1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Wat mis ik in de DS5?
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 10 april 2012 07:42 PM

In afwachting van de aflevering heb ik het instructieboekje online al wat bestudeerd. Hierbij is het me opgevallen dat ik enkele zaken t.o.v. mijn huidige GC4P zal moeten missen. Er komen natuurlijk veel leuke dingen voor terug, maar het is toch apart dat de DS5 op enkele punten wat “eenvoudiger” is uitgerust:

Geen achteruitrij-stand op de buitenspiegels? Hopelijk maakt de camera dit gemis goed.

Een losse tankdop achter het klepje! Dit vind ik een misser van de 1e orde. Het systeem op de GC4P is fantastisch.

Geen stembesturing op de eMyWay, dit was een leuke gadget op de Navidrive.

En natuurlijk, geen drukknop op de achterklep. Dan heb je eindelijk keyless entry, geldt het niet voor de kofferbak. Moet je met je handen vol toch nog de sleutel opvissen uit je broekzak. Een met de voet te bedienen sensor onder de bumper zou het helemaal afmaken.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de overige capaciteiten van de DS5 bovenstaande punten draaglijk zullen maken, maar een beetje jammer is het wel.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 10 april 2012 08:34 PM
  [ # 1 ]

Mijn echtgenote die weldra ook overschakelt op DS5 (komende van C4GP exclusive) voegt aan het lijstje toe: minder kofferruimte ...  Smile

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 10 april 2012 08:48 PM
  [ # 2 ]

voor de prijs heb je bijna 2 C4p hahaha
en voor veel geld koop je een c4 break als het ware…

wel een hele mooie…

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 10 april 2012 09:21 PM
  [ # 3 ]

Ik heb de oude offerte voor mijn GC4P nog, deze was maar enkele honderden euros goedkoper. Sterker nog: het leasetarief is ook nog eens zowat 10% lager. Ik moet hierbij wel aantekenen dat de motor nu een maatje kleiner is.

Terug on topic:

Volgens het boekje werkt de cruise control alleen in de stand A van de EGS-bak. Ik hoop dat dit een tikvautje is, want op ik gebruik hem nu bijna alleen in de stand M.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 10 april 2012 09:39 PM
  [ # 4 ]
guido66 schreef:

In afwachting van de aflevering heb ik het instructieboekje online al wat bestudeerd.

Heb je toevallig de link bij de hand waar dat instructieboekje te vinden is?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 10 april 2012 09:44 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 10 april 2012 10:18 PM
  [ # 6 ]

Oeps, als we daarover gaan beginnen…


* Achter de bijrijder een handig vakje voor spullen. Nu kunnen we nauwelijks de EHBO-doos een plekje geven
* Onder stoel 6 en 7 kon nog een vracht met losse spullen
* De asbak kon eruit en bleef er een slim plaatsje over voor wat anders
* De handschoenenkast kunnen inderdaad slechts enkele handschoenen in
* De stoelen achter kan je nu niet meer verschuiven/kantelen
* Zelfs in de leuning (middelste plekje) zit/zat bij de C5 een opbergplek. Nu alleen 2 bekerhouders. (Note: mijn partner zegt dat in de demo DS5 hier wel een vakje in verborgen zat, maar checken kan niet meer Smile)
* De kids konden achterin zelf de ventilatie regelen; kan nu alleen door klepje open/dicht
* De kids zijn die handige tafeltjes met verlichting kwijt waar de DVD gewoon lekker op kon staan
* Wij en zij hadden sfeerverlichting
* We hadden hoogteregeling en echt meesturende verlichting
* Op het stuur een programmeerbare toets (handig !)
* Je kan de bedieningshendels nauwelijks zien achter de gesloten elementen van het stuur. Dat zegt mijn partner, maar volgens mij moet ze gewoon weten dat het precies hetzelfde is als bij de C4GP.
* We hadden soepele luchtvering, nu stevige stalen jongens die in de WRC niet zouden misstaan (in beide gevallen 18”).
* Tijdens het sponsen gaan de spiegels veelvuldig in en uit (dat geeft lachende buren, of zou het gewoon jaloezie zijn)
* De spiegels met achteruit rijden mis ik ook, das zeker jammer !
* De separaat te openen achterruit wordt node gemist
* De E-myway is echt het toppunt van bijzonder Domdom (zie mijn eerdere epistel hierover)
* De telefoon kon ik in de C4GP waarachtig zeer uitgebreid met mijn stem bedienen. (Note: ALS, lees ALS de communicatie werkte, dat dan weer wel). Die bediening kan nu niet meer, maar via het menu is het wel heel betrouwbaar.
* Oh ja, ik ben ook nog 2 stoelen kwijtgeraakt en een kleine 35 pk.

Wie vertelt me dat ik sommige dingen wel hebt, maar het gewoon nog niet hebt gevonden ? Helpen is toegestaan.

Mijn partner krijgt het rijtje vast nog veel langer, maar als je me vraagt om te ruilen…...NEE !
Dat sommige dingen minder zouden zijn dan die super-praktische C4GP kan een ieder vooraf voorspellen. Van enkele andere dingen is het een verrassing. Iemand schreef hier al eerder in het forum: “als het om praktisch ging, zouden we allen zitten in een Berlingo” (of een bussie)  Nee zeg, dit is zo’n bijzondere dame dat ik de onverwachte nadelen voor lief neem.


Het lijstje met voordelen zal ik dan ook vast mee beginnen:
* Het uiterlijk (een tien !)
* Fantastische afwerking in kwaliteit en ontwerp
* De rust/stilte bij het rijden, zolang het geen kinderkopjes zijn.
* De verbeterde EGS
* De aansluiting van telefoon, MP3 of gewoon een stick (met het logo van de DS5 !)
* De radio klinkt heel erg OK
* De zit in de stoelen is formidabel (en de C4GP was al OK)
* Zo’n 40% extra koppel bij de helft van de toeren
* Zo’n 50% verder rijden met een tank

Wie vult er straks aan ?

Met betrekking tot euro’s ben ik er volgens mij juist wel op vooruit gegaan. Van een bijzonder luxe C4GP naar de middelste DS5 is ongeveer dezelfde aankoopwaarde, ongeveer hetzelfde leasebedrag, maar wel 20% bijtelling ipv 25%.

Off-topic:
De teller staat reeds op 4000 km in de eerste 4 weken (en nog niet betrapt door een forum-lid).
Zelf nog maar één andere in het wild gezien. Ergens bij Maasbracht kwamen we elkaar met hoge snelheid tegemoet. Zij Hyckory en ik in het wit… Bij een volgende ontmoeting zal ik weer zwaaien.

Groet.

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 10 april 2012 11:43 PM
  [ # 7 ]

Die Berlingo reactie kwam ook van mij, omdat mijn vriendin die als 1e auto zou kiezen. Ze heeft haar oog nu op een nieuwe Panda laten vallen, dus die zal binnenkort naast de DS5 geparkeerd worden Smile

Na de Picasso werd het voor mij weer eens tijd voor een auto met een specialer karakter, en ook al is deze mij zeer goed bevallen, er zijn ook puntjes waarvan ik blij ben dat ze er straks niet meer zijn:

Duo-sim vergt een ijzeren discipline met het aan- en uitzetten van je GSM
10 GB aan muziekopslag is leuk, maar het inladen met een stapel gebrande MP3 cd’s niet echt.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 14 april 2012 12:51 PM
  [ # 8 ]

Eerste indrukken: krijg ik die grijns ooit nog van mijn gezicht?

Praktisch: het is even zoeken om al m’n spulletjes een plekje te geven. Het instructieboekje met map past niet in het zeer vreemd gevormde dashboardkastje en ook niet onder de armsteun. Deze moet dus in de portierbak. Mijn parkeerschijf heb ik omgeruild voor een kleinere, buigzame variant, die past net in het vakje linksonder het stuur, samen met mijn collectie toegangspassen.

Omdat ik een thuiskomertje heb, zit er geen reparatiekit in de bak. Deze ruimte is mooi geschikt voor de reservelampen en een paar reflectievestjes.

Ik heb van de dealer ook een lifehammer gekregen, deze ligt nog in het dashboardkastje. Dat is niet waar hij hoort natuurlijk, maar een goede niet al te opzichtige plek weet ik nog niet.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
Gepost: 14 april 2012 01:17 PM
  [ # 9 ]

Ik zou zeggen de hydropneumatiek…

Dat is iets wat volgens mij in de DS5 niet had mogen ontbreken…In ieder geval de keuze daarvan zoals in de C5…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 april 2012 02:00 PM
  [ # 10 ]

dan zeg ik meteen dat ie ook op het onderstel van de C5 had moeten staan…
en niet op dat van de C4P.. Wink
waarvan ik niet wil zeggen dat het slecht is…
maar na 3.5 jaar in een C5 ph3 nu in een C4P merk ik toch wel een enorm verschil… Wink

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 14 april 2012 05:58 PM
  [ # 11 ]

En ik kom van een C4P. De DS5 is vele malen prettiger rijden dan de C4P. Heb toevallig vandaag een paar stukken opgezocht waar ik met de C4P compleet door elkaar gerammeld werd. Met de DS5 weinig of geen problemen.
Ik ben er reuze content mee.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 april 2012 08:30 PM
  [ # 12 ]

en dat is het belangrijkste…
dat jij content bent… Wink

en over dat rammelen..
daar weet ik nu alles van…
sinds ik met de C4P rij… merk ik pas hoe slecht de wegen echt zijn hier..
met de C5 had ik daar geen last van…
maar goed de C4P is een bewuste keuze geweest en die heeft andere kwaliteiten die de C5 niet had…

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 14 april 2012 10:48 PM
  [ # 13 ]

Het is opvallend dat de schakelstanden (R, N, A, M) niet verlicht zijn, terwijl de S knop dat wel is.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 19 april 2012 08:13 AM
  [ # 14 ]

De achteruitrij-stand op de spiegels mis ik opmerkelijk genoeg niet eens. Omdat de auto wat lager is en de buitenspiegels groot zijn, kon ik makkelijk een stand vinden die in alle situaties voldoet.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 22 april 2012 01:27 PM
  [ # 15 ]

Mijn dochter van 7 zat met een vriendinnetje in mijn auto en wilde demonstreren waar de ipod zat. Hoe ze het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar toen ik instapte had ze het bovendeel van de armsteun los in haar handen. gulp Gelukkig kon ik deze weer eenvoudig op zijn plaats klikken.

De eerste tank ging er doorheen met een gemiddelde van ruim 1 op 15,5. De tankdop is niet lastig, maar het komt wat knullig over na de geheel afwezige dop op de GC4P.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook