgerekend wat een CX turbo 2 per jaar kost bij 5000 km pj.
benzine 890
Een Turbo 2 (en eigenlijk elke CX) loopt het best op Euro 98, dus dat getal zal eerder richting de € 1000 lopen, bij 1 op 9, want veel zuiniger zal het niet worden vrees ik.
€ 1000 onderhoud per jaar zou kunnen, maar wat al gezegd werd: als je eens pech hebt, kan het ook best een jaartje het dubbele zijn. Geen pijl op te trekken. Koop liefst een auto waar al veel (aantoonbaar en professioneel) aan gedaan is, dat kan veel schelen!
Maar inderdaad Xander, start even je eigen topic, dat praat/adviseert makkelijker.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:guznax schreef:Vandaag eens uitgerekend
Maar inderdaad Xander, start even je eigen topic, dat praat/adviseert makkelijker.doe ik. dank voor jullie adviezen voorlopig

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
TRD Turbo 2 Break met airco, elektrische spiegels en ramen
Te koop wegens rugklachten??! En ik maar denken dat je dan juist aan de HP Citroen moest…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi hoor, zo’n lichtbruin interieur. De enige kleur waarbij dat stripje nephout in de deur er niet heel raar uitziet. Enne - voor de rug van mijn vriendin zijn de stoelen van de CX veel te zacht en te laag. Die zit op een kussentje en met een steuntje in de rug. Een deel van de tijd nemen we dus juist op de lange afstanden haar autootje - met hardere stoelen.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Tsja, wat je er ook van vind, de CX heeft iig ANDERE stoelen dan wat de concurrentie (of het nu uit dezelfde tijd, of hedendaags) aanbiedt. Zelf heb ik het omgekeerde van wat de verkoper van de CX Break en ook de vriendin van break23m hebben, ik krijg bijna in elke autostoel al na een uurtje rugklachten (zelfs in een XM, toch niet bepaald bekend staand als een oncomfortabel hok…) maar in de CX kan ik een dag blijven rijden zonder last te krijgen.